لازم نیست از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید. این چیزی است که مهم است.

دسته‌بندی نشده


در اینجا آنچه باید در مورد “غذاهای بسیار فرآوری شده” بدانید – چگونه آنها بر سلامتی شما تأثیر می گذارند و برای خانواده شما چه معنایی دارد.

من نسخه کوتاهتری از این پست را در بخش وبلاگ وبم دی غذا و تناسب اندام نوشتم.

صحبت کردن در مورد “غذای فرآوری شده” می تواند من را گیج کند. این به این دلیل است که بسیاری از آنها دارای امتیازاتی هستند ، به ویژه این امتیاز که وقت و منابع لازم برای انجام همه کارها را از ابتدا دارند.

بنابراین بسیاری از نکات در مورد غذاهای فرآوری شده غیر واقعی هستند ، مانند “اجتناب از هر چیزی در بسته”. لیگ! این امر امکان پذیر نیست مگر اینکه در مزرعه زندگی کنید و کل روز را در آشپزخانه بگذرانید.

محصولات ALDI

بنابراین “غذای فرآوری شده” چیست؟

واقعیت این است که اکثر غذاها به نوعی پردازش می شوند ، از جمله بسیاری از غذاها که سالم تلقی می شوند.

فرآوری ، مانند پاستوریزاسیون ، مواد غذایی را ایمن می کند ، کنسرو کردن – بیشتر طول می کشد و مواد مغذی را حفظ می کند ، و آسیاب کردن به این معنی است که می توانید بدون آسیاب کردن آرد خود نان یا بیسکویت تهیه کنید. در اینجا اشکال دیگر پردازش وجود دارد:

  • کم کردن آب بدن
  • خرد کردن
  • مخلوط کردن
  • خشك كردن
  • انجماد
  • بسته بندی
  • برنزه کردن

به عبارت دیگر ، اینفلوئنسر اینستاگرام به شما می گوید “از همه غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید” احتمالاً در حال حاضر یک بشقاب بزرگ از آنها را می خورد!

این چیزی است که مهمتر است

یک روش دقیق تر و مفیدتر برای فکر کردن در مورد غذا این است درجه درمانی که آنها انجام داده اند این دسته بندی ها برگرفته از طبقه بندی مواد غذایی NOVA:

  • غذای فرآوری نشده یا حداقل فرآوری شده: آنها در حالت طبیعی خود هستند یا کاملاً نزدیک هستند. اینها شامل میوه ها و سبزیجات تازه و یخ زده ، لوبیا و عدس خشک ، ماست ساده ، آجیل خام ، شیر پاستوریزه و گوشت یخ زده است.
  • غذاهای فراوری شده: این شامل مواردی است که نمک ، شکر یا چربی به آنها اضافه شده است ، مانند کنسرو لوبیا و سبزیجات ، پنیر ، کنسرو ماهی تن ، کنسرو میوه و نان تازه.
  • غذاهای بسیار فرآوری شده: اینها محصولاتی هستند که حاوی مواد بیشتری مانند رنگ ها ، تثبیت کننده ها و امولسیفایرها هستند و غذاهای سالم و فرآوری نشده بسیار کمی دارند. اینها شامل غذاهایی مانند بیسکویت ، غلات شیرین صبحانه ، تکه های مرغ ، نوشابه ، چیپس و سوپ کنسرو شده است. آنها معمولاً کالری زیادی دارند ، مواد مغذی کمی دارند و قابل فروش هستند.

صبر کن ، چی؟

شاید متوجه شده باشید که یک جهش نسبتاً بزرگ از “پردازش شده” به “بسیار پردازش شده” وجود دارد. این یک سیستم کامل نیست و بسیاری از غذاها در دسته بندی ها قرار می گیرند. غلات سبوس دار فقط با چند ماده یا ماست شیرین شده چطور؟ البته مناطق خاکستری زیادی وجود دارد.

غذاهای بسیار فرآوری شده چه مشکلی دارند؟

اکثر ما برخی از غذاهای بسیار فرآوری شده را می خوریم. محققان می گوید تقریبا 60 درصد از کل رژیم غذایی بزرگسالان ایالات متحده از غذاهای بسیار فرآوری شده تامین می شود. این میزان در بین کودکان آمریکایی (حدود 66 درصد) کمی بیشتر است.

تلاش برای رهایی از رژیم غذایی (و رژیم فرزندان شما) یک تمرین بیهوده و محروم است. به عبارت دیگر ، موفقیت در پرورش کودکی که هرگز نوشابه یا تنقلات میوه ای لاستیکی را لمس نمی کند.

همچنین اگر غذای بسیار فرآوری شده را در خانه خود ذخیره می کنید (ما این کار را می کنیم) نیازی به احساس گناه یا شرمندگی ندارید. در عین حال ، من فکر می کنم مهم است که بدانیم این غذاها چگونه می توانند با سلامت بزرگسالان و کودکان ارتباط داشته باشند.

بر اساس چنین تحقیقی ، هرچه بیشتر از این غذاهای فرآوری شده استفاده کنیم ، کمتر سالم می شویم:

  • یک مطالعه در مجله منتشر شده است مجله پزشکی بریتانیا در افرادی که غذاهای فرآوری شده بیشتری مصرف می کردند ، میزان بیشتری سرطان مشاهده شد.
  • یک مطالعه اخیر بزرگسالان فرانسوی به این نتیجه رسیدند که رژیم غذایی بسیار پردازش شده خطر مرگ زودرس را افزایش می دهد.
  • یک مطالعه شامل بیش از 9000 کودک انگلیسی بود مشخص شد که شاخص توده بدن ، شاخص توده چربی ، وزن و دور کمر در کودکان ، نوجوانان و جوانان که بیشترین غذاهای فرآوری شده را مصرف می کنند ، بیشتر است.

چرا؟ غذاهای بسیار فرآوری شده دارای چربی ، نمک و قند بیشتری نسبت به غذاهای فرآوری شده کمتر هستند. محققان می گویند این عوامل به همراه افزودنی های غذایی ، مواد شیمیایی موجود در بسته بندی مواد غذایی و روش های پردازش مانند گرمایش در دمای بالا ، می تواند به مشکلات سلامتی کمک کند.

غذای سالم برای کودکان مبتلا به بریس

با غذاهای فرآوری شده چه کنیم

من درخواست هایی برای اجتناب کامل از غذاهای فراوری شده شنیده ام ، اما فکر نمی کنم این واقعی باشد – و به نظر می رسد دستور العمل وسواس و سرخوردگی است. در اینجا چیزی است که من به جای آن توصیه می کنم:

  • هنگام خرید لیست مواد تشکیل دهنده را بخوانید. قانون من این است که هرچه ساده تر بهتر. اگر گزینه هایی وجود دارد که افزونه های زیادی ندارند و من می توانم آنها را خریداری کنم ، اغلب آن ها را انتخاب می کنم.
  • بیشتر بپزید. برخی از غذاهای مناسب برای یک زندگی شلوغ ضروری هستند. گاهی اوقات غذاهای یخ زده مانند فیله ماهی نان یا راویولی منجمد اشکالی ندارد. اما شما همچنین می توانید غذاهای بسیار ساده ای را از حداقل فرآوری شده مانند برنج و لوبیا یا تخم مرغ با طرف میوه درست کنید.
  • نسخه های خانگی را آزمایش کنید. نوجوان من تسلیم نمی شود سس مزرعه محبوب او در بطری ها (و روسری برای سالاد سبزتر و چوب هویج می سازد!). اما او دوست دارد غذا بخورد سس bbq خانگی من، مخلوط ادویه تاکو، سس سیب، و ماکارونی و پنیربه (در اینجا لیستی از کارهایی است که من معمولاً از ابتدا انجام می دهم– لیست شما ممکن است متفاوت باشد ، و خوب است!)
  • به تعادل فکر کنید. بعد از تعطیلات آخر هفته ، وعده های غذایی و میان وعده های ساده تری را به مادربزرگ خود بدهید یا در روز تولد بخوابید. به احتمال زیاد فرزند شما هنوز هوس آنها را می کند. اگر فرزندان شما هفته گذشته یک جعبه غلات شیرین کرده بودند ، این هفته از صبحانه مانند تخم مرغ ، اسموتی و جو دوسر لذت ببرید. اگر بچه های شما برای ناهار پنیر Mac-n می خورند ، سیب و گلابی را خرد کنید.
  • خود را از خود دور کنید. چه می خورید بیشتر مواقع مهم است. معمولاً روی غذاهای کمتر فرآوری شده ، از جمله میوه ها و سبزیجات زیاد تمرکز کنید و گهگاه از هات داگ یا کلوچه عرق نکنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *