غذایی که در آن دندان ها تمیز می شوند – دکتر رویا خادمیان

دسته‌بندی نشده


14571292 739 - مواد غذایی برای تمیز کردن دندان ها

غذاهایی که دندان های تمیز می خورند

در اینجا غذاهایی وجود دارد که می تواند به تمیز نگه داشتن دندان های شما کمک کند. غذاهایی هستند که به دندان های شما و برخی از دندان های شما آسیب می رسانند ، اما آیا می دانستید که غذاهایی هستند که هنگام غذا خوردن دندان های شما را تمیز می کنند؟ در اینجا برخی از این غذاها و فواید آنها ذکر شده است.

سیب

خوردن سیب می تواند به تمیز و شفاف شدن دندان های شما کمک کرده و با بوی نامطبوع دهان مقابله کند. میزان فیبر موجود در سیب به عنوان مسواک عمل می کند و نقش مهمی در از بین بردن پلاک از دندان ها و از بین بردن بقایای غذا دارد. اسیدیته سیب باکتری های بد را از بین می برد و بنابراین بوی بد دهان را به طور موثری از بین می برد. سیب را بهتر است پوست کنده بخورید زیرا سرشار از فیبر سالم برای دهان است که به حفظ دندان و لثه کمک می کند.

هویج

هویج ، مانند سیب ، مملو از فیبر و دندان های تمیز است و هنگام غذا خوردن پلاک را شستشو می دهد. هویج همچنین باعث تولید بزاق می شود که به طور طبیعی دندان ها را تمیز می کند.هویج علاوه بر مسواک زدن ، حاوی ویتامین B است که با التهاب لثه مبارزه می کند.

سبزیجات

سبزیجات برگ دار مانند کلم و اسفناج سرشار از فیبر و کالری کمی هستند و آنها را به سبزی عالی برای دندان ها تبدیل می کند! فیبر موجود در سبزیجات برگ مانند سیب و هویج به پاکسازی بقایای مواد غذایی و پلاک کمک می کند. اما آیا می دانید کلم حاوی کلسیم و ویتامین B است؟ کلسیم دندان ها را تقویت می کند و ویتامین های گروه B به درمان و جلوگیری از التهاب لثه که اغلب به آن بیماری لثه می گویند ، کمک می کند. به جای سالاد ، سعی کنید کلم خرد شده یا اسفناج را به ساندویچ کودک اضافه کنید ، یا از کلم با هویج برای مسواک زدن شدید دندان های خود استفاده کنید!

پنیر

خود پنیر هیچ نقشی مستقیم در مسواک زدن دندان ها ندارد ، اما از آسیب رساندن غذاهای دیگر به دندان جلوگیری می کند. پنیر سرشار از کلسیم است که دندان ها را قوی می کند ، اما فواید پنیر به همین جا ختم نمی شود. همچنین حاوی پروتئینی به نام کازئین است که مینای دندان را تقویت کرده و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. پنیر همچنین از آسیب اسید به اسید جلوگیری می کند. سعی کنید هر روز چند برش پنیر به ناهار کودک خود اضافه کنید تا کلسیم و کازئین بیشتری به او بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *