غذاهای کم سدیم – ۵ نکته برای کاهش سدیم در رژیم غذایی بدون از بین بردن طعم

در این مقاله با اهمیت تعدیل سدیم در رژیم غذایی خود و ۵ نکته برای خوش طعم کردن غذاهای کم سدیم آشنا خواهید شد.

سدیم جزء جدایی ناپذیر عملکرد صحیح بدن است که به طور طبیعی در بسیاری از غذاهایی که می خوریم یافت می شود و همچنین از طریق افزودن نمک خوراکی وارد بدن می شود. بدن ما برای تعادل آب و ایجاد سیگنال های الکتریکی مورد نیاز برای انقباض عضلانی و همچنین تنظیم ریتم قلب به سدیم نیاز دارد.

در حالی که سدیم در رژیم غذایی ما ضروری است، عدم نظارت بر مصرف آن می تواند منجر به تعدادی از عوارض جدی سلامتی شود، از جمله: بیماری قلبی، فشار خون بالا و سکته مغزی.

در زیر ۵ نکته برای تهیه غذاهای خوشمزه و کم سدیم بدون نمک آورده شده است.

نکته شماره ۱

به جای نمک از گیاهان و ادویه جات ترشی جات استفاده کنید

بسیاری از مردم در حین آماده سازی غذا از نمک استفاده می کنند و بعد از اینکه غذا در بشقاب آنها قرار می گیرد دوباره از نمک استفاده می کنند. سعی کنید به جای نمک از پودر پیاز یا پودر سیر استفاده کنید. هر دوی آنها طعم معطری عالی دارند، بدون افزودن سدیم.

نکته شماره ۲

آن را کباب کنید!

سعی کنید مرغ و ماهی را کباب کنید تا طعم دودی خوشمزه ای به آن اضافه شود. (یک جایگزین سالم برای سرخ کردن)

نکته شماره ۳

پخت نان…

برخی نان ها سرشار از سدیم هستند. ممکن است متوجه شوید که بهترین گزینه ساختن خودتان است.

هنگام پخت، جوش شیرین Featherweight (بدون سدیم) را امتحان کنید.

نکته شماره ۴

شیر را تماشا کنید

شیر همچنین می تواند سرشار از سدیم باشد. شیر برنج به راحتی تهیه می شود و می توان از آن برای پختن با یا به عنوان جایگزین شیر کامل استفاده کرد.

نکته شماره ۵

سوپ روشن است!

سوپ خانگی درست کنید سوپ های کنسرو شده ای که از فروشگاه می خریم سرشار از سدیم هستند. درست کردن سوپ از ابتدا به شما این امکان را می دهد که به جای نمک، گیاهان و ادویه جات را برای طعم دادن اضافه کنید.

توجه: اگر متوجه شدید که بیش از حد مطلوب سدیم مصرف کرده‌اید، مقداری آب برای پردازش آن به بدنتان کمک کنید.

سریعترین رژیم لاغری