علوم ورزشی کمبود ویتامین D چه تاثیری بر فعالیت های ورزشی ورزشکاران دارد؟

دسته‌بندی نشده


آنچه در این مقاله می خوانید

قوی ترین مرد جهان خیالی ، سوپرمن ، قدرت خود را از خورشید می گیرد. شما احتمالاً قهرمان نیستید ، اما این پدیده چندان قابل تصور نیست. خورشید ، به ویژه ویتامین D تولید شده ، برای قدرت ، استقامت ، انعطاف پذیری ، عملکرد ورزشی و طول عمر شما ضروری است. ورزشکاران و مربیان امروز این را می دانند ، بنابراین اکثر تیم های ورزشی بر اهمیت و ارزش ویتامین D تمرکز می کنند تا به بازیکنان در عملکرد بهتر و جلوگیری از آسیب کمک کنند.

از اوایل قرن بیستم ، از ورزشکاران و مربیان پرسیده می شود که آیا اشعه ماوراء بنفش خورشید بر عملکرد ورزشی بازیکنان در زمین تأثیر مثبتی دارد یا خیر. ما اکنون می دانیم که فواید نور خورشید ملموس و ملموس است و خود را در ویتامین D نشان می دهد که برای سلامتی ضروری است.

افرادی که مناطق زندگی آنها بیشتر در معرض آفتاب است معمولاً دچار کمبود ویتامین D هستند زیرا ما بیشتر ویتامین D مورد نیاز خود را از خورشید دریافت می کنیم. بنابراین ، ورزشکارانی که در چنین مناطقی زندگی می کنند باید به میزان ویتامین D در رژیم غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشند و در صورت لزوم مکمل مصرف کنند.

برای اکثر ورزشکارانی که نیاز به افزایش مهارت و چابکی دارند ، ویتامین D بیشتر می تواند قدرت ، سرعت و استقامت آنها را افزایش داده و خطر آسیب جدی را کاهش دهد. همچنین می تواند چربی سوزی را تسریع کرده و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشد. دو نتیجه ای که هر ورزشکاری برای آن تلاش می کند.

ویتامین D در دنیای ورزش

مطالعاتی که فواید و خطرات کمبود ویتامین D را آشکار کرده است تقریبا جدید است. با این حال ، ورزشکاران و افرادی که با آنها کار می کنند ، اهمیت ویتامین D را برای چندین دهه می دانند. به عنوان مثال ، در دهه 1950 ، کشورهای بلوک شرق ورزشکاران خود را با لامپ های خورشیدی روشن کردند زیرا معتقد بودند بین ویتامین D و فعالیت ورزشی ارتباط وجود دارد. آنها درست می گفتند و نتیجه ، برای مثال ، بهبود 7.4 درصدی را در دویدن 100 متر نشان داد.

چرا این مفید بود؟

زیرا ویتامین D عملکرد ماهیچه ها و اسکلت را بهبود می بخشد. اگر ویتامین D کافی نباشد ، بدن قادر به عملکرد مطابق انتظار نخواهد بود و ورزشکاران آنطور که باید ظاهر نمی شوند. ورزشکاران کشورهای بلوک شرق نور کافی خورشید را نداشتند ، بنابراین با استفاده از لامپ های خورشیدی ، سطح ویتامین D خود را افزایش دادند و در نتیجه عملکرد ، بهبودی و طول عمر آنها بهبود چشمگیری یافت.

از آن زمان نشان داده شده است که مطالعات دیگر ویتامین D را با فعالیت ورزشی مرتبط می دانند. به عنوان مثال ، در سال 2015. مطالعه ای که در مجله پزشکی ورزشی آمریکا منتشر شد ، ارتباط بین کمبود ویتامین D و آسیب های ورزشی و عملکرد ضعیف بازیکنان را نشان داد.

کمبود ویتامین D چه تاثیری بر عملکرد ورزشی ورزشکاران دارد؟

اکنون بیش از هر زمان دیگر ، مربیان و ورزشکاران علاقه مند به نظارت بر سطح ویتامین D و مواد معدنی بازیکنان هستند. ویتامین D نقش مهمی در صدها فرآیند بیولوژیکی در بدن دارد ، از جمله جذب کلسیم برای تقویت استخوان ها و تقویت سیستم ایمنی بدن. به عبارت دیگر ، ویتامین D کافی به ورزشکاران کمک می کند تا قوی و سالم بمانند و به ورزش های مورد علاقه خود ادامه دهند.

مزایای دریافت کافی ویتامین D

برای اینکه ورزشکار از اندامی ایده آل برخوردار باشد ، نه تنها تمرین لازم است. بدن می خواهد در برابر تمرینات مقاومت کند و تا حد ممکن کارآمد کار کند. برای رسیدن به این مرحله ، ویتامین D ضروری است – از بهینه سازی ساختار بدن گرفته تا افزایش قدرت ، استقامت و انعطاف پذیری بدنی.

یکی از مزایای کلیدی ویتامین D توانایی آن در بهبود مقاومت به انسولین است ، که نشان داده شده است به جلوگیری و کنترل دیابت و عدم تعادل هورمونی کمک می کند. تنظیم هورمونی برای سوزاندن چربی ، تولید مثل مولکولی مفید است و توانایی سیستم ایمنی را در کنترل التهاب تقویت می کند. کنترل التهاب به بدن کمک می کند تا بهبود یابد و از شیوع بیماری های خود ایمنی جلوگیری می کند.

ویتامین D علاوه بر کمک به حفظ ساختار بدن ، قدرت و استقامت ورزشکار را افزایش می دهد ، میزان پروتئین عضلات را کاهش می دهد و اندازه و قدرت فیبرهای عضلانی سریع را افزایش می دهد. ویتامین D با بهبود سنتز پروتئین ، نفوذ چربی به عضلات را کاهش می دهد. نفوذ چربی به ماهیچه ها ، که به آنها ماهیچه های پرچرب گفته می شود ، می تواند قدرت و کارایی عملکرد ماهیچه ها را مختل کند.

مصرف مناسب ویتامین D می تواند آسیب بافت نرم را کاهش دهد

کمبود مزمن ویتامین D باعث اختلالات انقباض و شل شدن عضلات می شود. باید توجه داشته باشید که بسیاری از صدمات ناشی از جذب ضعیف انرژی است. برای اینکه نیرو به درستی در زمین بازی جذب شود ، ماهیچه های خاصی باید منقبض شوند و ماهیچه های متقابل آنها شل شوند. با افزایش قدرت ، سرعت و پاسخ عضلانی ، ویتامین D به عاملی برای کاهش آسیب بافت نرم تبدیل می شود.

پیشنهاد
خواندنی:

بهترین زمان مصرف ویتامین ها چه زمانی است؟

ویتامین D: کلید موفقیت

هنوز درباره میزان دقیق ویتامین D و میزان طبیعی آن ابهام وجود دارد زیرا بدن هر فرد متفاوت است. محدوده 25 هیدروکسی ویتامین D از 30 نانوگرم در میلی لیتر تا 100 نانوگرم در میلی لیتر متغیر است ، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که 50 نانوگرم بر میلی لیتر باید کمترین محدوده طبیعی در نظر گرفته شود.

از این گذشته ، برخی از ورزشکاران دارای سطح پایینی از ویتامین D هستند که هیچ استانداردی را برآورده نمی کند و حتی نمی دانند که این کمبود چقدر بر نتایج آنها تأثیر می گذارد. یکی از ورزشکارانی که من با او تمرین کردم به مدت طولانی بیماری کرون داشت و همچنین دارای اثر التهابی بود. هیچ درمانی برای آن پیدا نمی شود. ما با آزمایش خون شروع کردیم و نتایج نشان داد که بدن او به طرز وحشتناکی ویتامین D کمی دارد. کمتر از 10 نانوگرم در میلی لیتر!

سال بعد ، او ورزش هوازی خود را افزایش داد ، رژیم فاقد گلوتن را شروع کرد و با مکمل ها توانست سطح ویتامین D خود را عادی کند. او نه تنها موفق به تغییر شکل بدن خود شد ، بلکه به ندرت علائم بیماری را نشان می داد و دیگر هیچ دارویی را که مربوط به بیماری خود ایمنی باشد مصرف نمی کرد.

وضعیت ویتامین D خود را بررسی کنید

هر ورزشکاری که کمبود ویتامین D دارد ، اگر سطح این ویتامین مهم به حد مطلوب برسد ، قطعاً با پیشرفت ، تحرک و سلامت کلیه ها روبرو می شود. همچنین می توانید از نکات زیر به این نتیجه برسید:

مقدار ویتامین D را تعیین کنید. قبل از افزایش سطح ویتامین D باید آزمایش خون بدهید. این آزمایش بیش از یک عدد را نشان می دهد ، که ممکن است به این معنی باشد که کمبود ویتامین D باعث ضعف استخوان یا نقایص مادرزادی شده است ، یا مشکلاتی در غدد پاراتیروئید که فعالیت ویتامین D را کنترل می کنند وجود دارد. برای بهبود عملکرد ورزشی ، علاوه بر افزایش سطح ویتامین D ، باید به دنبال چندشکلی هایی باشید که با جذب ویتامین D در بدن شما ارتباط دارد.

بهترین منابع ویتامین D

ویتامین D ، مانند بیشتر مواد مغذی مورد نیاز ، در بسیاری از غذاهای سالم یافت می شود. حتماً غذاهای سرشار از این ویتامین را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، مانند ماهی ، مشروبات الکلی یا جایگزین های غیر لبنی ، گوشت گاو ارگانیک و سبزیجات. با این حال ، شما نباید فقط به منابع غذایی تکیه کنید تا ویتامین D کافی برای بدن خود دریافت کنید. اگر به اندازه کافی نور خورشید دریافت نمی کنید ، ممکن است هنوز در معرض کمبود این ویتامین باشید.

ویتامین D ویتامین Sun

ویتامین D را نور خورشید ویتامین D می نامند زیرا بدن شما پس از قرار گرفتن در معرض این نور ، ویتامین D تولید می کند. برای شروع ، این یک راه عالی برای از بین بردن آفتاب سوختگی به مدت 20-30 دقیقه حداقل دو بار در هفته است. البته این بستگی به محل زندگی شما ، سن شما و سطح فعلی ویتامین D شما نیز دارد. اگر در مکانی زندگی می کنید که خورشید به ندرت می تابد ، ممکن است نیاز به مداخلات دهانی ، از جمله مصرف مکمل های ویتامین D داشته باشید.

اگر بدن خود را بشناسیم و بدان نیاز داریم ، می دانیم که مواردی مانند سطح ویتامین D بسیار مهم هستند. ورزشکاران برای فعالیت بدنی خوب به مواد مغذی نیاز دارند و کسانی که روی ورزشکاران سرمایه گذاری می کنند می دانند که کمبود این مواد مغذی می تواند سرمایه آنها را به خطر بیندازد. بنابراین مقدار کافی ویتامین D را هم برای پیشرفت ورزش مورد علاقه خود و هم برای طول عمر و اثربخشی حرفه خود در اولویت قرار دهید و همیشه مراقب فراز و نشیب ها باشید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

بیماری: شکستگی ماهیچه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *