علوم ورزشی کراتین و چربی سوزی. کراتین چه نقشی در سوزاندن چربی دارد؟

دسته‌بندی نشده


کراتین اغلب یک افزودنی برای تقویت عضلات و افزایش عملکرد محسوب می شود. اما آیا کراتین و چربی سوزی ارتباط دارند و آیا می تواند برای افرادی که مایل به چربی سوزی هستند مفید باشد؟

همچنین باید اشاره کنیم که هزاران مقاله و مقاله علمی در مورد این مکمل محبوب نوشته شده است. در این مقاله ، ما در مورد مواردی صحبت می کنیم که ممکن است هرگز در مورد آنها نشنیده باشید. کراتین یک مکمل غذایی عالی است که به طور غیرمستقیم باعث رشد ماهیچه ها و افزایش چربی سوزی (کراتین و چربی سوزی) می شود در حالی که هدف تمرکز بر چربی سوزی است.

فوایدی که می توانید از کراتین انتظار داشته باشید:

  • افزایش قدرت و افزایش قدرت
  • اول از همه ، استقامت عضلات را افزایش دهید و خستگی شدید را کاهش دهید
  • بهبود و هیدراتاسیون بهتر بعد از تمرین

حتی ممکن است جذب و مصرف کربوهیدرات را تسریع کند ، اما آیا کراتین به دلیل این مزایا یک مکمل غذایی موثر است؟ خوب ، به نوعی اینطور است

این تأثیر مثبت بر اساس ورزش و تلاش شما است ، به این معنی که آنها در واقع افزایش یا کاهش وزن نیستند. اما بهتر است قوی تر باشید ، چه در دوره برش هستید و چه می خواهید توده عضلانی بدون چربی را افزایش دهید. هنگامی که از رژیم غذایی پیروی می کنید ، ممکن است با کمبودهای تغذیه ای روبرو شوید ، بنابراین برای افزایش قدرت و جبران این کمبودها ، مصرف کراتین را شروع کنید.

کراتین و چربی سوزی – عواملی که بر چربی سوزی کراتین تأثیر می گذارد

به طور کلی ، وقتی صحبت از کراتین و چربی سوزی به میان می آید ، این بدان معنا نیست که کراتین یک مکمل چربی سوزی است ، اما کراتین با نتایج آن می تواند در حین ورزش موثر باشد ، که برای افزایش توده عضلانی و کاهش چربی بدن انجام می شود. بودن.

در واقع ، کراتین امکان ورزش شدیدتر را می دهد. ورزش شدید باعث افزایش مصرف انرژی می شود. بنابراین ، کراتین به کاهش وزن و تلاش بیشتر کمک می کند. افزایش سطح تستوسترون نیز قابل توجه است زیرا تستوسترون نقش مهمی در سوزاندن چربی و تقویت ماهیچه ها دارد.

1. مبارزه با کمبود

با رعایت رژیم غذایی ، به طور خودکار مواد مغذی خود را از دست می دهید. رژیم غذایی سرشار از غذاهای غنی از کراتین (مانند گوشت قرمز) قطعاً خطر کمبود مواد مغذی ضروری را کاهش می دهد. هرچه کالری بیشتری کاهش دهید ، احتمال کمبود مقدار مطلوب کراتین بیشتر است.

همچنین نشان داده شده است که مکمل های کراتین ضد کاتابولیک هستند ، نیتروژن عضلات را متعادل کرده و با جایگزینی و ترمیم ، تجزیه بافت ماهیچه ای را کاهش می دهند. به طور فعال حرکت بسیاری از واحدهای عصبی و عضلانی را افزایش می دهد. اگر نگران از دست دادن ماهیچه در حین برش هستید ، مکمل غذایی یک راه عالی برای محافظت و بهبود سلامت شما است.

یک مطالعه نشان داد که 4 هفته ورزش شدید با مکمل کراتین درصد چربی بدن ، قدرت ماهیچه ها و عملکرد ورزشی را بهبود بخشید.

2. بهبود ریکاوری بعد از ورزش

پیشرفت در این زمینه از اهمیت بیشتری برخوردار است. ما می دانیم که کراتین یک عامل اصلی در متابولیسم بعد از تمرین ، سنتز پروتئین ماهیچه ها و سایر فرایندهای رشد است. هنگامی که سعی می کنید میزان کالری دریافتی خود را متعادل کنید ، تأثیر غیر مستقیم دیگری بر روی از دست دادن ماهیچه ها دارید ، بنابراین باید مطمئن شوید که رژیم غذایی شما در هنگام تمرین ، اهداف عملکردی شما را به خطر نمی اندازد.

هر آنچه که ما در مورد تمرینات می دانیم نشان می دهد که ریکاوری مهمترین بخش تمرین است ، در حالی که به طور مداوم دست کم گرفته می شود. اگر کراتین بتواند روند بازیابی را بهینه کند ، که همه یافته ها آن را تأیید می کند ، قطعاً ارزش سرمایه گذاری را دارد.

فرض کنید وقتی در مورد کراتین و چربی سوزی صحبت می کنیم ، کراتین به طور مستقیم به شما در عضله سازی و چربی سوزی کمک نمی کند ، اما می تواند به طور غیر مستقیم به کاهش وزن و چربی شما کمک کند. در حین تمرین ، ماهیچه ها برای ایجاد قدرت قبل از تمرینات مقاومتی یا کاردیو به انرژی نیاز دارند و انرژی مصرف شده در حین فعالیت توسط ATP (آدنوزین فسفات) تامین می شود که منبع اصلی انرژی در هنگام تمرین است.

هنگامی که انرژی شما به پایان می رسد و انرژی بیشتری برای انجام چندین تکرار و ست ندارید ، این جایی است که مکمل های کراتین می توانند نقش مهمی را ایفا کنند ، زیرا منبع مستقیم ATP را برای سلول های ماهیچه ای شما فراهم می کنند تا تکرار و ست های بیشتری انجام شود. هرچه انرژی بیشتری داشته باشید ، تعداد تکرارها بیشتر می شود ، انقباضات ماهیچه ای بیشتر می شود و این به طور غیر مستقیم به عضله سازی کمک می کند.

کراتین برای سلامتی

علاوه بر اثرات مثبت مصرف کراتین ، شما همچنان می خواهید رژیم غذایی خود را برای حفظ سلامتی طولانی مدت حفظ کنید. امیدوارم آنچه را که به حفظ و رشد ماهیچه ها در هنگام عضله سازی کمک می کند ، بهترین باشد در صورتی که چنین نباشد.

این مکمل به عنوان ترکیبی از ماهیچه ها و قدرت شناخته می شود ، اما کراتین به جز نام آن یک ویتامین است: دارای اثر محافظتی بر قلب و اعصاب است و همچنین یکی از موثرترین و مهمترین آنتی اکسیدان های هر مکمل موجود در بازار است.

به اختصار:

فواید داشتن قلب سالممکمل های کراتین باعث افزایش سطح انرژی سلول های میوکارد و اندوتلیال ، سلامت شریان ها و افزایش خطر ایسکمی / تصلب شرایین می شود. به زبان ساده ، شما می توانید یک قلب سالم داشته باشید.

سرعت بخشیدن به رشد و محافظت از نورون ها: حفاظت از سلولهای عصبی معمولاً کراتین نیست ، اما برای رشد عصبی و رشد عصبی ضروری است و کمبود آن یک مشکل جدی است. بنابراین مکمل ها یک انتخاب عالی هستند ، به ویژه از آنجا که کمبود انرژی و کاهش متابولیسم کربوهیدرات ها عوامل اصلی در بیماری های دژنراتیو (از دست دادن نورون های مغزی) هستند.

انرژی سلولی در قلب تاریخ قرار دارد: مکمل ها به طور قطع سطوح انرژی سلولی را افزایش داده و خطر مرگ و تخریب سلولی را کاهش می دهند. به بیان ساده ، سلولهای سالم به معنای یک فرد سالم است.

اینها تنها چند مورد از هزاران فایده ای است که مکمل کراتین می تواند برای سلامتی شما داشته باشد ، اما مهم است که توجه داشته باشید که این واقعیت را نقض می کند که کراتین یک مکمل تک بعدی است. به خوبی شناخته شده است که کراتین فقط یک مکمل تقویت کننده عضلات نیست.

آخرین جمله در مورد کراتین و چربی سوزی

در حالی که بسیاری از مکمل ها برای بسیاری از افراد عوارض جانبی دارند ، کراتین یکی از م effectiveثرترین اما کم مصرف ترین مکمل های موجود در بازار است. به این معنا که مردم هنوز به ارزش واقعی آن پی نبرده اند.

استفاده از کراتین به عنوان مکمل تقویت عضلات یک راه عالی برای افزایش و افزایش اثرات مثبت ورزش است ، اما مزایای شگفت انگیز مکمل را پنهان می کند. این پیوست موضوع هزاران مطالعه است که مزایای مثبت آن را در طیف گسترده ای از تعاملات با سایر سیستم ها نشان می دهد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com
muscleandstrength.com/articles/can-creatine- be-used-for-fat-loss-los- اهداف
noni4all.com/creatine-for-weight-loss.html
visualimpactfitness.com/ باید-هنگام-تلاش برای کاهش وزن- کراتین را مصرف کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *