علوم ورزشی چرا مصرف منیزیم نقش مهمی در بازیابی عضلات دارد؟

دسته‌بندی نشده


آنچه در این مقاله می خوانید

بازگرداندن ذخایر الکترولیت از دست رفته پس از ورزش شدید ضروری است و منیزیم نقش کلیدی در سلامت کلی بدن و بازیابی ماهیچه ها دارد. محققان ورزشی در چندین مطالعه دوندگان ماراتن را مشاهده کرده اند و دریافتند که برای ورزشکاران ، این ماده معدنی مهمترین الکترولیت است که در حین ورزش پس از پتاسیم از بدن از بین می رود. در این مقاله به اهمیت منیزیم برای بازیابی عضلات اشاره خواهیم کرد. با ما بمان.

موز نه تنها یک غذای پرانرژی است ، بلکه منبع غنی منیزیم و پتاسیم است. این ماده معدنی حیاتی است که برای مکانیسم شل شدن عضلات مورد نیاز است. بدون این ماده معدنی ، ماهیچه ها در حالت انقباض ثابت باقی می مانند.

وزوز گوش یا کاهش شنوایی ، گرفتگی عضلات ، افسردگی ، عملکرد غیرطبیعی قلب و سنگ کلیه برخی از علل کمبود منیزیم در بدن هستند. عوامل مختلف تنش ماهیچه ای و کمبود مواد مغذی از جمله الکترولیت ها در حین ورزش نشان می دهد که بازسازی این ماده معدنی برای بازیابی موثر عضلات ضروری است.

منیزیم علاوه بر عملکرد ماهیچه ها ، یک ماده معدنی قوی ضد التهابی و ضد التهابی است که برای محافظت در برابر بیماری هایی مانند بیماری آلزایمر و آرتریت طراحی شده است. همچنین برای سلامت عمومی ، کمک به بدن برای جذب و جذب کلسیم به استخوان ها ، و برای عملکرد بهتر عصب مورد نیاز است. مصرف ناکافی این ماده باعث افزایش میزان کلسیم در خون بدن می شود که می تواند منجر به مشکلات قلبی و استخوانی شود. کمبود طولانی مدت این ماده معدنی باعث پوکی استخوان به ویژه در زنان می شود.

دوز توصیه شده روزانه منیزیم برای همه سنین

اهمیت منیزیم برای بازیابی عضلات

علائم کمبود منیزیم

مصرف غذاهای فرآوری شده یا محصولات فرعی مدرن کشاورزی می تواند منجر به کمبود متوسط ​​این ماده در بدن شود. 60 درصد کشورهای غربی و 30 درصد کشورهای اروپایی کمبود مواد معدنی دارند و کمتر از میزان توصیه شده روزانه منیزیم مصرف می کنند.

علائم کمبود سطوح پایین شامل مشکلات عضلانی مانند گرفتگی عضلات ، تشنج و تتانی ، درد طولانی مدت بدون بهبود و در نهایت یک مشکل بزرگ بهبودی است. کمبود متوسط ​​می تواند منجر به خواب ضعیف ، اضطراب و ناتوانی در آرامش شود. جامع ترین و دقیق ترین روش تشخیص کمبود متوسط ​​معمولاً آزمایش سلولی است که در آن 3 درصد منیزیم بدن در سرم خون تجمع می یابد.

غذاهای سرشار از منیزیم

غذاهای غنی از منیزیم شامل سبزیجات برگ خام مانند اسفناج ، موز ، آجیل و دانه ها ، میگو ، نان سبوس دار ، شیر سویا ، برنج قهوه ای ، برگ زردآلو ، ماهی ، حبوبات ، ماست طبیعی و شکلات تلخ و بسیاری دیگر است. افرادی که دچار سوءتغذیه هستند یا مشکلات گوارشی دارند باید این را با مکمل های قوی جبران کنند. چندین مکمل در بازار با دوزهای مختلف وجود دارد. قبل از مصرف باید در مورد میزان مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

از آنجا که بدن در حین ورزش فاقد الکترولیت و مواد معدنی است ، بازیابی این مواد از دست رفته در حین ورزش می تواند به بهبود ماهیچه ها و خنثی سازی درد و صدمات پس از ورزش شدید کمک کند.

نوشیدنی های ورزشی برای پر کردن الکترولیت های از دست رفته در طول تمرین ساخته می شوند و آب معدنی حاوی این ماده معدنی مهم است. در حالی که منابع غذایی برای برآوردن نیازهای روزانه شما عالی هستند ، گزینه های دیگری نیز وجود دارد که جذب منیزیم ماهیچه ها را به حداکثر می رساند.

منیزیم را از طریق پوست بمالید تا به بهبود ماهیچه ها کمک کنید

یکی از راههای بدست آوردن این ماده در حین ورزش و ورزش جذب از طریق پوست بدن است. درمان های پوستی مانند حمام نمک ، لوسیون و اسپری اجازه می دهد که این ماده معدنی مستقیماً از طریق پوست وارد عضلات شود. این روش کاربردی و سریع است ، به ویژه برای افرادی که کمبود طولانی مدت دارند.

حمام نمک

استحمام با نمک حاوی منیزیم باعث بهبود عضلات در دو مرحله می شود-مرحله اول گرما درمانی است و مرحله دوم بازیابی منابع از دست رفته در حین ورزش است. یکی از نمک هایی که ورزشکاران حرفه ای برای استحمام و تامین این ماده معدنی استفاده می کنند ، نمک اپسوم است.

لوسیون ترمیم کننده و اسپری

بسیاری از ورزشکاران اسپری ها و لوسیون های حاوی منیزیم را به تجهیزات ورزشی خود اضافه کرده اند تا خون را بهتر و سریعتر جذب کرده و اثرات تنش ماهیچه ای را بعد از تمرین خنثی کنند. اگرچه این روش تأثیر کمتری نسبت به حمام نمک دارد ، اما باعث می شود بدن این ماده را سریعتر جذب کرده و زمان کمتری را صرف کند.

مصرف مکمل ها به شکل قرص برای افرادی که ورزش های سنگین را تحمل می کنند ، مانند بدنسازان نیز مفید است. تمرینات شدید باعث ایجاد استرس در ماهیچه ها می شود و ذخایر از دست رفته را بازیابی می کند ، درد ، آسیب ، سفتی و فشار عضلات را خنثی می کند.

تهیه و ترجمه: Elmevarzesh.com

محل سکونت: webmd– sportsinuryclinic


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *