علوم ورزشی چرا برای کاهش وزن و تناسب اندام به 80 درصد تغذیه و 20 درصد ورزش نیاز داریم؟

دسته‌بندی نشده


شما ضرب المثل “ورزش نمی تواند اثرات سوء تغذیه را از بین ببرد” شنیده اید ، و وقتی صحبت از سالم نگه داشتن بدن می شود ، این آخرین کلمه است. تغذیه و ورزش بخش مهمی از کاهش وزن و تناسب اندام است. عادات غذایی تأثیر عمیق تر و شدیدی بر ساختار بدن و اهداف تناسب اندام شما نسبت به سایر عوامل تناسب اندام دارد. وقتی ترکیبی از ورزش و رژیم غذایی سالم وجود داشته باشد ، می توانید تغییرات مثبتی را در بدن خود ایجاد کنید. برای توضیح قانع کننده به مجله علوم ورزشی بپیوندید.

استراتژی رژیم داشته باشید

ساختار بدن را می توان با رژیم غذایی بدون ورزش تغییر داد ، اما ترکیب این دو مورد به سلامت مربوط می شود. 80 درصد تغذیه و 20 درصد ورزش فرمولی است که اهمیت تغذیه را به وضوح نشان می دهد. ورزش بدون رژیم غذایی سالم ممکن است اتلاف وقت کامل نباشد ، اما مانند شنا در خلاف جریان ، ساختار و ترکیب بدن بهبود نمی یابد.

همه ما افرادی را دیده ایم که در طول روز به طور منظم به باشگاه می روند و نتایج کاهش وزن و تناسب اندام خود را دریافت نمی کنند. دلیل این بی فایده بودن ساده است؛ زیرا آنها از هیچ استراتژی تغذیه ای پیروی نمی کنند و این به آنها اجازه نمی دهد به اهداف خود برسند.

تغذیه کلید عملکردهای بدن است. وقتی تغذیه ناکافی است ، ماهیچه ها رشد نمی کنند ، وقتی تغذیه سالم نیست ، وقتی ساعت ها ساعت ها ورزش می کنید ، نمی توانید چربی بدن را از بین ببرید. اگر رژیم غذایی ناسالم باشد ، در نهایت می تواند منجر به اختلالات هورمونی در بدن شود و پیامدهای منفی داشته باشد.

سوالات متداول

سوالات متداول در زمینه تناسب اندام که به اهداف می پردازد عبارتند از: “چند درصد از هدف من با ورزش و چقدر با تغذیه به دست می آید؟” پاسخ ها معمولاً “هر دو مهم هستند ، اما درصد را نمی توان تعیین کرد” یا عبارت معروف ” صد در صد ورزش و صد در صد تغذیه ”.

پاسخهای مبهم مانند این نمی تواند شما را به جایی که می خواهید برساند ، مخصوصاً کسانی که در ابتدای راه تناسب اندام خود هستند و می خواهند بدن خود را بهبود بخشند. بهترین پاسخ این است که رژیم غذایی بیشترین تأثیر را بر تغییرات جسمانی دارد ، این بسیار بیشتر از ورزش است ، در واقع درصد های دیگر را می بلعد!

منطق ورزش و تغذیه

اکنون به درصد ها می پردازیم و منطق ورزش و تغذیه را بررسی می کنیم. یک ورزشکار معمولی می تواند 3-4 تمرین با وزنه و 3-4 تمرین هوازی در هفته داشته باشد و در مجموع 8 جلسه در هفته انجام دهد. این تعداد جلسه در هر هفته به او این فرصت را می دهد که 8 بار بدن خود را به طور مثبت تغییر دهد. البته با ورزش

همان شخص روزانه 3 وعده غذایی سالم و احتمالاً 2 میان وعده می خورد. محاسبات سریع نشان می دهد که 21 تا 35 بار در هفته فرصتی برای ایجاد تغییرات مثبت مستقیم و چربی سوزی و عضله سازی وجود دارد ، البته با رژیم غذایی.

همان باش که می خوری!

مثال بالا نشان داد که تغذیه در واقع با ایجاد فرصت هایی برای تحول فیزیکی برنده می شود. اگر اعداد را برای این مسابقه باز کنیم ، شانس تغییر ساختار بدن از طریق رژیم غذایی 21 تا 35 بار در هفته تقریباً 80 درصد است.

این موقعیت 20 درصد از نتایج ورزشی را به جا می گذارد. ارزیابی رابطه منطقی بین ورزش و تغذیه دقیقاً همان اعدادی است که در ابتدا ذکر شد. همچنین به این معنی است که اگر می خواهید ظاهر و تناسب اندام داشته باشید ، باید 80 درصد بر تغذیه تمرکز کنید. بنابراین این درست است که آنها می گویند شما همان چیزی هستید که می خورید.

از قوانین 80 and و 20 پیروی کنید

آیا داستان های جالبی از کسانی که وزن شگفت انگیزی از دست داده اند شنیده اید؟ در رأس دستاوردهای آنها تغذیه مناسب و رژیم غذایی سالم است و آنها قبل از شروع برنامه ورزشی خاص ، عادات آشپزی و استراتژی های غذایی خود را تغییر دادند. این آغاز راه موفقیت آنها است و تمرینات ورزشی به تجهیز و تقویت آنها در این راه کمک کرده است.

این ایده خوبی است که فکر کنیم می توانیم تنها از طریق ورزش به تغییرات فیزیکی مثبتی دست پیدا کنیم ، اما این به دور از واقعیت است. پیروی از قانون 80-20 تفاوت ایجاد می کند و درک و دانستن آنچه می خورید نقش مهمی در ظاهر و اندام شما دارد. باید بدانید که هر هدفی رژیم غذایی خاص خود را دارد ، چه کاهش وزن و چه عضله سازی ، شما باید یک رژیم غذایی منظم و مناسب داشته باشید.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا فکر می کنید تغذیه نقش مهمی در کاهش وزن و تناسب اندام نسبت به ورزش دارد؟

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: بسیار خوب


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *