علوم ورزشی جذب پروتئین را در بدن به 6 روش افزایش دهید

دسته‌بندی نشده


آنچه در این مقاله می خوانید

برای اینکه ماهیچه های شما رشد کنند یا بدن شما هورمون تولید کند و با ویروس ها و باکتری ها مبارزه کند ، باید پروتئین کافی در رژیم غذایی خود داشته باشید. با این حال ، این کافی نیست ، شما همچنین باید افزایش جذب پروتئین را در بدن در نظر بگیرید.

پروتئین یک مولکول بزرگ و پیچیده است که از زنجیره های طولانی اسید آمینه تشکیل شده است و ساختار بافت ها و اندام های بدن شما را تشکیل می دهد. بدون پروتئین ، بدن شما به درستی کار نخواهد کرد.

متأسفانه با افزایش سن ، توانایی بدن در هضم و افزایش جذب پروتئین کاهش می یابد. تغییر جهت در جهت مخالف با نوشیدن شیر بیشتر یا خوردن تخم مرغ اضافی در صبحانه آسان نیست. روشهای اساسی برای جبران جذب کم پروتئین مورد نیاز است. در اینجا چند روش عالی برای بهینه سازی جذب پروتئین آورده شده است.

روشهای افزایش جذب پروتئین

غذاهای ترش بخورید

بدن شما نمی تواند به طور طبیعی پروتئین را جذب کند. بنابراین ، پروتئازهای خاصی که در معده و لوزالمعده تولید می شوند ، پیوندهای مسدود کننده اسید آمینه را که پروتئین ها را تشکیل می دهند ، می شکنند ، بنابراین بدن می تواند به طور مداوم آمینو اسیدها را با هم مصرف کند.

برای کمک به حل این مشکل ، سعی کنید مواد مغذی اسیدی بیشتری مانند آب پرتقال و سرکه بنوشید یا میوه بیشتری بخورید. این نوشیدنی ها و میان وعده ها حاوی پروتئازهایی هستند که می توانند محیط معده را اسیدی تر کرده و تجزیه پروتئین را افزایش دهند. این به این دلیل است که پروتئازهای بیشتری وجود دارد و روند تجزیه سریعتر است.

ویتامین B-6 مصرف کنید

پیریدوکسین نام دیگر ویتامین B-6 است. هدف اصلی آن کمک به آنزیم ها برای تجزیه پروتئین ها و انتقال اسیدهای آمینه جدا شده به جریان خون است. ویتامین B-6 برای استفاده بهتر از پروتئین مصرفی ضروری است.

خوشبختانه ، اگر قبلاً سعی کرده اید پروتئین بیشتری بخورید ، به این معنی است که احتمالاً ویتامین B-6 بیشتری دریافت خواهید کرد. زیرا هر دو نوع مواد مغذی در گوشت ، ماهی ، آجیل ، دانه ها ، لوبیا ، حبوبات و همه غلات وجود دارد.

کربوهیدرات های پیچیده

حتی پس از تجزیه پروتئین ها در بدن به ساده ترین شکل ، اسید آمینه ، کار متوقف نمی شود. اگر به اندازه کافی از این آمینو اسیدها دریافت کنید ، بدن شما می تواند کربوهیدرات های پیچیده مصرف کند تا بتوانید از رژیم غذایی سرشار از پروتئین لذت ببرید.

هنگامی که کربوهیدرات ها در ترکیب با پروتئین مصرف می شوند ، بدن انسولین ترشح می کند. افزایش سطح انسولین به ماهیچه ها کمک می کند تا اسیدهای آمینه را جذب کنند ، به ویژه در تمرینات بدنسازی و عضله سازی. این بدان معناست که مصرف کربوهیدرات ها درست قبل از یک تمرین با شدت بالا بهترین نتیجه را می دهد زیرا جذب پروتئین را در بدن افزایش می دهد. مواد غذایی حاوی کربوهیدراتهای پیچیده شامل نشاسته ، غلات کامل ، آجیل ، دانه ها و محصولات لبنی است.

غذاهایی که حاوی فیتات هستند نخورید

فیتات یک ماده مغذی است که از جذب و هضم بهتر پروتئین ها جلوگیری می کند. در غذاهایی مانند برنج قهوه ای ، بلغور جو دوسر ، حبوبات و کینوا یافت می شود. فیتات به پروتئین ها متصل می شود و فعالیت آنزیم های تجزیه کننده پروتئین را مسدود می کند. بنابراین بهتر است به جای برنج قهوه ای از برنج سفید استفاده کنید.

اگر غذاهایی حاوی فیتات می خورید و پروتئین می خورید تا از اثرات فیتات جلوگیری کنید ، راه حل این است که میوه هایی حاوی ویتامین C بخورید ، زیرا این ویتامین اثرات فیتات بر جذب پروتئین را خنثی می کند.

برای افزایش جذب پروتئین ، پروبیوتیک بخورید

پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که در دستگاه گوارش ما زندگی می کنند. این باکتری ها به هضم غذا کمک می کنند و سیستم گوارش شما را سالم نگه می دارند.
مطالعات همچنین نشان می دهد که ترکیب پروبیوتیک ها و پروتئین ها باعث بهبود بهتر ، افزایش عملکرد ورزشی و کاهش آسیب عضلانی می شود.

علاوه بر این ، به هر ظرف غذاهای تخمیر شده اضافه کنید. موادی مانند کلم ترش ، کیمچی ، نوشیدنی هایی مانند کامبوچا و دوغ کفیر حاوی پروبیوتیک هستند که به هضم بهتر ماهیچه ها کمک می کند.

پروتئین قبل و بعد از تمرین

علاوه بر خوردن کربوهیدراتهای پیچیده درست قبل از تمرین ، مصرف پروتئین درست قبل و بعد از تمرین نیز مفید است تا بدن اسیدهای آمینه کافی برای جذب در طول و بعد از تمرین داشته باشد.

این نکات می تواند به شما در جذب حداکثر پروتئین در بدن و در نتیجه داشتن اندامی عضلانی و سلامت کلی جسمانی کمک کند. اگر همیشه سوالی دارید ، مانند همیشه ، با یک متخصص تغذیه یا مربی شخصی صحبت کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *