علوم ورزشی بهترین زمان و روش برای مصرف BCAA که نمی دانستید!

دسته‌بندی نشده


آنچه در این مقاله می خوانید

مکمل های ورزشی ، به ویژه مکمل های BCAA ، از جمله محصولات پرکاربرد هستند ، به ویژه در بین ورزشکاران حرفه ای یا گروهی از افرادی که به دنبال افزایش موثر توده عضلانی هستند. با این حال ، توجه به انواع مکمل های ورزشی ، از جمله BCAA ، برای اطلاع از بهترین زمان ها و نحوه مصرف BCAA بسیار مهم است.

واضح است که استفاده از مکمل های ورزشی با کیفیت و طبق برنامه به دستیابی به نتایج بهتر با استفاده از آنها کمک می کند. زیرا در غیر این صورت فقط باید ماهانه برای خرید این محصولات هزینه کنید بدون اینکه تأثیر زیادی بر فعالیت های ورزشی خود یا افزایش توده عضلانی مشاهده کنید.

بنابراین ، با توجه به تعداد زیادی از ورزشکاران که از مکمل های BCAA استفاده می کنند ، ما قصد داریم در این مقاله به طور خاص به این موضوع بپردازیم. بنابراین ، اگر از کاربران این نوع لوازم جانبی ورزشی هستید یا قصد دارید در آینده از آن استفاده کنید ، حتماً این مقاله را در Betadaro به طور کامل بخوانید.

بهترین روش استفاده از BCAA ها چگونه است؟

بهترین زمان و راه برای مصرف BCAA

همانطور که می دانید ، مکمل های BCAA از ترکیب خوبی از سه اسید آمینه ضروری زنجیره ای شاخه دار ، یعنی لوسین ، ایزولوسین و والین ساخته شده اند و بر اساس مطالعات متعدد با این نوع مکمل های ورزشی ، استفاده از آنها باعث کاهش احساس خستگی می شود. در حین ورزش ، و پس از آن ، کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش ، تولید پروتئین ماهیچه را افزایش داده و در نتیجه رشد ماهیچه ها را بهبود می بخشد.

اما اگر می خواهید از این نوع مکمل های ورزشی بهترین نتایج را بگیرید ، باید نحوه مصرف BCAA را نیز بدانید. از جمله استفاده از دوز توصیه شده سازنده بر اساس سن ، جنسیت ، وضعیت جسمانی و وزن شما. این دوز که می توان با تهیه محلول ، حل پودر BCAA در نوشیدنی ها یا مصرف تعداد مشخصی قرص به دست آورد ، بسیار مهم است و اگر بیشتر یا کمتر از مقدار توصیه شده باشد نتایج متفاوتی خواهد داشت.

به طور کلی ، بهترین روش برای مصرف BCAA به شرح زیر است:

خانم ها

  • ورزشکاران: 12 گرم در روز ، 4 تا 5 وعده
  • افراد غیر ورزشی: 3-5 گرم در روز ، 2 یا 3 وعده غذایی

آقایان

  • ورزشکاران: 15-20 گرم در روز ، 5 تا 8 وعده
  • افراد غیر ورزشی: 5-9 گرم در روز ، 2 یا 3 وعده غذایی

همچنین ، وقتی صحبت از بهترین روش و روش استفاده از BCAA می شود ، باید توجه داشته باشید که هرگز نباید خودسرانه روش تجویز یا دوز توصیه شده را افزایش دهید تا سریعتر به هدف نهایی برسید. از آنجا که این ممکن است با عواقبی مانند هیپوگلیسمی ، افزایش سطح طبیعی آمونیاک پلاسما ، اختلال در فرآیندهای متابولیک و حتی مشکلات عملکرد طبیعی مغز همراه باشد.

آخرین نکته ای که باید در مورد نحوه و روش استفاده از BCAA برای رسیدن به نتیجه مطلوب بگوییم این است که باید سعی کنید به استفاده از این مکمل ورزشی عادت کنید. از آنجا که مطالعات نشان داده است که افرادی که برای اولین بار از BCAA استفاده می کنند باید حداقل 2-3 هفته به طور مستقیم از مکمل استفاده کنند تا به نتایج مورد نظر خود برسند. در صورت ادامه مصرف BCAA ، سایر افراد آسیب عضلانی بسیار کمتری خواهند داشت. استفاده منظم از BCAA به عنوان محلول ، به ویژه در حین ورزش ، به حفظ آب بدن شما کمک می کند.

بهترین زمان برای مصرف BCAA کی است؟

بهترین زمان و راه برای مصرف BCAA

با توجه به اینکه بهترین زمان برای مصرف BCAA ، مانند مکمل های ورزشی ، بسته به هدفی که برای استفاده عمومی از آن استفاده می کنید متفاوت است ، می توانید مکمل های BCAA را به شرح زیر مصرف کنید:

هدف: افزایش انرژی بدن با ورزش

بهترین زمان استفاده: حدود 30 دقیقه قبل از شروع تمرین

هدف: بهبود رشد و بهبود ماهیچه ها

بهترین زمان استفاده: حداکثر 30 دقیقه بعد از تمرین

هدف: افزایش پروتئین عضلانی بین وعده های غذایی

بهترین زمان مصرف: 2 ساعت بعد از غذا

هدف: افزایش میزان لوسین در رژیم غذایی

بهترین زمان و روش مصرف BCAA: همراه با وعده غذایی که حداقل 30 گرم پروتئین نداشته باشد

در مورد بهترین زمان استفاده از BCAA ، باید توجه داشت که اگرچه آزمایشات مختلفی تاکنون در مورد استفاده از این مکمل در زمان های مختلف انجام شده است ، اما آنچه از این نتایج بدست آمده است نشان می دهد که استفاده از این مکمل قبل ، حین یا بعد از آن ورزش بستگی زیادی به شیوه زندگی انسان دارد.

به عنوان مثال ، برخی از افراد می خواهند صبح و قبل از غذا ورزش کنند ، در حالی که برخی دیگر شروع ورزش را تا صبحانه به تعویق می اندازند. بنابراین باید زمان تمرین را در نظر بگیرید تا تصمیم بگیرید که بهترین BCAA را چه زمانی مصرف کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که مکمل های BCAA می توانند میزان آمینو اسیدها را در خون حدود 30 تا 45 دقیقه پس از مصرف افزایش دهند و اثر خود را نشان دهند. بنابراین ، اگر صبح با معده خالی ورزش می کنید ، بهتر است ابتدا مکمل های BCAA را مصرف کنید ، منتظر بمانید تا آمینو اسیدها آزاد شوند و سپس ورزش کنید.

اما اگر زمان فعالیت بدنی شما زمانی است که پروتئین بدن شما با غذا دفع می شود ، می توانید BCAA را در طول یا بعد از تمرین خود مصرف کنید. به گفته محققان ، بهترین زمان برای مصرف BCAA قبل و حین ورزش است که باعث افزایش استقامت ، انرژی و بازیابی عضلات ورزشکاران به ویژه ورزشکاران استقامتی می شود.

آیا لازم است در روزهای تعطیل BCAA مصرف شود؟

به طور خلاصه ، بله. BCAA نقش مهمی در بازسازی و بازسازی ماهیچه ها دارد ، بنابراین استفاده از BCAA در حالت استراحت برای تسریع بهبود نیز ضروری است.

نتیجه

همانطور که در این مقاله ذکر شد ، استفاده از BCAA در زمان های مختلف ممکن است نتایج متفاوتی را به دنبال داشته باشد. با این حال ، واضح است که تعیین بهترین زمان و الگوی استفاده از BCAA بستگی زیادی به زندگی روزمره و برنامه ورزشی شما دارد و باید بر این اساس تعیین شود.

در پایان این مقاله ، ما باید یکبار دیگر تأکید کنیم که شما باید با توجه به نیازهای جسمی و شرایط شخصی خود ، از BCAA استفاده کنید تا علاوه بر دستیابی به نتایج دلخواه ، از مشکلات ناشی از استفاده بیش از حد از مکمل های ورزشی جلوگیری کنید.

وب سایت: betadarou.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *