علم ورزش آیا پودر پروتئین جوانه زده سالم تر است؟

دسته‌بندی نشده


آنچه در این مقاله می خوانید

پروتئین ، چربی و کربوهیدرات ها سه عنصر درشت مغذی هستند که بدن شما برای انرژی و سلامت مطلوب به آنها نیاز دارد. کربوهیدرات ها و چربی ها انرژی را تامین می کنند و بدن شما فقط از مقادیر کمی پروتئین به عنوان منبع سوخت استفاده می کند ، مگر در شرایط استرس زا مانند ورزش شدید یا گرسنگی. پروتئین یک ماده مغذی حیاتی برای سلامتی است. شما به پروتئین برای ساختن بافت ماهیچه ای ، ساخت آنتی بادی برای مبارزه با عفونت ، آنزیم هایی که واکنش های شیمیایی را فعال می کند ، بافت ماهیچه ای را بازسازی می کند و پروتئین هایی را ایجاد می کند که تعادل مایعات را در بافت ها و عروق خونی حفظ می کنند ، نیاز دارید. در واقع ، پروتئین ها و اسیدهای آمینه آنها یکی از مهمترین اجزای بدن شما هستند. به همین دلیل است که در این مقاله در مورد پودر پروتئین جوانه زده توضیح خواهیم داد.

یک فرد فعال روزانه حدود 0.8 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد ، اگرچه شما ممکن است ورزشکاری باشید که دو برابر پروتئین نیاز دارید. شما انتخاب های زیادی در زمینه تامین پروتئین مورد نیاز بدن دارید. شما می توانید پروتئین را هم از حیوانات و هم از گیاهان دریافت کنید.

این روزها بسیاری از مردم پروتئین های گیاهی را انتخاب می کنند. برخی از افراد رژیم غذایی خود را با پودر پروتئین و شیک پروتئین تکمیل می کنند ، به ویژه کسانی که بدنسازی یا ورزش های شدید انجام می دهند. وقتی به قفسه های فروشگاه های مواد غذایی یا داروخانه ها نگاه می کنید ، انواع پودرهای نهال را مشاهده می کنید و این س arال مطرح می شود که آیا آنها سالم تر و مثرتر هستند؟

پروتئین ژرم چیست؟

تولید کنندگان از دانه ها و دانه های جوانه زده پودر پروتئین جوانه زده تولید می کنند. غلات و حبوبات حاوی پروتئین به همراه کربوهیدرات ها ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. هنگام خرید پودر پروتئین جوانه زده ، به پروتئین غلات و غلات که به صورت پودر تبدیل شده اند دسترسی دارید و از آنها می توانید شیک پروتئین تهیه کنید.

آیا پودر پروتئین جوانه زده برتر از پودر پروتئین معمولی است؟

تولیدکنندگان از غلات کامل برای تولید پودر پروتئین جوانه زن استفاده می کنند و این دانه ها تازه شروع به جوانه زنی کرده اند. این یک مزیت است زیرا در طول فرایند جوانه زنی و رشد ، برخی از کربوهیدرات های دانه ها و دانه ها تجزیه می شوند و نسبت مواد مغذی به کربوهیدرات ها افزایش می یابد.

فرایند جوانه زنی همچنین باعث کاهش تراکم فیتات ها می شود. فیتات ها ترکیباتی هستند که جذب نمک ها را کاهش می دهند. بنابراین ، دانه ها و دانه های جوانه زده دارای مواد معدنی زیستی بیشتری هستند. این نمکها آهن ، منیزیم و روی هستند. به دلیل جوانه زنی ، دانه ها و دانه ها بهتر هضم می شوند و در نتیجه نفخ کمتر و تشکیل گاز ایجاد می شود.

اگر دوست ندارید شیک های پروتئینی ساخته شده از پودر جوانه زده ، انواع میله های پروتئینی تهیه شده از غلات جوانه زده را پیدا کنید. مانند هر پروتئین ، باید اطلاعات تغذیه ای و لیست مواد تشکیل دهنده محصول را بررسی کرده و میزان قند و افزودنی های آن را دریابید.

مضرات پروتئین های جوانه زده

با انتخاب پودر پروتئین جوانه زده می توانید مواد معدنی بیشتری دریافت کنید ، اما استفاده از این نوع پودر پروتئین اشکالاتی دارد. شما همیشه آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت نمی کنید و حتی ممکن است شگفت زده شوید! هنگامی که Clean Label Product 134 پودر پروتئین را آزمایش کرد ، تقریباً همه آنها حاوی دو یا چند فلز سنگین بودند و بیش از نیمی از آنها حاوی بیس فنول A (PABPA) بودند.

برخی از این فلزات سنگین آرسنیک معدنی ، کادمیوم و سرب هستند که همه آنها برای بدن انسان مضر هستند. در میان پودرهای پروتئینی آزمایش شده با Clean Label Product ، محصولات گیاهی بیشتر از محصولات لبنی آلوده بودند. تولیدکنندگان می توانند چنین اشتباهاتی را انجام دهند زیرا FDA نظارت دقیقی بر تولید مکمل های غذایی از جمله پودر پروتئین دارد.

پودر پروتئین جوانه زده ممکن است حاوی مواد افزودنی دیگری باشد

هنگام خرید پودر پروتئین ، محصولاتی دارید که بسیار پردازش می شوند. بنابراین شما فقط جوانه و غلات کامل دریافت نمی کنید. بسیاری از پودرهای پروتئینی تجاری حاوی شیرین کننده ها ، طعم دهنده ها و ضخیم کننده ها هستند. ممکن است محصولاتی که خریداری می کنید حاوی مقدار زیادی شکر یا شیرین کننده های مصنوعی باشد. تولیدکنندگان برخی از پودرهای پروتئینی را با قندهای الکلی مانند اریتریتول شیرین می کنند. اگرچه قند الکل معمولاً بی ضرر است ، اما شما آن را جذب نمی کنید. بنابراین ، نفخ و نفخ اغلب رخ می دهد. پودر پروتئین نیز اغلب سدیم بالایی دارد. سدیم طعم بهتری به محصول نهایی می بخشد.

منابع غذایی پروتئینی بهترین انتخاب هستند

وقتی عجله دارید ، شیک پروتئین می تواند یک میان وعده خوب قبل یا بعد از تمرین باشد ، اما بهترین راه برای دریافت پروتئین ، دریافت آن از غذاهای طبیعی است. این کار از ورود قند اضافی ، شیرین کننده های مصنوعی ، مواد افزودنی و سموم به بدن جلوگیری می کند.

اگر پروتئین کافی را در هر وعده غذایی قرار دهید ، دریافت پروتئین مورد نیاز برای بدن شما دشوار نخواهد بود. روز را با یک تخم مرغ شروع کنید ، آن را به عنوان میان وعده ماست بخورید و برای شام سینه مرغ یا بوقلمون بخورید. اگر گیاه خوار هستید ، توفو ، کینوا ، دانه های چیا ، آجیل و دانه ها ، حبوبات و حبوبات بهترین منابع پروتئین گیاهی هستند. حتی سبزیجات سبز نیز دارای پروتئین زیادی هستند. برای مثال ، کلم بروکلی به طور متوسط ​​حدود 4 گرم پروتئین دارد. همچنین با خوردن کلم بروکلی فیبر خوبی دریافت خواهید کرد.

آخرین کلمه

پودر پروتئین جوانه زده دارای مزایای تغذیه ای نسبت به سایر انواع پودر پروتئین است. با مصرف جوانه ها و غلات غلات ، نمک های بیشتری را جذب می کنید و این پودرهای پروتئینی حاوی فیتات های کمتری هستند. با این حال ، این تفاوت چندان مهم نیست و در واقع بهتر است این پودرها را به غذاهای طبیعی با منابع پروتئینی ترجیح دهیم و فقط گاهی از پودرهای پروتئینی استفاده کنیم.

عاقلانه خرید کنید! اگر پودر پروتئین جوانه زده خریداری می کنید ، فکر نکنید فقط به این دلیل است که جوانه ها سالم هستند. برچسب روی محصول را بخوانید و ببینید چه مقدار شکر به آن اضافه شده است و آیا حاوی شیرین کننده های مصنوعی است یا خیر. برای کاهش آلودگی ، یک محصول از یک مارک معروف بخرید. قبل از انتخاب تحقیقات کاملی انجام دهید ، فریب تبلیغات را نخورید و مطمئن شوید که بهترین محصول را انتخاب کرده اید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *