علم ورزش آیا آمینو اسیدی است که چربی می سوزاند و وزن کم می کند؟

دسته‌بندی نشده


آنچه در این مقاله می خوانید

استفاده از اسیدهای آمینه برای سوزاندن چربی و عضله سازی در صنایع غذایی بسیار محبوب شده است. رژیم غذایی کلید موفقیت در مورد کاهش وزن ، سوزاندن چربی و بهینه سازی ساختار بدن است. غذایی که می خورید می تواند کند یا کند شود. این واقعاً بسیار مهم است! اما آیا اسیدهای آمینه چربی می سوزانند؟

شاید شما بدنسازان کاملاً عضلانی را در باشگاه دیده اید که با نوشیدنی های شیک با افتخار در حال راهپیمایی هستند انگار به سینه خود افتخار می کنند! یا شاید شما خودتان این مکمل ها را امتحان کرده اید. اما آیا این بلوک های سازنده پروتئین برای هر منظوری هستند یا می توان آنها را بهترین مکمل دانست؟

آمینو اسیدها چیست؟

همانطور که احتمالاً می دانید ، پروتئین یک درشت مغذی است که مسئول رشد ، نگهداری و ترمیم بافت های بدن انسان است. اسیدهای آمینه اجزای پروتئین “بلوک های سازنده” هستند. آنها به صورت حلقه های زنجیره ای به هم متصل می شوند و پپتیدها را تشکیل می دهند و این پپتیدها با هم ترکیب شده و پروتئین ها را تشکیل می دهند. تمام ماهیچه ها ، موها و پوست شما از این حلقه های پپتیدی ساخته شده اند. در حقیقت ، شما کوهی متحرک از اسیدهای آمینه هستید.

واحدهای ساختمانی لازم و غیر ضروری

در واقع صدها آمینو اسید وجود دارد ، اما 20 اسید آمینه در متابولیسم غذای انسان وجود دارد. این 20 اسید آمینه را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

لازم نیست: در کل 11 آمینو اسید وجود دارد که بدن شما می خواهد با غذا دریافت کند ، اما در صورت نیاز می توانید آنها را خودتان تهیه کنید. گلوتامین ، تیروزین و آرژنین نمونه هایی از این اسیدهای آمینه هستند.

لازم: 9 آمینو اسید وجود دارد که خودتان نمی توانید آنها را بسازید و باید آنها را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. لوسین ، والین و تریپتوفان نمونه هایی از این اسیدهای آمینه هستند.

جالب است بدانید که برخی از اسیدهای آمینه غیر ضروری مشروط تلقی می شوند. این بدان معناست که بدن شما می تواند آنها را تولید کند ، اما به شرطی که شما سالم باشید. اگر بیمار هستید ، این اسیدهای آمینه ضروری می شوند.

غذاهایی مانند گوشت ، غذاهای دریایی و تخم مرغ حاوی تمام مولکول های آمینواسید لازم هستند ، بنابراین آنها به عنوان پروتئین های سالم طبقه بندی می شوند. غلات ، آجیل و حبوبات فقط چند اسید آمینه ضروری دارند ، بنابراین آنها در دسته پروتئین های ناقص طبقه بندی می شوند.

پیشنهاد
خواندنی:

آمینو اسید چیست؟ تفاوت اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری

چرا اسیدهای آمینه مهم هستند؟

این اجزای سازنده انسان مهمتر از عضله سازی هستند. آنها برای هر قسمت از بدن حیاتی هستند و یک عامل بقا هستند. اسیدهای آمینه واسطه های بیولوژیکی هستند که به سنتز همه چیز از پروتئین ها و هورمون ها تا آنزیم ها ، آنتی بادی ها و انتقال دهنده های عصبی کمک می کنند. اسیدهای آمینه بزرگترین گروه مواد مغذی موجود در بدن انسان هستند.

اسید آمینه برای چربی سوزی و عضله سازی

آیا آمینو اسیدی است که چربی می سوزاند و باعث کاهش وزن می شود؟تصور می شود که اکثر اسیدهای آمینه چربی می سوزاند و ماهیچه می سازد. وقتی صحبت از رژیم غذایی غنی از پروتئین می شود ، همه می دانند که حفظ سنتز مناسب پروتئین برای حفظ ماهیچه ها و سوزاندن چربی ضروری است. در تلاش برای بهبود ساختار بدن و ورزش منظم در باشگاه بدنسازی ، باید مصرف 0.7 تا 1 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن را مصرف کنید که برابر با 122 گرم پروتئین برای یک مرد میانسال است. یعنی 4 تکه سینه مرغ.

برای به حداکثر رساندن سنتز پروتئین ، باید تا حد ممکن اسیدهای آمینه ضروری دریافت کنید. با خوردن غذاهای سرشار از پروتئین می توانید به این هدف برسید.

وقتی پروتئین می خورید ، بدن شما آن را از طریق فرایندهای مختلف مکانیکی و شیمیایی هضم می کند. دستگاه گوارش غذا را تجزیه کرده و در نهایت آن را به ذرات مفید (پپتیدها) و سپس به اسیدهای آمینه تجزیه می کند. این اسیدهای آمینه به نقاط مختلف بدن منتقل می شوند تا از آنها بهترین استفاده را ببرند. برخی از آنها مژه می زنند ، برخی دیگر ناخن و البته برخی از آنها برای حمایت از ماهیچه های دو سرباز یا تقویت رشد آنها استفاده می شود.

استفاده از مکمل های اسید آمینه برای سوزاندن چربی محتمل به نظر می رسد. آنها سرشار از عناصر سازنده ضروری هستند ، به ویژه اسیدهایی که آمینو اسیدهای زنجیره ای شاخه ای (BCAA) نامیده می شوند.

  • لوسرن
  • ایزولوسین
  • والین

این مکمل ها بهترین ترکیبات پروتئینی مفید را در اختیار شما قرار می دهند ، به همین دلیل تولیدکنندگان مکمل های آمینو اسید برای کاهش وزن ادعا می کنند که این ذرات سریعتر جذب می شوند و بنابراین می توانند به افزایش سنتز پروتئین سریعتر از مثلاً تخم مرغ کمک کنند. یا سینه مرغ بخورید. اما علم از این گفته پشتیبانی نمی کند!

پیشنهاد
خواندنی:

بهترین نوع پروتئین برای افزایش سنتز پروتئین ماهیچه چیست؟

علم چه می گوید؟ آیا چربی سوز آمینو اسید است یا خیر؟

در مورد کاهش وزن ، ویتامین ها ، مواد معدنی و مواد مغذی زیادی وجود دارد که می تواند نتیجه را تسریع کند. Knockout فوری قوی ترین و قابل اطمینان ترین این مکمل ها است. اما وقتی نوبت به اسیدهای آمینه می رسد که به سوزاندن چربی کمک می کند ، احتمالاً ناامید خواهید شد!

و آنچه شواهد می گوید:

مکمل های BCAA به چربی سوزی در طول رژیم کمک نمی کند. براد دیتر ، محقق و متخصص می گوید تحقیقات اخیر نشان داده است که برخی از مزایای مکمل های BCAA اشتباه درک شده است. او نشان داد که در مطالعات قبلی اشکالاتی وجود داشت که به دروغ ادعا می کردند که مصرف BCAA باعث کاهش توده چربی می شود. در واقع ، زمان اعلام نتیجه زمان مناسبی نبود ، بنابراین این درست نیست.

آمینو اسید نه به اندازه یک پروتئین سالم ، تقویت عضلات

بسیاری از تکنیک های جدید کاهش وزن بر تمرینات قدرتی به عنوان راهی برای حفظ حجم عضلات در هنگام پیروی از رژیم تهاجمی تأکید می کنند. هرچه عضله بیشتر باشد ، متابولیسم بیشتر می شود و مشخص می شود که یکی از BCAA ها ، لوسین ، مولکول اصلی مسئول افزایش سنتز پروتئین از طریق مکانیزمی به نام mToR است. این واقعیت که لوسین موجود در غذا باعث عضله سازی می شود مورد بحث نیست ، اما مشخص شده است که BCAA نمی تواند به اندازه تمام پروتئین ها رشد ماهیچه ها را تحریک کند.

اسیدهای آمینه چربی های پرکالری محسوب می شوند

یکی از حوزه های کنترل کالری که اغلب نادیده گرفته می شود محاسبه ارزش کالری مکمل های آمینو اسید است. هر گرم پروتئین دارای 4 کیلو کالری انرژی (کربوهیدرات ها نیز) است. اما چربی انرژی بیشتری را تامین می کند. برای هر گرم – 9 کیلو کالری انرژی.

اما BCAA ها انرژی زیادی دارند:

  • والین – 6 کیلو کالری / گرم
  • لوسین – 6.5 کیلو کالری / گرم
  • ایزولوسین – 6.5 کیلو کالری / گرم

با رعایت رژیم غذایی ، باید تمام کالری هایی را که می خورید کنترل و شمارش کنید. بی توجهی به BCAA می تواند مصرف کالری شما را مختل کند. BCAA می تواند اشتها را به جای سرکوب آن تحریک کند.

با رعایت رژیم کم کالری ، می خواهید تا آنجا که ممکن است گرسنه باشید و مدت بیشتری سیر بمانید. محدودیت کالری کلید اجباری اسیدهای چرب برای خلاص شدن از شر سلول های چربی است. چربی سوزی بدون محدودیت کالری اتفاق نمی افتد.

با این حال ، فرض اینکه یک آمینو اسید چربی سوز است ، صرف نظر از کالری و کنترل آن ، خلاف هدف شما عمل می کند. تحقیقات اخیر نشان داده است که آمینو اسیدها اشتها را تحریک می کنند و وقتی تمام تلاش خود را برای کنترل و محدود کردن غذای مصرفی خود انجام دهید ، مطمئناً دوست ندارید خیلی زود احساس گرسنگی کنید.

اگر پروتئین کافی مصرف کنید ، اسیدهای آمینه هیچ مزیت دیگری برای شما نخواهد داشت

مکمل های BCAA هیچ فایده ای برای شما ندارند مگر اینکه از رژیم سخت یا کم پروتئین استفاده کنید. اگر به مطالعات نگاه کنید ، تنها مواردی که BCAA در حفظ ماهیچه ها کمک می کند ، بیماران سرطانی ، کلیه ها و افراد مبتلا به بی اشتهایی یا بی اشتهایی عصبی هستند.

همه این گروه ها رژیم کم پروتئین و کم کالری دارند. برای افراد سالم که پروتئین کافی و مفید دریافت می کنند ، اسیدهای آمینه چندان مفید نخواهد بود. مثل این است که دوباره آب را در سطل آب بریزید! در مورد انتخاب مکمل اسید آمینه ، باید بگوییم که هیچ تفاوتی بین قیمت گران و معقول وجود ندارد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *