سیب ورزشی در کدام رشته بیشتر است؟



در بین تمامی رشته های ورزشی، رشته های فوتبال، کشتی ها و ورزش های رزمی، ورزش های همراه با خود را دارند و بیشترین آسیب ها را نیز در ناحیه زانو، شانه و کشاله ران رخ می دهد.

به گزارش ایسنا، نرمش و گرم کردن بدن باعث افزایش جریان خون به سمت ماهیچه‌ها، افزایش مقاومتی می‌شود در شرایط فعلی با توجه به پاندمی کوید -۱۹ و تأثیر مستقیم آن بر مدت زمان فعالیت های ورزشی و محدودیت های تمرینی ناشی از این بیماری، آمادگی تمرین و روش های تمرینی مناسب جهت آسیب ناشی از فعالیت های محدود شده، مهم بسزایی دارد.

بر اساس این مطلب که از سوی هوشنگ بهمنی تهیه شده است و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار تصمیم گیری قرار گرفته، آمده است: بنابراین بیشتر از آسیب های ورزشی در بین مربیان و ورزشکاران باید مورد توجه قرار گیرد و منطقی باشد که بازیکنان و بازیکنان را مورد توجه قرار دهد. مربیان با دانستن و انجام روش های تمرینی ساده که زمان بسیار کمی از تمرینات روزانه آنها را به خود اختصاص می دهد و در وهله گرم کردن پیش از تمرینات اصلی قابل انجام است، نسبت به اینکه از این آسیب ها عمل کنند تا در یک مسیر مستمر در جهت نیل انجام شود. به قهرمان رقابتی گام بردند.

این تمرینات از بخش های مخلتفی از جمله تمرینات دویدن، قدرتی، ترکیبی و تمرینات هماهنگ کننده عصب و تشکیل شده است و دارای ویژگی هایی است که شامل کنترل حرکتی اندام تحتانی، افزایش ثبات ناحیه مرکزی بدن و افزایش خطر از وضعیت مفاصل اندام تحتانی است و مشخص می شود. به بهبود اجرای امن و درست الگوهای حرکتی می‌شود تا از این طریق میزان آسیب‌ها کاهش یابد.

در بین تمامی رشته های ورزشی، رشته های فوتبال، کشتی ها و ورزش های رزمی آسیب های ورزشی را دارند و بیشترین آسیب ها را در ناحیه زانو، شانه و کشاله ران است اما در کنار این آسیب ها می توان به آسیب های شایع دیگر در ورزش مانند آسیب زانو، کشش کشاله ران، اشاره کرد. شانه، پارگی رباط صلیبی، پیچ خوردگی مچ پا، درد و قسمت جلویی ساق پا اشاره کرد.

واقعاً آسیب های شایع ورزشی خارج از کنترل ما است، حال آن که اکثر مواقع قابل مشاهده هستند و مکان های آسیب های ورزشی رامان بر سر خودمان می آوریم چون برای انجام آن ورزش های خاص شرایط بدنی آماده داریم.

فوتبال ورزشی پرهیجان و پر برخورد است در آن انواع حرکات پرشی، افزایش و کاهش شتاب و تغییر جهت های طبیعی رخ دادن می دهد و بسیار است که با توجه به این ورزش احتمال بروز آسیب های ورزشی در آن بیشتر باشد. از طرفی با آسیب، هزینه های مستقیم و غیر مستقیم به ورزشکار، باشگاه یا تیم ملی و هزینه های بالای درمان های جراحی و فیزیوتراپی و … محرومیت ورزشکار از فعالیت های ورزشی که مدت زمان این محرومیت به نوعی آسیب وارد می کند و می تواند ضرر زیادی را متوجه بازیکن، مربی، باشگاه و تیم های ملی کند. از همه مهمتر از این آسیب ها می تواند طول دوره قهرمانی و عمر فعالیت های ورزشی را متاثر سازند و چه بازیکنانی مستعدی که به دلیل آن ممکن است به خداحافظی از دنیای ورزش تبدیل شود.

بقه بندی آسیب های ورزشی

معمول آسیب های ورزشی از خفیف تا متوسط ​​​​طبقه بندی می شوند که می توانند با استفاده از روش های PRICE تراپی (محافظت کردن، استراحت، سرما درمانی، کمپرس کردن، و بالا نگه داشتن اندام) مشکل را برطرف کنند; اما باید در نظر داشت که برخی از آسیب‌های ورزشی حتی با انجام بهترین روش درمانی برای درمان کامل به.

بنابراین هر فعالیت ورزشی باید آهسته و ابتدا با نرمش شروع شود تا از بروز آسیب های شایع ورزشی به گونه ای باشد که می توان گفت: «نرمش و گرم بدن باعث افزایش جریان خون به سمت ماهیچه ها، افزایش مقاومت و کاهش آسیب ها می شود.

درمان های آسیب های خاص رایج

برای درمان هر یک از آسیب‌های رایج ورزشی، وجود خاص درمانی دارد. اکثر ورزشکاران پیچ خوردگی مچ پا را تجربه خواهند کرد. به طور خاص رخ می دهد که مچ پا زیاد به سمت داخل چرخانده شود. این حالت رباط‌های اطراف مچ را تحت فشار قرار می‌دهد و باعث پارگی رباط‌های مچ پا می‌شود (به ویژه آن‌ها). ورزشکار بهتر است به پزشک ورزشی مراجعه کند تا درمان مناسب را دریافت کند.

شش و جابه محلی پوزیشن باعث کشیدگی از داخل ران (کشاله) می شود. لف، فوتبال، فوتسال و بسکتبال از ورزش‌هایی هستند که در آن‌ها شایع است. انواع آسیب‌های وارده به کشاله با کمپرس کردن، سرد کردن و محیط درمان می‌شوند. اگر زودتر از موعد اصلی به فعالیت‌های قبلی پرداخت می‌شود، ممکن است باعث شود که صدمات جدی‌تر و طولانی‌تر شود، اما باید توجه داشت که هر آسیبی که به کشاله‌ها وارد می‌شود و همراه با تورم باشد، باید در اسرع وقت توسط پزشک معاینه شود.

درد در قسمت فوقانی ساق که اصطلاحا Shin splint نامیده می‌شود، عموماً به دنبال دویدن‌های طولی مخص است. بهتر است در این حالت حالت کند و اگر با وجود باز هم احساس درد داشتید باید به پزشک مراجعه کنید.

دویدن و گرفتن ضربه ای یا حتی ضربه از پهلو به زانو می‌تواند باعث پارگی رباط صلیبی شود. بنابراین هر وقت احساس کردید رباط صلیبی‌تان آسیب دیده است باید به پزشک مراجعه کنید. ارگی رباط صلیبی قابلیت آن را دارد که به صورت بالقوه شدیدترین آسیب ورزشی باشد. ارگی کامل رباط صلیبی معمولی برای درمان نیازمند عمل جراحی است.

در عین حال اصل درمان اولیه آسیب ورزشی استفاده PRICE شامل پنج مورد از مصرف بیشتر کرده و ه

(پیش از محافظت): مامانعت از آسیب است و برای آسیب شدیدتر آسیب دیده را با یک پد یا یم.

(ر محیط): محدود کردن فعالیت‌ها است و این اقدام باعث می‌شود از شدت یافتن آسیب‌ها بیشتر شود.

(من طبیعی): سلامت پس از آسیب اندام را کنید. یخ خصوصیات ضد حساسیتی دارد که دارای خاصیت جانبی نمی باشد. در ۴۸ ساعت اول، هر ۲ ساعت به مدت ۲۰ دقیقه اندام را سرد کنید. در این مدت اندام را گرم نکنید. یخ باعث شود و تورم می‌شود.

(کمپرس و گرما درمانی): اندام را محکم کنید. بانداژ با یک باند کشی باعث کاهش تورم خواهد شد.

(ای بالا نگاه داشتن اندام): ناحیه آسیب دیده را بالا نگاه دارید. بالاتر نگه داشتن اندام آسیب دیده نسبت به قلب باعث کاهش تورم خواهد شد.

همچنین ورزشکاران باید توجه داشته باشند که در صورت داشتن علایم مانند تغییر شکل در بافت یا استخوان (به نظر شکسته باشد یا حرکت غیر عادی کند) بدون تحمل وزن یا اینکه بدون عصا نمی شود راه بروند، بیش از حد، تغییر رنگ پوست به سمت چپ. کبودی ملایم و حتی بعد از چند روز درمان حمایتی یا RICE بهبودی باید حتما به ش.

انتهای پیام

سریعترین رژیم لاغری