سرویس غذای خانوادگی


آخرین به روز رسانی در

آیا چیزی به نام غذاهای خانوادگی شنیده اید؟ اما آن چیست و آیا باید به این شکل غذا را برای فرزندانتان سرو کنید؟

وعده های غذایی خانوادگی

وعده های غذایی ماهانه ملی مبارک! هر ماه سپتامبر، کشور ما با جشن گرفتن و حمایت از شما برای لذت بردن از وعده های غذایی بیشتر در کنار هم به عنوان یک خانواده، وعده های غذایی خانوادگی را جشن می گیرد. یک یادآوری دوستانه که وعده های غذایی با هم نه تنها باید شام باشد، بلکه می تواند صبحانه، ناهار یا حتی یک میان وعده باشد. این روزها برنامه های همه افراد متفاوت است، بنابراین نشستن با هم برای شام ممکن است برای شما و خانواده تان مفید نباشد، پس کاری را انجام دهید که برای شما بهترین است!

وعده های غذایی خانوادگی همه چیز در مورد ارتباط و لذت بردن از زمان با هم است. این نیست که بچه هایمان غذا بخورند. سبک خانوادگی یکی از روش های مورد علاقه من برای سرو غذا است. به نظر من وقتی همه در حال سرو کردن خود هستند، وعده‌های غذایی کمتر استرس‌زا و شادتر هستند. بدون هیچ گونه فشار یا فشاری، بچه های من بیشتر احتمال دارد غذای جدیدی را امتحان کنند یا غذاهای متنوعی بخورند.

غذاهای سبک خانواده چیست؟

وعده های غذایی خانوادگی زمانی است که همه غذاها در کاسه، بشقاب یا بشقاب سر میز سرو می شوند. غذا دور میز رد می شود و هرکسی در بشقابش هرچه و چقدر می خواهد برای خودش سرو می کند.

چگونه غذا را در خانواده سرو می کنید؟

  1. غذاهای پخته یا آماده را در کاسه، بشقاب یا بشقاب روی میز قرار دهید.
  2. سعی کنید وعده های غذایی خود را از حداقل ۳، اگر نه همه، گروه های غذایی برنامه ریزی کنید. وعده های غذایی را طوری برنامه ریزی کنید که حداقل یک غذا روی میز موجود باشد که همه بتوانند از آن لذت ببرند. اگر ترجیحات غذایی آنها در سفره متفاوت باشد، این می تواند یک غذای متفاوت برای همه باشد.
  3. غذا را به صورت دایره ای دور میز برای هر یک از افراد حاضر در میز بچرخانید. یا بشقاب های سرو را در وسط میز قرار دهید که همه بتوانند به غذا برسند.
  4. بگذار هرکس به خودش خدمت کند. آنها می توانند انتخاب کنند که چه چیزی را در بشقاب خود قرار دهند و چه مقدار از آن سرو می شود.

وعده های غذایی خانوادگی

اگر بچه های من برای خدمت به خودشان خیلی کوچک باشند چه؟

  1. کودکان زیر ۳ سال ممکن است برای انتقال غذا یا تهیه غذا به تنهایی نیاز به کمک بیشتری داشته باشند. می توانید به آنها اجازه دهید به شما بگویند چقدر می خواهند و چه زمانی باید متوقف شوند.
  2. وقتی فرزند شما ۳+ سال دارد، می‌تواند از ظروف سرو مانند قاشق و زبان برای سرو کردن خودش استفاده کند.
  3. در سنین ۵ سال به بالا، کودکان می توانند به دفع بشقاب ها و کاسه های غذا کمک کنند.

مزایای سرو غذا به سبک خانوادگی؟

  1. راهی عالی برای ایجاد مهارت های حرکتی درشت و ظریف. مانند بالانس کردن، اسکرول کردن، گرفتن، بیل زدن.
  2. راهی عالی برای یادگیری و تمرین آداب سفره. لطفا می توانم داشته باشم..؟ نه ممنون .. سیر شدم .. هنوز گرسنه ام ، میشه بیشتر…؟
  3. در زمان انتظار برای گذشتن غذا صبور باشید.
  4. این به دنبال تقسیم مسئولیت در تغذیه است که به کودکان اجازه می دهد غذاهایی را که می خورند انتخاب کنند و (به مرور زمان) یاد بگیرند که برای احساس سیری و رضایت به چه مقدار غذا نیاز دارند.
  5. یک راه عالی برای قرار دادن کودکان در معرض غذاهای جدید بدون استرس بیش از خوردن. حتی اگر ترجیح می‌دادند چیزی را که به آنها پیشنهاد می‌شد نخورند، از طریق بینایی در معرض غذا قرار می‌گرفتند، و وقتی غذا را دور میز رد می‌کردند، بو می‌کردند.

نگرانی در مورد سرو غذای خانوادگی:

  1. اگر فرزندم چیزی نخورد چه؟ این نگرانی شماره ۱ است. اطمینان حاصل کنید که حداقل یک غذا را به کودکتان بدهید که از خوردن آن لذت می برد، به این ترتیب او چیزی برای سیر کردن دارد و امیدواریم دفعه بعد غذای دیگری را نیز امتحان کند. همچنین، اگر آنها خوب غذا نمی خورند، ممکن است احساس خوبی نداشته باشند یا نزدیک یک وعده غذایی میان وعده خورده باشند.
  2. اگر فرزند من بیش از حد از یک غذا بخورد و چیزی برای دیگران باقی نگذاشته باشد چه می شود? اینجاست که تربیت اخلاقی مطرح می شود. مودبانه به کودک خود یادآوری کنید که غذا برای تقسیم کردن است، یک قاشق یا یک تکه مرغ را بردارید و بعد از اینکه همه خودشان را سرو کردند و اگر هنوز گرسنه بودند یک وعده دیگر بخورند.

نکاتی برای سرو راحت تر و تمیز کردن وعده های غذایی خانواده

  • غذا را در ظروف و ظروفی که در آن پخته می شود سرو کنید. اگر غذا گرم است، همیشه خوب است که به کودکان خردسال خود کمک کنید و بپرسید که چقدر گرم هستند و چه زمانی باید سرو را متوقف کنید.
  • غذا را در بشقاب هایی سرو کنید که بتوانید از آنها برای نگهداری باقی مانده غذاها استفاده کنید.
  • به دنبال یک بشقاب سرو با بخش های مختلف باشید که می تواند برای وعده های غذایی مانند تهیه تاکو، سالاد، ساندویچ و غیره مورد استفاده قرار گیرد.

خانواده هایی که غذاهای خانوادگی را امتحان کرده اند چه می گویند؟

برای بسیاری از خانواده‌ها، من با مشکلاتی که در وعده‌های غذایی وجود دارد، غذاهای التقاطی یا التقاطی، زمان‌های غذای نامرتب، یا وادار کردن بچه‌هایشان به خوردن یا امتحان کردن غذاهای جدید کار می‌کنم (اصولاً اسمش را می‌برید!) من اغلب توصیه می‌کنم که وعده‌های غذایی را با سبک خانوادگی شروع کنید.

و بعد از آن چه می شنوم؟

  1. بچه های آنها غذاهایی را امتحان می کنند که هرگز فکر نمی کردند بخورند!
  2. زمان شام لذت بخش تر و آرام تر است.
  3. کودکان غذاهای متنوعی می خورند.
  4. والدین کمتر از سر میز برای تهیه غذا بلند می شوند.
  5. والدین واقعاً از غذای خود با فرزندان خود لذت می برند.
  6. آنها می توانند در هنگام شام در ازای استرس در مورد آنچه که فرزندانشان می خورند یا نمی خورند، ارتباط برقرار کنند.
  7. زمان کمتری را صرف تهیه و پختن غذا کنید زیرا همه در مقابل تهیه چند وعده غذای یکسان غذا می خورند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه شروع وعده های غذایی خانوادگی، راهنمای من برای غذاهای شادتر و سالم تر را دانلود کنید!