زغال اخته: خرده های فوق العاده خوبی


زغال اخته Clafoutis را می توان پای، کاستارد یا پایی با پوسته کمتر در نظر گرفت. یک دسر کلاسیک شایسته صبحانه یا دسر با تغذیه عالی در هر لقمه!

IMG_0825_rev1

آیا می‌دانستید که فقط نصف تا یک فنجان توت می‌تواند مواد مغذی کافی برای انجام کارهای زیر را داشته باشد:

  • ایجاد ایمنی با آنتوسیانین ها، یک آنتی اکسیدان

  • با فیبر دیابت را از بین ببرید

  • میریستین و کورستین که فلاونوئید هستند می توانند کلسترول را کاهش دهند؟

خوب زغال اخته! من از بودن در زمین کانکتیکات خود برای بازدید مجدد از مزارع که همگی سرشار از انواع توت ها و زغال اخته هستند، آخرین انتخاب در ماه جولای هستند، لذت می برم.

خط تغذیه:

زغال اخته ۸۵ کالری در هر فنجان

تبادل گلیسمی ۱ فنجان برای هر ۱۵ گرم کربوهیدرات است

بار گلیسمی پایین برای بیماران دیابتی در ۵۳ سالگی مفید است

فیبر عالی با ۲ گرم در ۱/۲ فنجان

افرادی که وارفارین (کومادین) مصرف می کنند ممکن است مجبور باشند با پزشک مشورت کنند زیرا سطح ویتامین K موجود در میوه ممکن است با دارو تداخل داشته باشد.

بیایید شروع کنیم و یک فایل بسازیم کلافوتیس زغال اخته

  • ۲ فنجان زغال اخته

  • ۱/۴ تا ۱/۲ فنجان شکر (سفید، نارگیلی یا شکر قهوه ای)

  • ۲ عدد تخم مرغ

  • ۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل

  • ۱/۴ قاشق چای خوری گرز توجه: (باید چاشنی زغال اخته باشد!)

  • ۱/۲ قاشق چایخوری پوست لیمو

  • ۱/۲ فنجان آرد نارگیل، آرد همه منظوره یا آرد گندم کامل

  • ۱ فنجان شیر کامل، شیر کم چرب، ۱/۲ و ۱/۲ یا شیر بادام

  • ۱/۲ فنجان ماست کم چرب یا شیر کامل

فر را با دمای ۳۷۵ درجه گرم کنید. کمی کره یا کره نچسب را در ۸ ظرف پخت یا ۴ کاسه کوچک بریزید.

زغال اخته را با پوست لیمو و یک قاشق شکر مخلوط کنید. زغال اخته ها را در ظرف پخت بریزید. در همان کاسه دو عدد تخم مرغ را با شکر بزنید تا رنگ لیمو غلیظ شود و کمی غلیظ شود سپس عصاره وانیل و ماس را اضافه کنید. آرد و شیر را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه استراحت کند. دوباره با قاشق هم بزنید و روی زغال اخته ها در ظرف پخت بریزید. به مدت ۴۵ دقیقه یا تا زمانی که روی آن پف کرده و کمی طلایی شود بپزید. بگذارید ۱۰ دقیقه خنک شود و با ماست یا بستنی سرو کنید.