رژیم مایر: مزایا – نکات منفی – غذاهای مجاز و غیر مجاز

دسته‌بندی نشده


رژیم مایر یک رژیم 14 روزه است که به شما در کاهش وزن کمک می کند. مزایا – نکات منفی این رژیم و غذاهای مجاز و غیرمجاز را بخوانید.

کاهش چربی و افزایش وزن یکی از اهداف اصلی بسیاری از افراد دارای اضافه وزن و چاق است.

کاهش وزن نه تنها تناسب اندام و اعتماد به نفس را افزایش می دهد ، بلکه سلامت را نیز بهبود می بخشد و خطر بسیاری از بیماری های قلبی ، دیابت و برخی سرطان ها را کاهش می دهد.

روش ها و رژیم های زیادی برای کمک به کاهش وزن و بهبود سلامتی وجود دارد.

یکی از این رژیم ها مایر است. روش مایر یک برنامه رژیم غذایی محبوب است که توسط فرانتس مایر در حدود 100 سال پیش ایجاد شده است.

این رژیم غذایی راهی سریع و آسان برای کاهش وزن محسوب می شود و اخیراً توسط افراد مشهور و مربیان مورد بحث قرار گرفته است.

با این حال ، برخی افراد نیز معتقدند که این رژیم محدود کننده است و چندین گروه از غذاهای سالم را حذف می کند.

این مقاله رژیم مایر ، نحوه عملکرد ، جوانب مثبت و منفی آن را مورد بررسی قرار می دهد.

همچنین بخوانید:

تغذیه چیست و چرا اهمیت دارد؟ (کلیک)

روش مایر چیست؟

روش مایر یک برنامه رژیم غذایی است که در دهه 1920 توسط پزشک اتریشی دکتر Dr. فرانتس مایر.

اخیراً به دلیل استفاده موفق از روبل ویلسون (بازیگر مشهور) توجه خاصی به این رژیم غذایی شده است.

این رژیم غذایی سلامت روده را بهبود می بخشد. ایده رژیم مایر این است که سلامت روده برای کاهش وزن و بهبود سلامت بسیار مهم است.

این رژیم غذایی به منظور حذف برخی غذاها برای بهبود سلامت دستگاه گوارش با استفاده از تکنیک های آگاهانه مانند جویدن دقیق غذا و جلوگیری از حواس پرتی در خوردن غذا طراحی شده است.

اگرچه برنامه رژیم غذایی مایر فقط 14 روز است ، بسیاری از مردم اقدامات خود را به عادت های طولانی مدت تبدیل کرده اند که به حفظ سلامت بدن آنها کمک می کند.

همچنین بخوانید:

سلامت روده و اثرات آن بر بدن (کلیک کنید)

نحوه پیروی از رژیم مایر |

برخی افراد برای شروع رژیم مایر این کار را در اقامتگاه لوکس VIVAMAYR انجام می دهند.

این مجموعه بیان می کند که بدن را تمیز و جوان می کند و بنابراین به رعایت اصول این رژیم کمک می کند.

با این حال ، به دلیل هزینه بالای اقامت با VIVAMAYR ، این برنامه را می توان در خانه اجرا کرد و طبق دستورالعمل های ذکر شده در کتاب رژیم غذایی Viva Meyer: 14 روز تا شکمی صاف و جوان.

رژیم مایر یک برنامه 14 روزه است که مصرف قند و کافئین را حذف کرده و مصرف گلوتن و شیر را محدود می کند. این برنامه شامل مصرف غذاهای قلیایی است.

رژیم غذایی مایر همچنین بر روی به حداقل رساندن حواس پرتی از غذا خوردن ، مانند تماشای تلویزیون یا استفاده از تلفن هوشمند متمرکز است.

رژیم غذایی همچنین شامل موارد زیر است:

  • هنگام خوردن غذا از نوشیدن آب خودداری کنید
  • هر لقمه را 40 تا 60 بار بجوید
  • به محض احساس سیری دست از خوردن بردارید
  • در ابتدای روز بزرگترین ظرف را بخورید
  • بعد از ساعت 3 بعد از ظهر غذا بخورید
  • بعد از ساعت 7 غذا را متوقف کنید.

غذاهای مجاز و غیر مجاز در رژیم مایر

رژیم مایر دستورالعمل هایی در مورد نحوه مصرف و اجتناب از غذا ارائه می دهد.

خوردن غذا مجاز است

در رژیم مایر ، اولویت مصرف غذاهای قلیایی است. این مواد در هنگام هضم PH بالاتری دارند.

میوه ها ، سبزیجات ، آجیل و دانه ها برخی از این غذاها هستند. این رژیم همچنین می تواند از چربی های سالم برای قلب ، غلات بدون گلوتن و پروتئین هایی مانند گوشت ، مرغ و ماهی استفاده کند.

غذاهای زیر در طول این رژیم مجاز است:

  • غلات: جو ، ریزوتو ، جوانه گندم ، ارزن و پولنتا
  • میوه: سیب ، پرتقال ، موز ، توت ، گلابی ، هلو و آلو
  • نوشیدنی ها: آب ، آب انار و چای سبز
  • سبزیجات: کلم بروکلی ، کلم ، گل کلم ، کلم ، فلفل و قارچ
  • آجیل: بادام ، گردو ، پسته و آجیل ماکادمیا
  • دانه ها: چیا سید ، کنجد ، شاهدانه و تخم کتان
  • گیاهان و ادویه جات ترشی جات: فلفل سیاه ، دارچین ، زیره ، زردچوبه ، گشنیز و جعفری
  • پروتئین: ماهی آزاد ، ماهی آزاد ، توفو ، بوقلمون ، گوسفند ، گوشت گاو ، حبوبات و تخم مرغ
  • چربی های سالم: روغن نارگیل ، روغن زیتون فوق بکر ، روغن های فشرده سرد

غذای غیرقانونی

استفاده از موادی مانند گلوتن ، شکر و کافئین در رژیم غذایی مایر محدود است.

همچنین با پیروی از این رژیم ، مصرف محصولات لبنی و شیرین کننده های طبیعی مانند عسل و شربت افرا محدود است. با این حال ، مقدار کمی می تواند مصرف شود.

رژیم مایر غذاهای زیر را ممنوع می کند:

  • شکر اضافه شده: شکر ، شربت ، آب میوه ، آب نبات و آبنبات چوبی
  • گلوتن: محصولات حاوی گندم ، جو یا چاودار
  • نوشیدنی ها: قهوه ، نوشابه ، نوشیدنی های ورزشی ، نوشیدنی های انرژی زا
  • غذای فرآوری شده: غذای آماده ، چیپس ، بیسکویت ، فست فود ، گوشت فرآوری شده و غلات (غلات صبحانه)
  • محصولات لبنی: شیر ، ماست ، پنیر ، کره و بستنی

همچنین بخوانید:

هنگام خوردن غذای فرآوری شده چه اتفاقی برای بدن می افتد؟ (کلیک)

رژیم مایر: مزایا - نکات منفی - غذاهای مجاز و غیر مجاز  روش لاغری مایر

کاهش وزن با رژیم مایر

تا به امروز ، هیچ مطالعه ای برای ارزیابی اثربخشی رژیم مایر انجام نشده است. با این حال ، این رژیم چندین اصل دارد که به شما در کاهش وزن کمک می کند.

به عنوان مثال ، این برنامه مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی مانند میوه ها ، سبزیجات ، آجیل و حبوبات را در اولویت قرار می دهد.

این غذاها سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مهم و همچنین فیبر هستند.

فیبر به طور موثری سلامت روده را بهبود می بخشد و احساس سیری بین وعده های غذایی را افزایش می دهد.

این رژیم همچنین مصرف غذاهای فرآوری شده و شکر افزوده را که هر دو با افزایش وزن ، وخیم شدن سلامت روده و مشکلات متعدد سلامتی همراه است ، حذف می کند.

علاوه بر این ، پایبندی به این روش باعث افزایش غلظت در هنگام غذا خوردن از جمله جویدن کامل غذا می شود و حواس پرتی را در طول آن کاهش می دهد.

بر اساس مرور 10 مطالعه ، ورزش تغذیه آگاهانه برای کاهش وزن به اندازه برنامه های رژیم م effectiveثر است.

علاوه بر این ، جویدن کامل غذا به بهبود هضم و سلامت روده کمک می کند.

همچنین بخوانید:

باورهای غلط در مورد کاهش وزن (کلیک کنید)

سایر مزایای رژیم مایر

رژیم مایر نه تنها به کاهش وزن کمک می کند ، بلکه فواید دیگری نیز دارد.

همچنین بخوانید:

10 برنامه رژیم لاغری برای مردان (کلیک کنید)

ساختار یافته و آسان برای پیگیری

بسیاری از مردم می خواهند از رژیم غذایی انعطاف پذیر پیروی کنند ، در حالی که دیگران تصمیم می گیرند یک برنامه ساختار یافته و ساده با راهنمای مشخص (به عنوان مثال ، روش مایر) را دنبال کنند.

این رژیم منابع زیادی را برای شروع فراهم می کند ، از جمله لیست خرید ، برنامه رژیم غذایی جامع و دستورالعمل ها.

همچنین ، بر خلاف رژیم های دیگر ، این رژیم نیازی به شمارش کالری ، وزن دهی غذا و پیگیری مصرف درشت مغذی ها ندارد.

این روش برای افرادی مناسب است که می خواهند بدون توجه به زمان خاصی وزن خود را کاهش دهند.

آگاهی را ارتقا دهید

خوردن آگاهانه با توجه به رژیم مایر با یک لیست طولانی از مزایای دیگر به جز کاهش وزن همراه است.

بر اساس مطالعه 57 نفر در برنامه 8 هفته ای ، خوردن آگاهانه مواردی مانند بهبود عزت نفس ، کاهش پرخوری و اضطراب کمتر را تجربه می کند.

مطالعه دیگری روی 68 مطالعه نشان داد که افزایش آگاهی در جلوگیری از پرخوری و خوردن احساسی م wasثر است.

آگاهی همچنین با واکنش به عوامل خارجی مانند بوی غذا ، تماشای غذا خوردن دیگران یا تبلیغات غذایی ، در برابر خوردن محافظت می کند.

غذای سالم را تبلیغ کنید

رژیم مایر بر مصرف غذاهای سالم از جمله میوه و سبزیجات تأکید دارد.

مصرف این محصولات بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین می کند و محافظت بدن را در برابر برخی بیماری ها افزایش می دهد.

این رژیم همچنین شامل سایر مواد مغذی مانند آجیل ، دانه ها ، چربی های سالم و حبوبات است. مصرف این مواد همچنین ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدن را تامین می کند.

بر اساس مطالعه 23 مطالعه ، مصرف منظم غذاهای فرآوری شده با افزایش خطر ابتلا به سندرم متابولیک همراه است.

سندرم متابولیک با افزایش خطر بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت نوع 2 همراه است.

علاوه بر این ، مصرف قندهای اضافی بر مشکلات خاصی مانند دیابت ، کبد و بیماری های قلبی نیز تأثیر می گذارد. از آنجا که مصرف قندهای اضافی در این رژیم محدود است ، به بهبود سلامت بدن کمک می کند.

همچنین بخوانید:

نکات تغذیه ای برای افزایش طول عمر و سلامتی (کلیک کنید)

نکات منفی رژیم غذایی مایر

رژیم مایر علاوه بر فواید بسیار ، اشکالاتی نیز دارد.

این برنامه با توصیه غذاهای قلیایی مانند میوه ها ، سبزیجات ، آجیل و دانه ها به مبتدیان PH بدن را افزایش می دهد.

اگرچه این غذاها بسیار مغذی هستند ، اما مطالعات کمی در مورد رژیم های قلیایی انجام شده است.

مطالعات محدود همچنین نشان می دهد که مصرف غذاهای قلیایی بر pH بدن تأثیر نمی گذارد.

علاوه بر این ، قوانین رژیم غذایی مایر عادات ناسالم را برای افراد مبتلا به اختلالات خوردن ایجاد می کند. به عنوان مثال ، روش مایر قوانین سختی را برای زمان و تعداد دفعات غذا خوردن تعیین می کند.

علاوه بر این ، طبق رژیم مایر ، مصرف برخی مواد مغذی مانند محصولات لبنی و غلات حاوی گلوتن محدود است.

در حالی که برخی افراد (از جمله افراد مبتلا به بیماری سلیاک ، عدم تحمل گلوتن ، عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به شیر) از محدود کردن این غذاها سود می برند ، اکثر مردم نباید از آنها اجتناب کنند.

نتیجه

رژیم مایر شامل یک رژیم 14 روزه است که هدف آن بهبود سلامت روده ، تغییر عادات غذایی خاص و در نتیجه کمک به کاهش وزن است.

این رژیم غذایی مصرف زیاد مواد مغذی را توصیه می کند ، اما از طرف دیگر ، مصرف برخی مواد مغذی دیگر محدود است و قوانین سختگیرانه آن برای افرادی که دارای اختلالات خوردن هستند مناسب نیست.

علاوه بر این ، این رژیم بر اساس مفاهیم خاصی از جمله رژیم قلیایی است که توسط علم پشتیبانی نمی شود.

در نهایت ، توجه به این نکته ضروری است که افزودن برخی قوانین تغذیه سالم ، مانند افزایش آگاهی ، مصرف غذاهای فرآوری شده و قند اضافی ، می تواند در طولانی مدت به کاهش وزن کمک کند.

برای مشاهده و خرید مکمل ها و محصولات مراقبت از داروخانه آنلاین Oiro کلیک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *