رژیم ماست برای کاهش وزن ؛ 3 تأثیر ماست بر رژیم غذایی کاهش وزن

دسته‌بندی نشده


رژیم غذایی ما

رژیم غذایی ما یک راه است کاهش وزن که می تواند مکمل کاهش وزن باشد فواید سلامتی چند تا داشته باشید. ماست به عنوان یک محصول لبنی ، برای یک نفر خوراک مختصر، صبحانه یا چاشنی با غذا در سراسر جهان محبوب است.

ماست برای سلامت بدن اسکلتی ایر دستگاه گوارش مفید است و برخی افراد ادعا می کنند که بر کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. حتی چندین رژیم غذایی وجود دارد که از ماست استفاده می کنند و مدعی کاهش وزن هستند.

تعجب آور است که بدانید این رژیم ها هنوز در حال بررسی هستند. در ادامه این متن ، ما هر آنچه را که برای رژیم غذایی خود نیاز داریم و تاثیر آن بر کاهش وزن را توضیح می دهیم.

ارزش غذایی رژیم لاغری ماست

ارزش غذایی (100 گرم) ماست کم چرب ماست چرب
کالری 63 کالری 61 کالری
چاق 1.55 گرم 3.25 گرم
کربوهیدرات 7.04 گرم 4.66 گرم
پروتئین 5.25 گرم 3.47 گرم

تاثیرات متفاوت ماست بر کاهش وزن

به دنبال رژیم ماست ، منوی غذا با توجه به میزان مصرف ماست تنظیم می شود. نظریه های مختلفی برای حمایت از تاثیر ماست بر کاهش وزن وجود دارد.

1. تأثیر کلسیم بر کاهش وزن

یکی از مواد مغذی موجود در ماست که در رژیم غذایی ماست درباره آن صحبت می شود ، کلسیم است. ماست ما منبع عالی کلسیم هر یک از لیوان های آن 23 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تأمین می کند.

کلسیم یک ماده معدنی عالی است برای سلامت استخوان ضروری است تاثیر آن بر کاهش وزن همیشه مورد مطالعه قرار گرفته است. طبق مطالعات انجام شده ، میزان بالای کلسیم در خون باعث کاهش رشد سلول های چربی می شود. مطالعات روی حیوانات نشان می دهد کاهش توده چربی بدن ایر کاهش وزن با مصرف مکمل های کلسیم ایجاد می شود. (منبع)

تاثیر ماست بر کاهش وزن

در مطالعات انجام شده بر روی 4733 نفر ، مصرف مکمل کلسیم باعث کاهش تعداد افراد در هر سنی شد که وزن متعادلی داشتند. در این مطالعه ، افرادی که از مکمل های کلسیم استفاده می کردند ، 1 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به سایر افراد داشتند.

در رژیم غذایی ما ، زنان و مردان مبتلا به یائسگی مبتلا به دیابت نوع 2 کلسیم ایجاد می کنند ، وزن خود را از دست می دهند و چربی دوران کودکی را از دست می دهند. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد اثرات کلسیم موجود در ماست بر کاهش وزن مورد نیاز است.

2. تأثیر پروتئین های غذایی ماست بر کاهش وزن

ماست منبع خوبی از پروتئین است. مصرف پروتئین در کاهش وزن و لاغری تاثیر بسزایی دارد.

تنظیم هورمون های گرسنگی

اگر پروتئین بیشتری دریافت کنید ، سطح هورمون های سرکوب کننده اشتها افزایش می یابد. علاوه بر این ، میزان گرلین (هورمون اشتها) را کاهش می دهد.

متابولیسم را ارتقا دهید

با رعایت رژیم ماست ، بدن پروتئین بیشتری دریافت می کند. این به شما پروتئین بیشتری می دهد متابولیسم اشانجامد. رژیم های سرشار از پروتئین ، مانند ماست ، متابولیسم بدن را افزایش داده و به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند.

احساس شکم پر و پر

شاید یکی از دلایلی که رژیم ماست ما بسیار خوب است این است که حاوی پروتئین است. زیرا پروتئین ها احساس شکم پر و پر نیز رهبری خواهد کرد. این کار از پرخوری و حتی گرسنگی ناشی از گرسنگی جلوگیری می کند.

برای حفظ ماهیچه ها در طول روند کاهش وزن مثر است

به دنبال رژیم کم کالری و کم چربی ، مصرف زیاد پروتئین همراه با کاهش چربی به حفظ بافت ماهیچه ای کمک می کند. به خصوص اگر در طول این رژیم تمرین می کنید.

رژیم لاغری ما

یک وعده 245 گرم ماست معمولی حاوی 8 گرم پروتئین و ماست یونانی حاوی 22 گرم پروتئین است. با این حال ، نه تنها محصولات لبنی حاوی پروتئین هستند ، بلکه منابع غذایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و سویا نیز باید در رژیم های مختلف گنجانده شوند.

3. پروبیوتیک ها در ماست

ماست منبع غنی پروبیوتیک است که باید در بدن به عنوان باکتری مفید برای سلامت روده وجود داشته باشد.

اگرچه تحقیقات کمی در مورد استفاده از پروبیوتیک ها و تأثیرات آنها بر کاهش وزن انجام شده است ، اما مطالعات اولیه با پروبیوتیک هایی که حاوی مقدار زیادی باکتری لاکتوباسیلوس حاوی ماست هستند نشان داده است که آنها در کاهش وزن و کاهش چربی شکم موثر هستند.

در یک مطالعه 43 روزه ، 28 فرد دارای اضافه وزن روزانه 100 گرم ماست بدون چربی بیشتر از ماست پروبیوتیک مصرف کردند. این بدان معناست که رژیم ماست ما پروبیوتیک های بیشتری به بدن می دهد.

  • ماست منبع خوبی از کلسیم ، پروتئین و پروبیوتیک است. پروتئین های آن به روند کاهش وزن کمک می کند ، اما تحقیقات بیشتری در مورد اثرات کلسیم و پروبیوتیک ها بر کاهش وزن مورد نیاز است.

آیا رژیم ماست برای کاهش وزن مثر است؟

طبق تحقیقات انجام شده ، افرادی که ماست به طور روزانه مصرف می کنند بیشتر احتمال دارد اضافه وزن و چاقی کمتر دارند.

طبق یک مطالعه ، افرادی که حداقل سه بار در هفته ماست می خوردند نسبت به افرادی که هفته ای یک بار ماست می خوردند وزن کمتری داشتند.

با وجود این مطالعه ، هیچ دلیلی برای پیروی از رژیم ماست برای کاهش وزن وجود ندارد. با این حال ، اثرات سلامتی ماست در روند کاهش وزن را نمی توان نادیده گرفت. هم بهتر فرایند کاهش وزن با این حال ، نباید از آن به عنوان تنها غذا برای کاهش وزن استفاده کرد.

چقدر ماست باید در رژیم غذایی باشد؟

با وجود فواید زیاد ماست ، باید از رژیم غذایی به جای غذاهای مضر برای کاهش وزن در رژیم غذایی استفاده کرد تا از پرخوری و پرخوری جلوگیری شود. با این حال ، برخی از محصولات ماست کاملاً سالم نیستند.

برخی از انواع ماست های مختلف می توانند حاوی قند ، چربی اشباع شده و چربی های مضر باشند. این می تواند شما را در معرض بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و افزایش وزن قرار دهد.

بنابراین ، ماست بهتر است در رژیم غذایی به مقدار متعادل گنجانده شود. قبل از خرید ، حتماً به برچسب روی بسته توجه کنید تا میزان قند ، سدیم ، چربی و کلسترول را بدانید. مطلوب است یکی را انتخاب کنید که حاوی حداقل یا صفر از این مواد باشد.

نقاط پایانی

رژیم ماست به تنهایی نمی تواند یک روند کاهش وزن باشد. با این حال ، برای نتایج بهتر ، می توانید از ماست در رژیم کاهش وزن خود استفاده کنید. از ماست برای تهیه یک کوکتل لاغری و رژیمی به عنوان یک میان وعده عالی استفاده کنید تا از خوردن غذاهای مضر در عین دریافت مواد مغذی آن اجتناب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *