رژیم غذایی و تغذیه: مزایای انگور برای سلامتی

دسته‌بندی نشده


چه انگور خوبیه

انگور حاوی بیش از 16000 ترکیب مفید است.

انگور یک میان وعده برای پیک نیک و جعبه های ناهار است ، اما آنها را مسلم نگیرید. آنها هزاران سال است که در برخی فرهنگ ها به عنوان دارو استفاده می شوند. هر یک از این میوه های کوچک حاوی بیش از 1600 ترکیب است – و بسیاری از آنها می توانند به حفظ سلامت شما کمک کنند.

کمک قلب

پتاسیم سرشار از انگور است و به پایین نگه داشتن فشار خون کمک می کند.

انگور منبع خوبی از پتاسیم است ، ماده معدنی که به تعادل مایعات بدن شما کمک می کند. پتاسیم می تواند فشار خون بالا را کاهش داده و خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد. اکثر مردم به اندازه کافی از این ماده مغذی استفاده نمی کنند ، بنابراین خوردن انگور می تواند این فاصله را پر کند.

پوست و موی سالم

انگور و دانه های انگور سرشار از ویتامین E و سایر ترکیبات مفید برای پوست و مو هستند.

هسته انگور سرشار از ویتامین E است که به پوست شما کمک می کند تا صاف و هیدراته بماند. ترکیبات دیگر موجود در انگور می تواند به جلوگیری از آکنه و افزایش جریان خون در پوست سر کمک کند تا موها سالم تر شوند.

کاهش وزن

خوردن انگور می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

شما فکر نمی کنید این میوه شیرین می تواند به شما در از دست دادن پوندهای ناخواسته کمک کند ، اما انگور می تواند این کار را انجام دهد. به نظر می رسد ترکیب طبیعی موجود در آنها ذخیره چربی را برای سلول های شما سخت تر می کند. همچنین می تواند به تجزیه سریعتر سلولهای چربی بدن شما کمک کند. فقط مراقب باشید زیاد غذا نخورید. یک وعده 1/2 فنجان یا حدود 16 انگور است.

محافظت از چشم

انگور حاوی مواد شیمیایی است که التهاب را کاهش می دهد و به محافظت از چشم در برابر آب مروارید و آب سیاه کمک می کند.

مواد شیمیایی طبیعی موجود در انگور التهاب را در بدن شما تسهیل می کند و به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کند. این خبر خوبی برای چشم شماست. مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی انگور می تواند از بیماری های شایع چشم مانند آب مروارید و آب سیاه جلوگیری یا به تاخیر بیاندازد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

رزوراترول موجود در انگور سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به التیام زخم ها و جلوگیری از عفونت های باکتریایی کمک می کند.

ترکیبی در انگور به نام رزوراترول می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند – از بدن شما در برابر میکروب ها محافظت می کند. تحقیقات بیشتری لازم است تا دریابید که چگونه این می تواند کمک کند ، اما روزی ممکن است رسوراترول را در محصولاتی مشاهده کنید که به التیام زخم ها یا جلوگیری از عفونت های باکتریایی کمک می کند.

برای مغز شما مفید است

انگور حاوی ترکیباتی است که از تجزیه سلول ها جلوگیری می کند و می تواند از تشکیل پلاک در مغز جلوگیری کند.

رسوراترول موجود در انگور تجزیه سلول ها را کند می کند ، که به طور طبیعی با افزایش سن رخ می دهد. این می تواند از تشکیل رسوبات مضر در مغز شما جلوگیری کرده و سرعت آنها را کاهش دهد.

رفع یبوست

آب و فیبر موجود در انگور به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

مقدار زیاد آب موجود در انگور می تواند به عملکرد راحت تر دستگاه گوارش کمک کند. انگور همچنین سرشار از فیبر نامحلول است ، بنابراین مدفوع می تواند نرمتر باشد.

خواب بهتر

آب و فیبر موجود در انگور به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

پوست انگور سرشار از ملاتونین است ، یک ماده شیمیایی که می تواند خواب شما را بهبود بخشد. مطالعات نشان می دهد ملاتونین عقب ماندگی واکنشی و بی خوابی را از بین می برد و می تواند به حفظ خلق و خوی شما کمک کند.

قند خون خود را پایین نگه دارید

آب و فیبر موجود در انگور به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

انگور دارای “شاخص گلیسمی پایین” است ، به این معنی که قند خون را به سرعت بالا نمی برد. به همین دلیل ، اگر شما دیابت دارید ، میوه های مناسبی هستند. پلی فنول های بنفش انگور – ترکیباتی که به آنها رنگ می دهد – همچنین می توانند از دیابت نوع 2 جلوگیری کنند.

محافظت در برابر سرطان

آب و فیبر موجود در انگور به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در انگور می توانند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کرده یا آن را کند کنند. برخی از سرطان هایی که می توانند در برابر آنها محافظت کنند عبارتند از دهان ، ریه ، گلو ، لوزالمعده ، پروستات و روده بزرگ.

میوه تازه قبل از آب میوه

آب و فیبر موجود در انگور به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

برخی مکمل ها مواد مغذی مشابه انگور دارند ، اما به نظر می رسد خوردن میوه تازه می تواند بیشترین مزایای سلامتی را برای شما به همراه داشته باشد. و در حالی که آب انگور برای شما نیز مفید است ، سعی کنید آن را زیاد نخورید. این آب میوه قند بالایی دارد و از فیبر رژیمی که همه انگورها در آن استفاده می کنید ، غافل خواهید شد.

رنگ مناسب را انتخاب کنید

انگورهای قرمز تیره و بنفش آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به گونه های سفید یا سبز دارند.

محتوای آنتی اکسیدان ها در انگور بستگی به نوع ، محل تولید و برداشت و فرآوری آنها دارد. با این حال ، واضح است که انگور قرمز تیره و بنفش بیشتر از سفید یا سبز حاوی آنتی اکسیدان است.

شراب چطور؟

آب و فیبر موجود در انگور به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

شراب قرمز همچنین می تواند مزایای سلامتی داشته باشد. اما زیاده روی نکنید مردان نباید بیش از 2 وعده الکل در روز بنوشند. زنان باید به یکی پایبند باشند. و اگر الکل نمی نوشید ، از همین حالا شروع نکنید. در عوض ، شما به راحتی می توانید از انگور تازه لذت ببرید و از مزایای سلامتی برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *