رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن چیست؟ | برنامه رژیم غذایی میوه

دسته‌بندی نشده


در شرایطی که بازار انواع رژیم های غذایی داغ است ، برخی از افراد رژیم غذایی به نام رژیم میوه خواری را دنبال می کنند. رژیم غذایی مغذی برای کاهش وزن یکی از رژیم هایی است که نام خوب و فریبنده ای دارد و در ابتدا این تصور را ایجاد می کند که یک رژیم سالم ، مفید و م effectiveثر است! اما این نام فریبنده باید فراتر از آن مورد توجه قرار گیرد.

همه چیز درباره رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن

همه چیز درباره رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن

این رژیم علاوه بر مزایای این رژیم برای کاهش وزن ، اشکالاتی نیز دارد. این رژیم غذایی ، که زیر مجموعه رژیم گیاهخواری است ، بیش از هر ماده مغذی دیگری میوه دارد.

این محدودیت ها منجر به دیدگاه ها و نظرات متفاوتی در مورد رژیم میوه خواری برای کاهش وزن شده است. برخی از افراد بر خطرات بسیاری از کمبودهای مغذی در این رژیم تاکید می کنند و برخی معتقدند که خوردن رژیم میوه ای برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مفید است.

از این رژیم برای دوره های مختلف استفاده می شود و هر فرد با توجه به شرایط و اهداف خود دوره رژیم غذایی مورد نظر را انتخاب می کند. با ما همراه باشید و با این حالت بیشتر آشنا شوید

رژیم غذایی مطلق میوه برای کاهش وزن

همانطور که از نامش پیداست ، بیشتر مواد مغذی موجود در این رژیم میوه ها هستند که حاوی 50 تا 75 درصد کالری مصرفی روزانه هستند. اینها شامل آجیل ، دانه ها ، سبزیجات و باقی مانده است.

البته میوه خوارانی هستند که تا 90 درصد کالری خود را از میوه و فقط 10 درصد از غذاهای دیگر دریافت می کنند و همچنین معده و پهلوها را لاغر می کنند.

برای کاهش وزن ، طبق رژیم میوه میوه بخورید

رژیم میوه خواری برای کاهش وزن هیچ محدودیتی برای خوردن میوه و سبزیجات ندارد و اگر در هر زمان گرسنه هستید ، می توانید به میزان لازم میوه و سبزیجات بخورید ، اما معمولاً مصرف به سه وعده غذایی اصلی و چند وعده تقسیم می شود. تنقلات، خوراک مختصر.

این رژیم بیشتر به عنوان یک رژیم پاک کننده برای حذف سموم از بدن استفاده می شود و می تواند برای کاهش وزن م effectiveثر باشد تا برای کاهش وزن.

برای مطالعه: لاغری پاهای ران

غذای مصرفی و ممنوع در این رژیم غذایی

به طور کلی ، برای کاهش وزن ، توصیه می شود از هفت نوع میوه در رژیم غذایی میوه استفاده کنید که عبارتند از: میوه های ترش مانند مرکبات ، زغال اخته و آلو ، میوه های کمتر اسیدی مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و انجیر ، میوه های شیرین مانند به عنوان موز و خربزه ، میوه های چرب مانند آووکادو ، نارگیل و زیتون ، میوه های گیاهی مانند فلفل و خیار و کدو ، آجیل مانند فندق ، بادام ، پسته و گردو ، دانه هایی مانند آفتابگردان ،.
این رژیم همچنین انواع غذاهای غیرقابل مصرف را ممنوع می کند ، از جمله پروتئین های حیوانی (مانند تخم مرغ ، مرغ و گوشت گاو) ، محصولات لبنی (مانند شیر ، ماست ، پنیر) ، غلات (به عنوان مثال ، غلات جوانه زده) و فرآوری شده. در صورت نیاز به برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

انواع رژیم میوه خواری

انواع رژیم میوه خواری

رژیم های میوه ای برای کاهش وزن را می توان به رژیم های لاغری در خانه تقسیم کرد و علاوه بر این ، آنها را به چندین نوع دیگر تقسیم کرد که این طبقه بندی بر اساس نیاز به کاهش وزن است. برخی از این رژیم ها به مدت 3 روز ، برخی به مدت 15 روز و برخی دیگر برای 40 روز است و کاهش وزن متفاوت است.

رژیم میوه 3 روزه

اگر به رژیم کوتاه مدت و بیشتر به عنوان پاک کننده نیاز دارید ، می توانید از رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن استفاده کنید. برخی افراد می گویند به جای صبحانه میوه بخورید تا سریع لاغر شوید.

این نوع رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن می تواند در کوتاه مدت بسیار مثر باشد. برنامه 3 روزه برای این حالت به شرح زیر است
صبح روز اول: آب لیمو تازه با آب گرم. کلیه ها را تمیز کرده و در صورت بروز یبوست ، یبوست و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

اگر هدف رژیم غذایی شما تنها کاهش وزن نیست ، بلکه بهبود سیستم گوارش است ، می توانید دانه های ملین مانند برگ مارچوبه و مارچوبه را نیز در این برنامه قرار دهید.
میان وعده: از دو سیب ، دو انجیر و دو خرما استفاده کنید ، از موز دوری کنید.

در روز دوم سبزیجاتی مانند هویج ، کاهو ، کلم ، کدو ، خیار و سیب زمینی بخورید. همچنین می توانید لوبیای آب پز را میل کنید. (البته بدون روغن)
در روز سوم ، هندوانه ، طالبی ، گوجه فرنگی و سیب بخورید. همچنین می توانید تا 5 عدد خرما استفاده کنید.

به یاد داشته باشید ، در این سه روز ، وقتی احساس گرسنگی می کنید ، اجازه دارید میوه بخورید. حتماً 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. همچنین مجاز است از آب میوه های طبیعی یا اسموتی های تازه بدون افزودنی استفاده کنید.

طعم اسموتی ها بسیار متنوع است و شما همیشه می توانید با ترکیب میوه های مختلف با یکدیگر و تکمیل رژیم غذایی خود طعم جدیدی ایجاد کنید. همچنین ، ترکیب میوه پر انرژی است و می توانید از کوکتل به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا استفاده کنید.

موضوعات مرتبط: میان وعده غذایی

رژیم میوه 15 روزه

اگر می خواهید دوره خاصی را برای پیروی از این رژیم انتخاب کنید ، 15 روز زمان مناسب است. می توانید به مدت 15 روز از این رژیم استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. یک دوره 15 روزه برای تنظیم خواب ، آرامش ، پاکسازی بدن و پاکسازی پوست نیز برای کاهش وزن مناسب کافی است.

40 روز رژیم خام

40 روز رژیم خام

شاید شنیده باشید که اگر تمرین خود را به مدت 40 روز تمدید کنید ، اگر 40 روز از این رژیم پیروی کنید به یک عادت تبدیل می شود. این رژیم ها شامل عادات غذایی سالم مانند مقدار زیادی آب و میوه است. به

همچنین در صورت رعایت این رژیم به مدت 40 روز ، وزن شما بسیار بیشتر از 15 روز کاهش می یابد ، اما به یاد داشته باشید که ادامه این رژیم به مدت طولانی باید تحت نظر پزشک باشد ، در غیر این صورت عواقب آن ممکن است برای شما باشد.

حتما بخوانید: رژیم سم زدایی چیست؟

رژیم میوه و کاهش وزن

اما اگر می خواهید با استفاده از رژیم میوه ای وزن خود را کاهش دهید ، باید این کار را در مدت کوتاهی انجام دهید. در روزهای اول ، این رژیم بدن را تمیز می کند ، شما را بسیار سبک می کند و احساس طراوت می دهد.

بهترین شکل 3 تا 7 روز است و تمدید این رژیم به دلایلی که ذکر کردیم می تواند بسیار مضر و مخرب باشد.

مزایای رژیم میوه خواری

میوه ها منابع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند و نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های خود ایمنی ایفا می کنند. میوه های سرشار از آب می توانند به رطوبت بدن کمک کنند.

میوه ها همچنین دارای قند بالایی هستند و می توانند کربوهیدرات های مورد نیاز بدن را تامین کنند. فیبر موجود در میوه به کاهش کلسترول خون ، رفع یبوست و بهبود حرکات روده کمک می کند. وجود ویتامین C در میوه ها ، به ویژه مرکبات ، برای سلامت دندان ها و لثه مفید است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پتاسیم موجود در میوه می تواند فشار خون ثابت را حفظ کرده و از نوسانات جلوگیری کند. همانطور که خوانده اید ، پیروی از رژیم غذایی مزایای زیادی دارد ، اما نباید معایب آن را فراموش کرد. در ادامه این مقاله به کاستی های این رژیم اشاره می شود.

مضرات رژیم میوه

مضرات رژیم میوه

اگرچه بیشتر میوه ها و خواص تغذیه ای آنها در این رژیم گنجانده شده است ، اما به دلیل محدودیت مصرف ، خطر سوء تغذیه زیاد است ، زیرا بسیاری از مواد مورد نیاز بدن محدود و حتی ممنوع است و بدن از کمبودهای زیادی رنج می برد.

مطالعات نشان می دهد که این محدودیت ها می تواند مشکلات جدی برای بدن ایجاد کند و حتی تاثیر رژیم میوه خوار را بر کاهش وزن کاهش دهد. به عنوان مثال ، این رژیم فاقد ویتامین D ، کلسیم و B12 است و استخوان های بدن را ضعیف می کند زیرا محصولات لبنی و ماهی ممنوع است.

از سوی دیگر ، نخوردن گوشت قرمز باعث کم خونی فقر آهن می شود. اگرچه اسفناج منبع خوبی از آهن است ، اما منابع آهن گیاهی به سختی جذب می شود و آهن موجود در گوشت قرمز و سایر غذاهای با منشا حیوانی به راحتی توسط بدن انسان جذب می شود.

یکی دیگر از موارد مهمی که بدن با خوردن فقط میوه به آن نمی رسد پروتئین است. بدن انسان برای ساخت و بازسازی ماهیچه ، بافت و هموگلوبین به پروتئین نیاز دارد و پروتئین میوه بسیار محدود است و به هیچ وجه با پروتئین های بدن مطابقت ندارد. پروتئین مورد نیاز

استفاده از این رژیم ممکن است در ابتدا با کاهش سریع وزن همراه باشد ، اما به تدریج ، به ویژه پس از قطع رژیم ، افزایش وزن ، زیرا بسیاری از میوه ها دارای قند زیاد هستند و مصرف زیاد آنها می تواند منجر به چاقی شود.

به همین دلیل ، این رژیم غذایی برای افراد دیابتی کاملاً نامناسب است و می تواند برای سلامتی آنها خطری ایجاد کند. این مقدار قند بالا همچنین می تواند به دندان ها آسیب برساند و باعث پوسیدگی دندان شود.

مطالعه: رژیم غذایی دیابتی

نتایج رژیم میوه

نتایج رژیم میوه

در حالی که خوردن میوه در طول روز یک نیاز اساسی بدن است و می تواند بسیار مفید باشد ، به طور کلی ، استفاده از هرگونه رژیم غذایی و الگوی رژیم غذایی معمولی فقط برای یک نوع غذا واقعاً مضر است.

زیرا هیچ یک از مواد مغذی تمام منابع مورد نیاز بدن را ندارند و کمبود این منابع مشکلات و اختلالاتی در عملکرد سیستم بدن ایجاد می کند.

بدن ما به انواع مواد مغذی نیاز دارد ، بنابراین پیروی از چنین رژیمی مطمئناً بدون عواقب نخواهد بود. اگر اصرار دارید که از این رژیم پیروی کنید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا رژیم غذایی که انتخاب می کنید باید سرشار از تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای انجام عملکردهای حیاتی باشد.

البته اگر تصمیم دارید فقط به جای تنقلات میوه بخورید ، این رژیم ممکن است مفید باشد و مضرات ذکر شده در بالا را نداشته باشد ، اما فقط مزایای این رژیم و عادات غذایی مثبت آن شرایط شما را پوشش می دهد.

خلاصه مقاله

ما دریافتیم که در حالی که این رژیم بسیار زیبا و احتمالاً فریبنده است ، می تواند بسیار مضر و مضر باشد زیرا رژیم میوه محدود به خوردن میوه برای کاهش وزن است و در منابع دیگر بسیار کم است. البته ناگفته نماند که این رژیم دارای مزایایی است که در بالا ذکر شد. ما همچنین این نوع رژیم ها را لیست کردیم و با آنها آشنا شدیم. >> اینجا بخوانید <

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *