رژیم غذایی منطقه ای چیست؟ | حالت منطقه نمونه

دسته‌بندی نشده


رژیم غذایی منطقه ای بیان می کند که می تواند تورم در بافت های مختلف بدن را کاهش دهد. به گفته متخصصان تغذیه ، این تورم ها عامل اصلی افزایش وزن ، بیماری و پیری زودرس در انسان هستند.

رژیم غذایی منطقه ای چیست؟

رژیم غذایی منطقه ای چیست؟

رژیم منطقه برای دهه ها بسیار محبوب بوده است. طبق قوانین این رژیم ، شما باید مقدار مشخصی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی را در هر وعده غذایی مصرف کنید تا تورم بدن کاهش یابد و در غیر این صورت به سلامت بدن شما کمک کند.

طبق رژیم غذایی شما ، هر وعده غذایی باید حاوی 40٪ کربوهیدرات ، 30٪ پروتئین و 30٪ چربی باشد. به دنبال این رژیم ، کربوهیدرات ها باید شاخص گلیسمی پایینی داشته باشند.

به عبارت دیگر ، شما باید از کربوهیدرات هایی استفاده کنید که به آرامی قند را به جریان خون بدن اضافه می کنند و در نتیجه احساس سیری را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند. پروتئین موجود در غذاها باید فاقد چربی باشد و از چربی های اشباع نشده نیز باید استفاده شود.

مطالعه: رژیم متابولیک

متخصصان تغذیه و همچنین محققانی که رژیم غذایی خود را توسعه داده اند ، معتقدند که با کاهش چربی بدن ، افراد سریعتر چربی را از دست می دهند. روند پیری این افراد در حال کاهش است. خطر بیماری های قلبی را کاهش داده و عملکرد بدنی را بهبود می بخشد.

رژیم غذایی منطقه سی سال پیش توسط دکتر بری سیرز برای کاهش التهاب ناشی از سوء تغذیه معرفی شد. رژیم منطقه ای به کاهش وزن اضافی و احساس بهتر در شرایط جسمی و روحی کمک می کند. رژیم غذایی یک برنامه غذایی طولانی مدت است که بر اساس مشاهدات و تحقیقات دکتر سیرز در مورد چگونگی تأثیر غذاهای مختلف بر سیستم هورمونی و ژنتیکی بدن است. برای مشاهده برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

نمونه ای از رژیم غذایی

نمونه ای از رژیم لاغری با یک کلیک. روش منطقه ای مستلزم خوردن هر پنج ساعت یکبار و عدم گرسنگی برای پنج ساعت متوالی است. با توجه به رژیم غذایی می توانید از روش های مختلف برای شناسایی وعده های غذایی استفاده کنید. در اینجا ما دو روش متداول برای ایجاد غذاها برای این رژیم را بررسی می کنیم. آیا رژیم غذایی منطقه ای رژیم پاکسازی بدن نیست؟

روش های رژیم غذایی منطقه پخت بصری:

روش های رژیم غذایی منطقه پخت بصری:

این روش یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای شروع رژیم غذایی منطقه ای و ایجاد عادات غذایی مطابق با استاندارد این رژیم است. همانطور که از نامش پیداست ، دست و چشم تنها ابزار مورد نیاز برای شروع رژیم غذایی است.

در این روش از اندازه کف دست برای تعیین اندازه هر ظرف استفاده می شود. می توانید این کار را برای تقسیم بندی هر ظرف بصری انجام دهید. می توانید بشقاب را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید:

پروتئین خالص: یک سوم بشقاب خود را صرف پروتئین خالص کنید. مقدار پروتئین باید به اندازه کف دست و ضخامت آن متناسب با ضخامت کف دست باشد. این بخش ممکن است شامل سفیده تخم مرغ ، ماهی ، گوشت بدون چربی و محصولات لبنی کم چرب باشد.

حتما بخوانید: شکر رژیمی چیست؟

کربوهیدرات ها: دو سوم بشقاب خود را به کربوهیدرات ها اختصاص دهید. می توانید از سبزیجات رنگارنگ و مقداری میوه استفاده کنید. بهتر است از سبزیجات و میوه هایی که قند طبیعی بالایی دارند خودداری کنید. سبزیجاتی مانند سیب زمینی و ذرت و میوه هایی مانند موز و انگور در گروه کربوهیدرات های با قند بالا قرار می گیرند.

چربی: می توانید مقدار کمی چربی اشباع نشده به وعده غذایی خود اضافه کنید. این بخش ممکن است شامل آووکادو ، روغن زیتون و بادام باشد.

روش چشم بسیار سبک است و ممکن است برای مبتدیانی که به تازگی رژیم ناحیه ای را شروع کرده اند مناسب باشد. این روش همچنین بسیار انعطاف پذیر است و به شما کمک می کند تا در رستوران ها ، سفرها و پیک نیک ها به رژیم خود پایبند باشید.

روش های رژیم غذایی منطقه غذایی:

این روش به شما کمک می کند رژیم غذایی خود را بر اساس بدن خود بسازید و به راحتی میزان پروتئین ، کربوهیدرات و چربی بدن مورد نیاز خود را برای هر روز محاسبه کنید. تعداد غذاهایی که در روز مصرف می کنید بستگی به وزن ، قد ، اندازه دور کمر و باسن شما دارد. یک مرد بالغ به طور متوسط ​​به 14 واحد غذا در روز نیاز دارد.

از سوی دیگر ، هر زن بالغ به طور متوسط ​​به 11 واحد غذا در روز نیاز دارد. وعده های اصلی مانند صبحانه ، ناهار و شام شامل سه تا پنج وعده غذایی است ، در حالی که میان وعده ها فقط یک وعده غذایی دارند.

هر واحد غذایی در هر منطقه به تنهایی حاوی یک واحد پروتئین ، یک واحد چربی و یک واحد کربوهیدرات است. هر واحد پروتئین حاوی 7 گرم پروتئین ، هر واحد کربوهیدرات حاوی 9 گرم کربوهیدرات و هر واحد چربی حاوی 1.5 گرم چربی است.

در عکس زیر می توانید هرم رژیم غذایی را مشاهده کنید. می توانید از اطلاعات موجود در این هرم برای ایجاد غذاهای خود استفاده کنید. با محدود کردن مصرف غلات و نشاسته و افزایش مصرف میوه و سبزیجات ، می توانید به بهبود سیستم هورمونی و کاهش التهاب کمک کنید.

عوارض و مزایای رژیم غذایی

عوارض و مزایای رژیم غذایی

مهمترین مزایای رژیم غذایی عبارتند از:
• چربی اضافی بدن را در اسرع وقت کاهش دهید
• حفظ سلامتی به مدت طولانی تر
• کار بدنی و روحی بهتر
• بهبود عملکرد مغز

علاوه بر موارد ذکر شده ، کاهش التهاب در قسمت های مختلف بدن باید مورد توجه قرار گیرد. این تورم ها می توانند ارتباطات هورمونی بین قسمت های مختلف بدن را کنترل کرده و از حداکثر عملکرد سلول ها در بدن جلوگیری کنند. با رعایت رژیم غذایی منطقه ای ، می توانید عملکرد سیستم هورمونی بدن را به نحو قابل قبولی بهبود بخشید.

در حالی که رژیم غذایی منطقه ای فواید زیادی دارد ، عوارض جانبی نیز دارد. عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

کمبود کلسیم: محصولات لبنی و منابع کلسیم در رژیم غذایی اهمیت چندانی ندارند و رعایت این رژیم به مدت طولانی و صرف نظر از این مشکل می تواند به ذخایر کلسیم بدن آسیب جدی برساند.

کمبود ویتامین: محدود کردن مصرف غذا همچنین می تواند بر مصرف ویتامین هایی مانند ویتامین C و اسید فولیک تأثیر بگذارد.
بیماری کلیوی: رژیم غذایی مبتنی بر پروتئین بالا می تواند فشار زیادی بر کلیه ها وارد کند و خطر بیماری کلیوی را افزایش دهد.

هزینه: رعایت استانداردهای رژیم غذایی می تواند گران باشد.

چه کسی رژیم منطقه را پذیرفت؟

چه کسی رژیم منطقه را پذیرفت؟

رژیم غذایی یکی از پرطرفدارترین برنامه های غذایی در جهان است و برای افرادی که دارای سرگرمی ها و خواسته های مختلف هستند به راحتی می توان از آن پیروی کرد. مدونا ، جنیفر آنیستون ، ساندرا بلوک و سارا جسیکا پارکر از جمله افراد مشهوری هستند که از رژیم استفاده کرده اند.

رژیم گرفتن برای گیاهخواران یا کسانی که به نوشیدنی های کافئین دار عادت کرده اند آسان نیست. از آنجا که هر وعده غذایی حاوی 30 درصد پروتئین است ، دریافت این بخش از غذا برای افرادی که رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری دارند دشوار است.

از سوی دیگر ، بسیاری از گیاهخواران و گیاهخواران برای به دست آوردن پروتئین مورد نیاز خود به دانه های گیاه تکیه می کنند. از آنجا که رژیم غذایی مصرف این غذاها را محدود می کند ، دریافت پروتئین مورد نیاز برای این افراد دشوار است.

کافئین ، نوشیدنی های تجاری و برخی چای ها می توانند بر میزان انسولین در خون شما تأثیر بگذارند. اندازه گیری سطح انسولین در بدن در طول رژیم غذایی این نوشیدنی ها توصیه نمی شود ، زیرا این یکی از مهمترین بخش های رژیم است. می توانید تا یک بار در روز کافئین مصرف کنید.

به همین دلیل ، افرادی که فعالیت های روزانه آنها به کافئین وابسته است ، پیروی از این رژیم را دشوار می دانند.
رژیم غذایی همچنین برای افراد مبتلا به دیابت و بیماری سلیاک انتخاب مناسبی است.

خلاصه مقاله

یک برنامه رژیم غذایی یک دقیقه ای که به بدن اجازه می دهد کربوهیدرات های ساده ، پروتئین ها و چربی های اشباع نشده را در واحدهای خاصی دریافت کند.

به این ترتیب ، می توانید سطح انسولین بدن و فعل و انفعالات هورمونی بدن خود را در سطح اندام کنترل کرده و کاهش وزن ، بهبود عملکرد و زندگی سالم را تجربه کنید. برای پیروی از رژیم غذایی ، می توانید با روشهای ساده مانند روش چشم شروع کنید و پس از مدتی به سراغ روشهای پیشرفته تری مانند روش واحد غذایی بروید.

در حالی که رژیم غذایی باعث کاهش وزن و بهبود عملکرد اندام های مختلف بدن می شود ، در برخی موارد نادیده گرفتن ویتامین ها و کلسیم دیگر مشکل ساز می شود. بهتر است علاوه بر رژیم غذایی ، از ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی استفاده کنید. این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک و دیابت بسیار مناسب است.

رعایت این رژیم می تواند برای گیاهخواران ، گیاهخواران و کسانی که اغلب نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنند کمی مشکل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *