رژیم غذایی سالم و سبک زندگی به کاهش سطح کلسترول شما کمک می کند

کلسترول به عنوان قاتل وجود دارد که رگ های خونی و همچنین رگ ها را مسدود می کند تا بر جریان خون به قلب، مغز و غیره تأثیر بگذارد. به طور معمول، کلسترول ماده ای است که در بافت های حیوانی و در غذاها یافت می شود. گوشت های اندام مانند کلیه یا جگر و همچنین زرده تخم مرغ بیشترین میزان کلسترول را در رژیم غذایی دارند. به همین دلیل است که افراد با سطح کلسترول بالا همیشه از خوردن زرده تخم مرغ و گوشت اندام در وعده غذایی روزانه خود اجتناب می کنند. کلسترول به دو شکل مختلف ظاهر می شود که به نام های LDL – لیپوپروتئین با چگالی کم و HDL – لیپوپروتئین با چگالی بالا نامیده می شود. LDL کلسترول بدی است که از طریق جریان خون منتقل می شود و شریان ها و عروق را با افت LDL در طول سفر مسدود می کند. از سوی دیگر، HDL کلسترول خوبی است که می تواند کلسترول LDL را از سیستم گردش خون خارج کرده و آن را برای فیلتر کردن از بدن به کبد برساند.

بنابراین، افراد مبتلا به کلسترول بالا با LDL باید از رژیم غذایی روزانه یا سبک زندگی خود کنترل کنند. راه های زیادی وجود دارد که می تواند سطح LDL را کاهش دهد. ورزش رایج ترین روش برای کاهش سطح LDL و همچنین به حداقل رساندن خطر ابتلا به بیماری ها و شرایط دیگر است. انجام ورزش زمان زیادی نمی برد. فقط ۳۰ دقیقه ورزش و به طور مداوم ۳ تا ۴ بار در هفته می تواند زندگی شما را به طور قابل توجهی تغییر دهد. وقتی بدن ما به انرژی بیشتری برای ورزش نیاز دارد، تمام قندها، چربی ها و پروتئین ها را می سوزاند. اگر تمام قندها و پروتئین ها بسوزانند، آنگاه به ذخیره چربی تبدیل می شود و آن را می سوزاند تا انرژی بیشتری به بدن برساند. در نتیجه، کبد باید خروجی HDL را افزایش دهد که قادر به گردش در اطراف جریان خون است و سعی می کند کلسترول LDL بیشتری را جذب کند و آن را به انرژی برای ورزش تبدیل کند. به بیمارانی با کلسترول LDL بالا توصیه می شود که ورزش بیشتری انجام دهند یا فقط کمی پیاده روی کنند تا سطح LDL خود را به حداقل برسانند.

رژیم غذایی روزانه شما نیز یکی از عوامل مهم برای افزایش سطح کلسترول بد است. شما باید روی وعده غذایی خود کنترل کنید تا چربی اشباع شده از حیوان یا گیاه را تعدیل کنید تا سطح سالم LDL خود را حفظ کنید. فیبر محلول نیز نقش بسیار مهمی در رژیم غذایی روزانه ما به خصوص از میوه ها و سبزیجات دارد. مسئولیت اتصال با کلسترول و حذف آن از بدن ما را بر عهده می گیرد. بسیاری از داروها برای کنترل کلسترول از برنج مخمر قرمز ساخته می شوند. اگر آن را در حالت طبیعی مصرف کنید، بهتر است با محدود کردن تولید کلسترول، سطح کلسترول خود را به خوبی کنترل کنید.

برخی از احساسات جزئی دیگر نیز می توانند بر سطح کلسترول شما تأثیر بگذارند. اگر همیشه تحت استرس کار می کنید یا زندگی می کنید، سطح کلسترول شما را بالا می برد، اگرچه رژیم غذایی کلسترول پایینی دارید. سیگار کشیدن مانند عادت بدی است که ممکن است سطح کلسترول LDL را افزایش دهد و همچنین خطر ابتلا به بیماری های دیگر را افزایش دهد. پلاک در رگ ها به دلیل افزایش سیگار ایجاد می شود و سطح کلسترول شما را افزایش می دهد.

منتظر تمرین و حفظ رژیم غذایی سالم خود مانند خوردن سبزیجات و میوه های بیشتر نباشید، در عین حال بیشتر ورزش کنید و همیشه استرس خود را نسبت به سبک زندگی سالم کاهش دهید و سطح کلسترول بد خود را کاهش دهید. خود را از فعالیت سیگار کشیدن دور کنید و در آینده سالم و تناسب اندام خواهید بود. تمرین آن سخت نیست اما حفظ آن سخت است.

سریعترین رژیم لاغری