رژیم غذایی برای کلسترول

اگر کلسترول شما بالا است و پزشک به شما می گوید که در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستید، وقت آن است که در مورد آنچه می خورید تجدید نظر کنید. در طول ده سال گذشته مطالعات جالب زیادی در مورد چگونگی کاهش کلسترول بالا انجام شده است و هر یک از آنها هنوز به این نتیجه رسیده اند که همه چیز به رژیم غذایی شما مربوط می شود. آنچه می خورید در نهایت بر سطح کلسترول شما تأثیر می گذارد و به شما کمک می کند سبک زندگی سالمی داشته باشید.

هدف شما اکنون این است که شروع به تغییر کلسترول “بد” LDL خود کنید و کلسترول “خوب” HDL خود را بهبود دهید. همه اینها را می توان به سادگی با تغییر برخی از چیزهایی که به طور روزانه می خورید انجام داد. با شروع به تغییر چیزهای کوچک امروز می توانید سلامتی خود را برای سال‌های آینده بهبود بخشید. برای بسیاری از ما، تغییر آگاهانه رژیم غذایی کار بزرگی است. در واقع، اگر بخواهید هر چیزی را که نیاز به تغییر فوری دارد تغییر دهید، بسیار طاقت‌فرسا خواهد بود.

حقیقتاً، افراد بسیار کمی هستند که می توانند این نوع تغییر در رژیم غذایی را تحمل کنند و آن را برای بیش از دو هفته حفظ کنند. بنابراین به جای اینکه همه چیز را در یک زمان تغییر دهید و امیدوار باشید که کلسترول شما تغییر کند. اجازه دهید ابتدا با گام های کوچک شروع کنیم و سپس مسیر را بیشتر و بیشتر تغییر دهیم. این گام‌های کوچک می‌توانند کاملاً مؤثر باشند و به محض اینکه تغییرات را مشاهده کردید، همچنان خودتان را با بهبودهای بیشتر با آنچه می‌خورید به چالش بکشید.

بنابراین چه نوع غذاهایی را باید شروع کنید؟ یافتن غذاهایی که کلسترول را از بین می برند برای مبارزه شما با کلسترول بالا مهم است. با استفاده از غذاهایی مانند سیب، انگور، بادام، سیر و ماهی مبارزه خود را به درستی آغاز خواهید کرد. این غذاهای ساده دارای ویژگی های منحصر به فردی در مورد آنها هستند که به بدن شما کمک می کند تا سطح بالاتری از HDL تولید کند که کلسترول بد را در سیستم شما مهار می کند.

اگر شروع به استفاده از این غذاها به عنوان میان وعده بین وعده های غذایی کنید، می توانید مقدار غذاهای کلسترول بالا را که اکنون می خورید کاهش دهید. به عنوان مثال با محدود کردن مقدار زرده تخم مرغ و همچنین محصولات لبنی پرچرب. مهمتر از همه، کاهش مقدار غذاهای سرخ کردنی که می خورید، مبارزه شما با کلسترول بالا را به شدت تغییر می دهد. غذاهای سرخ شده دارای محتوای چربی بالایی هستند، بنابراین تا حد امکان از مصرف آنها اجتناب کنید. به جای خوردن سیب زمینی سرخ کرده، یک سیب زمینی پخته بخورید. بهتر است، بسیاری از کارشناسان بهداشتی می گویند، یک سیب زمینی شیرین پخته بخورید.

با انجام اقداماتی از این قبیل، شاهد دستاوردهای اندکی در مبارزه با کلسترول بالا خواهید بود. و به مرور زمان احساس سلامتی بیشتری خواهید کرد. تغییر رژیم غذایی همیشه چیز خوبی است و در این صورت تاثیرات ماندگاری بر سلامتی شما در سال های بعد خواهد داشت. امیدوارم مبارزه شما با کلسترول بالا به اندازه مبارزه من مفید باشد و تفاوت قابل توجهی در سلامت کلی خود احساس کنید.

سریعترین رژیم لاغری