رژیم غذایی برای افزایش وزن چگونه می توان با پیروی از رژیم لاغر شد؟

دسته‌بندی نشده


ورزش فقط کاهش وزن نیست. برخی از افراد ممکن است از ترس چاقی دچار اضافه وزن شوند. با این حال ، چاقی و کاهش وزن بیش از حد می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. اگر این را به درستی درک کرده اید ، واقعاً سعی می کنید به طور متعادل وزن خود را افزایش دهید. روشهای مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد ؛ با این حال ، همانطور که می دانید ، افزایش وزن به اندازه کاهش وزن دشوار است. در این مقاله می خواهیم در مورد رژیم افزایش وزن عادلانه و اصولی با شما عزیزان صحبت کنیم. پس به ما بپیوندید.

رژیم غذایی برای افزایش وزن

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

بدن ما به ازای هر 1 کیلوگرم وزن بدن به 30 کالری نیاز دارد تا بتواند فعالیت های روزانه خود را انجام دهد. این بدان معناست که برای مثال ، یک فرد با وزن 60 پوند برای انجام فعالیت های عادی روزانه به 1800 کالری در روز نیاز دارد. وقتی این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. یعنی بدن برای زنده ماندن از ذخایر خود استفاده می کند. به طور مشابه ، هنگامی که بیش از 1800 کالری در روز مصرف می کنید ، بدن شما دچار چاقی می شود.

آیا درک مفهوم کالری برای درک رژیم افزایش وزن کافی است؟

این یک مسئله بسیار مهم است. اکثر مردم فقط به “کالری” غذا توجه می کنند. با این حال ، کالری فقط باید به عنوان یک پوسته سطحی در نظر گرفته شود. در واقع ، نوع غذا بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدراتها تأثیر بسیار بیشتری بر چاقی نسبت به پروتئین دارند. بنابراین در حقیقت 500 کالری خرما یا نان دارای چربی بیشتری نسبت به 500 گرم مرغ است. این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما با خوردن کربوهیدرات بیشتر می توانید وزن بیشتری افزایش دهید.

رژیم غذایی برای افزایش وزن

بهترین برنامه رژیم غذایی چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چه رژیمی برای افزایش وزن مناسب است؟ رژیم غذایی که برای افزایش وزن طراحی شده است بسیار ساده تر از رژیم لاغری است. ابتدا باید با گروه های مختلف غذایی آشنا شوید. در زیر انواع مختلف غذا را به شما معرفی می کنیم:

  • کربوهیدرات: هر گرم کربوهیدرات دارای 4 کالری است.
  • پروتئین: هر گرم پروتئین دارای 4 کالری است.
  • چربی: هر گرم چربی دارای 9 کالری است.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین 0 کالری دارد.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین حاوی 0 کالری است.
  • آب: این آب 0 کالری دارد.

همچنین می توانید بسته به گروه هایی که در طول روز می خورید کالری بیشتری بسوزانید. البته همانطور که در قسمت قبل اشاره شد ، میزان چاقی کربوهیدرات ها بیشتر از همه گروه های غذایی است. بنابراین ، برای افزایش وزن ، توصیه می شود کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم غذایی برای افزایش وزن

چه موادی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

همچنین ممکن است به دنبال غذاهایی باشید که ضخامت شما را نسبت به غذاهای دیگر افزایش دهد. برای افزایش وزن معمولاً توصیه می شود 9 ماده غذایی را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ نسبتاً کالری بالایی دارد و می تواند به چاقی و سلامت بدن کمک کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. سرشار از پروتئین است و به چاقی کمک می کند. هنگام خوردن گوشت ، بهتر است قسمت های چرب را در وعده های غذایی خود قرار دهید. همچنین لوبیا کالری بالایی دارد و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. علاوه بر این ، برای سلامت بدن و تامین مواد و ویتامین های مختلف ، باید میوه را در رژیم غذایی خود بگنجانید. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار را نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید. در نهایت ، شما باید روغن های سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

بنابراین ، دوستان عزیز ، هراز ، نظر شما در مورد رژیم لاغری چیست؟ برای افزایش وزن چه روشی را توصیه می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید منتظر نظرات و تجربیات خود باشید دوستان عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *