رژیم سوئد عوارض جانبی رژیم سوئدی

دسته‌بندی نشده


مردم کشورهای شمال اروپا و مردم سوئد ، نروژ و دانمارک در سراسر جهان به دلیل سبک زندگی سالم و ساده خود شناخته می شوند. مردم این سرزمین ها عمدتا از رژیم نوردیک پیروی می کنند که بسیار شبیه رژیم مدیترانه ای است. با این حال ، این رژیم سوئدی که توانسته توجه بسیاری را در جهان به خود جلب کند و در مدت کوتاهی به یک روند تبدیل شود ، به بسیاری از افراد در کاهش وزن و دستیابی به اندامی ایده آل کمک می کند.

رژیم سوئد چیست؟

رژیم سوئد چیست؟

این رژیم غذایی یک برنامه رژیم کوتاه مدت است که به طور خاص برای کاهش وزن طراحی شده است و می تواند وزن شما را در مدت دو هفته از سه به 10 پوند کاهش دهد. این رژیم دارای محدودیت های قابل توجهی است و تصور می شود که می تواند متابولیسم بدن شما را به سرعت افزایش دهد. به همین دلیل ، این رژیم تضمین می کند که وزن از دست رفته تنها پس از دو سال به بدن بازگردانده می شود.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند رژیم را در پایان رژیم و پس از هفته دوم به طور کامل کنار بگذارید و در صورت تمایل آن را بعد از سه ماه تکرار کنید. متخصصان تغذیه توصیه نمی کنند که از این رژیم پیروی کنید.

مطالعه: رژیم سلیاک چیست؟

قوانین حالت:
از مصرف چای ، قهوه و نوشابه خودداری کنید.
• روزانه 2 لیتر آب بنوشید.
• رژیم را بیش از 13 روز ادامه ندهید. رژیم را قبل از روز ششم متوقف نکنید.
• رژیم غذایی را کمتر از سه ماه تکرار نکنید.
• می توانید یک روز محل ناهار و شام را تغییر دهید.

چه غذاهایی در رژیم سوئدی مجاز است؟

• گوشت ، مرغ ، بوقلمون ، ماهی و صدف
• تخم مرغ آلی
سبزیجات کاشته شده در خاک: کلم ، گل کلم ، قارچ ، خیار ، پیاز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، مارچوبه ، کدو ، بادمجان ، زیتون ، اسفناج ، کاه ، آووکادو و غیره.
• محصولات لبنی طبیعی: مانند ماست ، کره ، خامه ترش ، پنیر خامه ای ، پنیرهای چرب و موارد دیگر.
• آجیل خشک: به عنوان مثال گردو ، بادام ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، آجیل ، بادام زمینی (محدود) و غیره.

رژیم غذایی یکی از موارد اصلی در کاهش وزن است. برای مشاهده کلیک کنید.

نوشیدنی ها: آب (حداقل 2 لیتر در روز) ، قهوه و چای (بدون شیرین کننده و بدون شکر!)
• روغن های گیاهی
• برخی از غلات مانند جو و چاودار مجاز است.
چه غذاهایی در رژیم غذایی گنجانده نشده است؟
• سودا ، آب میوه های شیرین و اشباع شده

شیر بدون چربی و طبیعی ، زیرا ممکن است حاوی مقدار زیادی قند شیر باشد.
• روغن تصفیه شده و مارگارین
دسرها: کیک ، شیرینی ، شکلات ، بستنی ، میله گرانول ، شیرین کننده های مصنوعی و لبنیات غنی از قند
• موسلی ، نان ، ماکارونی ، برنج ، سیب زمینی ، سیب زمینی سرخ کرده ، چیپس ، فرنی ، لوبیا و عدس. این مواد دارای کربوهیدرات بالایی هستند.

موضوعات مرتبط: رژیم ژنتیکی

فواید رژیم غذایی

ارزش غذایی:
رژیم غذایی سوئدی مانند رژیم مدیترانه ای ، مواد مغذی زیادی را برای بدن انسان تأمین می کند. به عنوان مثال ، در این رژیم غذایی ، غلات ، میوه ها و سبزیجات سالم می توانند مواد مغذی زیادی را بدون کالری برای بدن تأمین کنند. خوردن انواع توت ها می تواند منبع آنتی اکسیدان برای بدن باشد و تمرکز بیشتر بر روی ماهی می تواند شامل اسیدهای چرب امگا 3 در رژیم غذایی شما باشد.

رژیم سوئدی شامل همه گروه های اصلی غذایی است. غذاهای فرآوری شده نیز استفاده نمی شوند و این به تنهایی به سلامت بدن کمک می کند.

سلامت عمومی بدن

سلامت عمومی بدن

دو مطالعه ، یکی به مدت شش ماه و دیگری به مدت 12 هفته ، نشان داد که رژیم سوئدی می تواند فشار خون را کاهش دهد. مطالعه دیگری که گروه زیادی از بیماران را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ، نشان داد که می تواند از سکته مغزی و حمله قلبی جلوگیری کند. برای مشاهده رژیم لاغری هم اکنون کلیک کنید.

درک محیط
رژیم سوئد تأثیر بسیار مضرتری بر محیط زیست دارد و می تواند سهم بسزایی در حفظ طبیعت و کره زمین داشته باشد.

ثبات
رژیم سوئدی نه تنها از نظر زیست محیطی پایدار است (بر مصرف غذاهای تولید شده با روشهای پایدار تأکید دارد) ، بلکه شیوه زندگی افراد را نیز تغییر می دهد. افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند معمولاً به خوردن غذاهای ساده تشویق می شوند و محدودیت های غذایی زیادی برای این رژیم وجود ندارد.

تخفیفات زیبا: رژیم ساحلی جنوبی

عوارض جانبی رژیم غذایی

هزینه بالا: همه محصولات مجاز در این رژیم ، از جمله ماهی و سایر محصولات ارگانیک ، می توانند گران باشند. غذاهای دریایی پایه و اساس این رژیم غذایی است و دسترسی به آن در شهرها و کشورهای دور از دریا می تواند مشکل و گران باشد. خرید مزارع ارگانیک و استفاده از محصولات آنها نیز می تواند هزینه این رژیم را افزایش دهد.

زمان بر
یافتن و تهیه غذا مطابق رژیم سوئدی ، علاوه بر گران بودن ، می تواند زمان بر باشد. از آنجا که استفاده از غذاهای فرآوری شده در رژیم سوئدی توصیه نمی شود ، باید زمان زیادی را صرف تهیه و پخت غذاهای بیشتر برای این رژیم در خانه کنید. علاوه بر این ، متخصصان تغذیه و رژیم سازان معتقدند غذاهای رژیمی سوئدی باید به آرامی و آگاهانه مصرف شوند.

رژیم سوئد چطور؟

مدت کوتاهی پس از معرفی ، به یک روند جهانی تبدیل شد. امروزه بسیاری از مردم جنوب آسیا و خاورمیانه از این رژیم استقبال کرده و از آن پیروی می کنند. با نگاهی به نظرات افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند ، می توان دریافت که ادعاهای موجود در این رژیم مبنی بر کاهش سریع وزن در مدت زمان کوتاه صحیح است و همه رژیم گیرندگان چنین کاهش وزن را تجربه کرده اند.

با این حال ، بسیاری از متخصصان تغذیه در سراسر جهان بر این باورند که کاهش وزن در چنین زمان کوتاهی می تواند بدن را شوکه کرده و در طولانی مدت حتی منجر به اضافه وزن شود. کاهش مایعات بدن و افزایش کمتر از 1000 کالری در روز یکی از مشکلات جدی این رژیم است که کارشناسان به آن اشاره کرده و پارامترهای مضر بدن را مورد توجه قرار می دهند.

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

رعایت رژیم غذایی برای زنان باردار ، دیابتی ها و افراد مبتلا به بیماری های مهم توصیه نمی شود. همچنین ، اگر به غذاهای دریایی تازه دسترسی ندارید یا علاقه ای به خوردن ماهی و میگو ندارید ، ممکن است با پیروی از رژیم غذایی خود دچار مشکل شوید. این رژیم برای افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

تجربه رژیم سوئد

این رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن در مدت زمان کوتاه طراحی شده است و بر استفاده از غذای تازه تمرکز دارد. رعایت این رژیم می تواند چالش برانگیز باشد ، اما افرادی که از این رژیم پیروی کردند در عرض دو هفته 5 تا 9 کیلوگرم وزن کم کردند.

یک نکته مهم در رژیم گرفتن این است که روزانه 2 لیتر آب پرداخت کنید. افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معمولاً دچار کم آبی ، خستگی و خواب آلودگی می شوند. بسیاری از متخصصان تغذیه نیز معتقدند که این کاهش سریع مایعات بدن در ابتدای رژیم غذایی منجر به کاهش چشمگیر افراد می شود.

رژیم های دیگر باعث کم آبی نمی شوند ، بنابراین میزان کاهش وزن با شیب کمتری همراه است.
بسیاری از افرادی که رژیم را امتحان کرده اند معتقدند که پیروی از دستورالعمل های این رژیم به صورت گروهی و ایجاد کمپین های لاغری یک راه موثر برای کاهش وزن است. این کمپین ها می توانند رژیم های دشوار مردم را آسان کرده و افراد را تشویق به تلاش برای کاهش وزن در دو هفته کنند.

خلاصه مقاله

این رژیم یکی از پیچیده ترین اما بسیار م effectiveثرترین رژیم ها در زمینه کاهش وزن است. این رژیم معتقد است که با افزایش میزان متابولیسم در کمتر از 15 روز ، می توانید وزن افراد را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. هر دوره رژیم غذایی 14 روز است و باید حداقل 90 روز در بین آن باشد.

مصرف روزانه دو لیتر آب یکی از مهمترین عناصر در رژیم سوئدی است ، زیرا برنامه های غذایی دقیق می تواند به راحتی باعث کم آبی بدن و خستگی شدید شود. در بیشتر موارد ، با نادیده گرفتن این موارد ، افراد رژیم غذایی سوئدی را خیلی زودتر کنار می گذارند. این رژیم علاوه بر فواید بسیار ، می تواند زمان بر و گران باشد.

مهمترین نقطه قوت این رژیم این است که دوستدار محیط زیست است. این رژیم برای زنان باردار و افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *