رژیم دانمارک چیست؟ | تجربه رژیم دانمارک

دسته‌بندی نشده


حدود 10 تا 15 درصد دانمارکی ها اضافه وزن دارند. این آمار در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته جهان مانند ایالات متحده و انگلستان بسیار ناچیز است و دلیل اصلی آن رژیم دانمارکی است. مردم دانمارک رژیم غذایی خود را با غذاهای سالم جایگزین کرده اند و معمولاً برنامه ای برای کاهش کالری ندارند.

چگونه می توانیم رژیم دانمارکی بگیریم؟

چگونه می توانیم رژیم دانمارکی بگیریم؟

این رژیم یک رژیم سیزده روزه است و هدف اصلی آن دریافت حدود 600 کالری در روز است. افراد باید این مقدار کالری را از غذاها و پروتئین های کم کالری دریافت کنند رژیم غذایی دانمارکی رژیم کم انرژی که بیش از 13 روز رعایت شود می تواند آسیب های جدی و حتی جبران ناپذیری به بدن وارد کند.

محدودیت اصلی رژیم دانمارکی مواد غذایی حاوی فیبر ، کربوهیدرات ، قند ، چربی و حتی ویتامین است. در نتیجه رژیم دانمارکی به یکی از سخت ترین و پر استرس ترین رژیم ها تبدیل شده است رژیم غذایی سوئدی سبک تر از این رژیم است.

به دلیل کمبود احتمالی مواد مغذی مورد نیاز بدن ، افرادی که از این رژیم سخت 13 روزه پیروی می کنند باید مکمل ها و ویتامین ها را جداگانه در طول روز مصرف کنند.

مسائل مربوط به حالت:

رژیم های فشار قوی ، مانند رژیم دانمارکی ، می توانند تأثیر زیادی بر مصرف مایعات داشته باشند. به همین دلیل به افرادی که از این رژیم پیروی می کنند توصیه می شود که روزانه حداقل 2 لیتر آب بنوشند.

اگر می خواهید این رژیم را برای کاهش وزن امتحان کنید ، ابتدا باید لیستی از غذاهای مجاز تهیه کنید. برای تهیه 39 غذا به این لیست نیاز دارید زیرا لیست محدودیت ها بسیار طولانی است.

به عنوان مثال ، می توانید از تخم مرغ ، قهوه ، سالاد و گوشت گاو در این رژیم استفاده کنید ، اما نمی توانید از مقدار زیادی سبزیجات یا انواع مختلف گوشت در این رژیم استفاده کنید. رژیم دانمارکی همچنین مصرف نوشیدنی های الکلی و آب میوه های شیرین را به شدت ممنوع می کند.

برای یادگیری: رژیم مدیترانه ای چیست؟

رژیم لاغری 216؛ 6 کیلوگرم وزن در 21 روز

برای مشاهده برنامه رژیم غذایی روی پیوند کلیک کنید.

تاریخچه این رژیم

این حالت سابقه دقیقی ندارد. بر اساس منابع مختلف آنلاین و همچنین اسناد رسمی پزشکی در دانمارک ، می توان نتیجه گرفت که اولین منشاء این رژیم غذایی بیمارستان دانمارکی بوده است. برای اولین بار ، یکی از پزشکان بیمارستان رژیم مشابهی با رژیم امروزی تجویز کرد.

هدف این پزشک کاهش سریع وزن در بیماران مبتلا به چاقی بود. این چاقی می تواند مشکلاتی را در حین عمل جراحی ایجاد کند ، بنابراین این شرایط با رژیم غذایی کوتاه مدت که می تواند وزن زیادی از بیمار را کاهش دهد ، ایده آل بود. با این حال ، تا کنون هیچ بیمارستان یا پزشکی در مورد برنامه ریزی و تنظیم رژیم غذایی دانمارکی ادعایی نکرده است.

بیشتر بدانید: رژیم ژنتیکی

تجربه رژیم دانمارک

افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند ادعا می کنند که این رژیم می تواند در مدت سیزده روز حدود 10 تا 20 پوند (معادل 5 تا 10 کیلوگرم) وزن کم کند. همچنین گزارش هایی مبنی بر کاهش وزن بیش از 10 کیلوگرم وجود دارد.

این رژیم غذایی کم انرژی است. بدیهی است که با کاهش میزان انرژی دریافتی ، بدن به ذخایر خود می رود و در نتیجه وزن فرد کاهش می یابد. با این حال ، رژیم های کم انرژی اغلب عوارض جانبی دیگری از جمله تهوع ، اسهال ، یبوست و خستگی شدید دارند.

در این مقاله می توانید سوالات مربوط به رژیم لاغری را بخوانید.

نمونه ای از برنامه در این حالت

نمونه ای از برنامه در این حالت

در این بخش ، ما نمونه ای از برنامه رژیم غذایی 13 روزه دانمارکی را مرور می کنیم:

روز 1: برای صبحانه می توانید یک فنجان قهوه سیاه با یک حبه قند میل کنید. برای ناهار ، دو تخم مرغ آب پز ، یک گوجه فرنگی و کمی اسفناج وجود دارد. توصیه می شود اسفناج را در آب چرب بپزید. شام شما می تواند شامل استیک دانمارکی و سالاد باشد. سالاد دانمارکی شامل هویج ، تره فرنگی ، کلم و فلفل است.

روز دوم: صبحانه و شام مانند روز اول. برای ناهار ، یک فنجان ماست کوچک و یک تکه ژامبون بخورید.

روز سوم: برای صبحانه ، یک تکه نان تست و یک فنجان قهوه سیاه با یک حبه قند بنوشید. از مصرف کره در نان تست خودداری کنید. برای ناهار ، دو تخم مرغ آب پز ، یک تکه ژامبون و یک سالاد دانمارکی در نظر بگیرید. شام روز سوم همچنین شامل گوجه فرنگی ، کرفس پخته و میوه های مورد علاقه است.

روز چهارم: صبحانه را به عنوان روز سوم میل کنید. برای ناهار از یک بسته کوچک ماست طبیعی کم چرب و یک لیوان آب پرتقال استفاده کنید. آب پرتقال مصرف شده در روز چهارم نباید بیش از 200 میلی لیتر باشد. شام همچنین شامل 250 گرم پنیر گاو ، هویج رنده شده و تخم مرغ آب پز است.

روز پنجم: یک هویج رنده شده بزرگ برای صبحانه بخورید. ناهار شما باید حدود 200 گرم ماهی بدون چربی آب پز باشد. برای بهبود طعم غذای خود ، می توانید 1 قاشق چایخوری کره و کمی آب لیمو به ماهی اضافه کنید. شام همچنین شامل 1 کرفس و حدود 200 گرم گوشت گاو سرخ شده است.

ادامه دادن با:

ادامه دادن با:

روز ششم:
صبحانه شامل نان تست و یک فنجان قهوه سیاه با یک حبه قند ، 1 هویج بزرگ و 2 تخم مرغ آب پز برای ناهار ، و یک سینه مرغ و 1 سالاد با آب لیمو و روغن زیتون برای شام است.

روز هفتم: 1 فنجان چای بدون شیرین برای صبحانه بنوشید. رژیم غذایی روز هفتم شامل ناهار نمی شود ، بنابراین می توانید مقدار زیادی آب بنوشید تا گرسنگی را کاهش دهید. برای شام ، حدود 200 گرم استیک بره و یک عدد سیب بخورید.

روز هشتم: برای صبحانه ، یک فنجان قهوه با یک حبه قند میل کنید. برای ناهار ، یک گوجه فرنگی ، حدود 400 گرم اسفناج و 2 تخم مرغ آب پز بخورید. شام شما شامل 200 گرم استیک گوشت گاو و 1 سالاد با روغن زیتون و آب لیمو است.

روزهای آتی:

روز نهم: صبحانه مشابه روز هشتم است. یک قوطی ماست طبیعی و 250 گرم ژامبون برای ناهار تشکیل می شود و برای شام ، 250 گرم استیک گوشت گاو و سالاد با روغن زیتون و آب لیمو میل کنید.

روز دهم: صبحانه شامل نان تست ، یک فنجان قهوه سیاه و حبه های شکر است. برای ناهار – سالاد ، یک تکه ژامبون و دو تخم مرغ آب پز ، و برای شام – کرفس آب پز ، گوجه فرنگی و میوه های مورد علاقه.

روز 11: نان تست برای صبحانه ، یک فنجان قهوه سیاه و یک حبه قند ، ناهار با ماست و 200 میلی لیتر آب پرتقال و شام با هویج ، یک تخم مرغ آب پز و 250 گرم پنیر گاو.

روز دوازدهم: صبحانه شامل یک هویج بزرگ ، ناهار – 200 گرم ماهی کاد بخارپز با کمی آب لیمو ، یک قاشق چایخوری کره برای چاشنی ماهی ، و شام – 250 گرم استیک گوشت گاو و کرفس.

روز سیزدهم: صبحانه شامل نان تست ، یک فنجان قهوه سیاه و یک حبه قند ، ناهار با یک هویج بزرگ و دو تخم مرغ آب پز و شام با 250 گرم مرغ و یک سالاد با کمی آب لیمو و روغن زیتون است.

عوارض رژیم دانمارک

عوارض رژیم دانمارک

بسیاری از متخصصان تغذیه به عنوان رژیم غذایی پاییزی شناخته می شوند. این رژیم محدودیت های بسیار بالایی دارد و یکی از این محدودیت ها دریافت انرژی بسیار کم است. محتوای انرژی این رژیم به حدی پایین است که ثبات سیزده روز و پایان قاعدگی برای بسیاری دشوار است.

از سوی دیگر ، رعایت طولانی مدت رژیم غذایی و رعایت آن می تواند منجر به عادات غذایی ناسالم و مضر شود.

رژیم غذایی

همانطور که قبلاً ذکر شد ، یکی از مهمترین مشکلات رژیم غذایی کمبود انرژی است که به طور روزانه وارد بدن می شود. کمبود انرژی می تواند منجر به سوء تغذیه شود. در حالی که رژیم های سخت می توانند در کوتاه مدت نتایج بهتری به دست آورند ، اما هیچ اثر بلندمدت یا بلند مدتی ندارند.

با تمدید رژیم قبلی ، وزن کاهش یافته به راحتی می تواند به جای خود بازگردد و اثر رژیم از بین می رود. کمبود انرژی همچنین می تواند باعث خستگی مزمن و اختلال در زندگی روزمره شود. انقباض ماهیچه ها و فعالیت بدنی شدیدتر ، از جمله پیاده روی ، از دیگر عوارض جانبی است که افراد در طول رژیم غذایی خود تجربه می کنند.

یکی دیگر از عوارض رژیم غذایی ، سیستم گوارشی بدن است. بدن برای هضم ، تنفس ، پمپاژ خون و زنده ماندن به انرژی نیاز دارد. در طول رژیم غذایی ، فرد بسیار کمتر از نیاز خود انرژی مصرف می کند. در نتیجه ، سلول های ماهیچه ای می توانند انرژی را تجزیه کرده و متابولیسم بدن را کاهش دهند.

این فرآیند گلیکوژن نامیده می شود و می تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند.
کمبود گلوکز می تواند یکی دیگر از عوارض جانبی رژیم غذایی باشد. این کمبود می تواند بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد و از طرف دیگر باعث ایجاد سنگ کیسه صفرا و درد شکم شود.

سایر عوارض جانبی عبارتند از:

گرسنگی مداوم
• تحریک پذیری
سیستم ایمنی ضعیف
• سردرد
• اسهال
• یبوست
• متابولیسم کند
• ضربان قلب نامنظم
• عفونت کلیه
بی نظمی قاعدگی

چه کسانی رژیم دانمارکی را رعایت کردند؟

چه کسانی رژیم دانمارکی را رعایت کردند؟

رژیم دانمارک در بین خوانندگان و بازیگران هالیوود بسیار محبوب است. معمولاً ستاره ها و خوانندگان پاپ قبل از شروع تور جهانی خود ، در مدت کوتاهی وزن زیادی از دست می دهند. از سوی دیگر ، بازیگران معمولاً برای ایفای نقش در فیلم های مختلف باید در مدت زمان کوتاهی وزن خود را تغییر دهند.

بسیاری از این ستارگان از این رژیم پیروی کردند.
ماری ، وارث تاج و تخت دانمارک ، 47 ساله است و بدنی بسیار ایده آل دارد و چهار فرزند به دنیا آورده است. گزارشات نشان می دهد که او نیز از این رژیم پیروی می کند و در نتیجه این رژیم لاغر می شود.

آیا این رژیم برای من مناسب است؟

این رژیم بسیار سخت و پیچیده است. هدف اصلی این رژیم خوردن ماهی و گوشت گاو است. بنابراین ، رعایت این رژیم برای گیاهخواران و گیاهخواران مناسب نیست.

قهوه منبع اصلی انرژی برای این رژیم است ، بنابراین افرادی که به قهوه یا کافئین علاقه ندارند مشکلات گوارشی دارند ، بهتر است از این رژیم اجتناب کنند. افراد بالای 25 سال ، افراد مبتلا به بیماریهای زمینه ای ، به ویژه بیماریهای کلیوی و گوارشی ، زنان باردار و افراد مبتلا به کم خونی نیز باید از رژیم غذایی اجتناب کنند.

خلاصه مقاله

این رژیم یک رژیم سیزده روزه است که برای کاهش 5 تا 10 کیلوگرم وزن طراحی شده است. این رژیم در زمره رژیم های کم انرژی طبقه بندی می شود و پیروی طولانی مدت از آن می تواند مشکلات جبران ناپذیری ایجاد کند و به بدن آسیب برساند.

محدودیت های غذایی بسیار زیاد است و در سیزده روز تمرکز بر پروتئین گوشت گاو ، قهوه و ماهی است. توصیه می شود در طول این رژیم حداقل دو لیتر آب بنوشید تا خطر کم آبی بدن کاهش یابد.

همچنین مصرف ویتامین ها و مکمل های دیگر برای کاهش خطر محدودیت های غذایی دانمارکی در طول رژیم بسیار مهم است. این رژیم بسیار سخت است و برای افراد بالای 35 سال و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *