رژیم خام چیست؟ | رژیم خام سبز به مدت 15 روز

دسته‌بندی نشده


رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم در بین بسیاری از مردم رواج یافت و بیشتر مورد بحث قرار گرفت.

همه چیز در مورد یک رژیم خام است که برای پاکسازی بدن طراحی شده است

همه چیز در مورد یک رژیم خام است که برای پاکسازی بدن طراحی شده است

خوردن سبز یک رژیم جدید نیست ، اما در سال های اخیر رواج بیشتری یافته است. این رژیم که شامل قوانین این رژیم و رژیم خام است ، فواید زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم مدیترانه ای را نیز چنین در نظر گرفت.

در حالی که برخی این رژیم را برای کمک به محیط زیست و حفاظت از کره زمین انتخاب می کنند ، گروه دیگری بر مزایای این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با ویژگی ها ، مزایا و معایب این رژیم آشنا می شوید تا برای داشتن برنامه رژیم لاغری کلیک کنید.

قوانین این رژیم

غذای خام سبز شاخه ای از رژیم گیاهخواری است و طبق اسناد تاریخی ، از اواسط قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفته است. مطابق این رژیم ، خوردن هرگونه غذای با منشاء حیوانی ممنوع است.

همچنین خوردن گیاهان ، سبزیجات و میوه های پخته با دمای بالاتر از 48 درجه سانتیگراد ممنوع است. این رژیم بر اساس مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، غلات مغذی و حبوبات است. روش های دیگر پخت در این رژیم مانند آب میوه گیری ، مخلوط کردن ، خیساندن و خشک کردن میوه استفاده می شود.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به غذاهای خام هستند. به همین دلیل ، مردم معمولاً این رژیم را برای استفاده از مزایای رژیم غذایی سالم تر انتخاب می کنند. استفاده از مکمل های غذایی در طول این رژیم بسیار رایج نیست.

برای آزمایش: استویا در رژیم کتوژنیک

فواید

این رژیم فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

تحقیقات محققان نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد دارند. کاهش فشار خون بالا و 42 درصد. این رژیم همچنین خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایایی که در بالا ذکر شد ، بهتر است از رژیم گیاهخواری سبز زیر نظر پزشک متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در دریافت مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن می تواند تعادل آنها را بر هم زده و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. اگر از رژیم غذایی استاندارد پیروی نمی کنید ، کمبود غذا نیز می تواند منجر به ناباروری و قاعدگی نامنظم شود.

غذای خام گیاهی

غذاهایی که مجاز به مصرف خام هستند:
• میوه های خشک ، تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• دانه ها و مغز سبز
• حبوبات نپخته

همچنین:

• شیر سبزیجات خام (رژیم لاغری با شیر)
• کره سبزیجات خام
• روغن های گیاهی
• جلبک دریایی

شیرین کننده های گیاهی مانند پودر نارگیل فرآوری نشده یا آب افرا
ادویه جات ترشی جات ، از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که در رژیم گیاهخواری سبز نمی توانید بخورید:
• میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های پخته شده

دانه ها و آجیل بو داده
• نمک
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاهای فرآوری شده و تنقلات مانند چیپس و شیرینی

بیشتر بدانید: لاغری ران و پاها

صبحانه گیاهی فرآوری نشده

صبحانه گیاهی فرآوری نشده

این صبحانه رژیمی ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی سبز توت سیاه
• کوکتل انرژی شکلاتی
• کوکتل توت با دانه های چیا و شکلات
• کوکتل زمستانی

• کوکتل میوه خام
• پنکیک موز تازه با کره بادام
• کوکتل اسپیرولینا سبز
مواد خام خام و پاکسازی بدن
ناهار سبز گیاهی

ناهارهای رژیمی فرآوری نشده ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سالاد آواکادو
• پرتقال تازه با قارچ
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

• قارچ مزه دار شده با سوپ کره خام سبزیجات
• ماکارونی پستو و بادمجان با ریحان

شام گیاهی بدون پردازش

این شام های رژیمی ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• ماکارونی بادمجان فرآوری نشده با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با سس پنیر ، سالسا و آجیل
• لازانیا بادمجان و گوجه فرنگی خام با سس پنیر و آجیل
• لازانیا خام با سبزیجات طعم دار و سس پستو و گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

به دلیل خام خوردن چقدر وزن کم می کنیم؟

غذای خام سبز وزن را تا حد زیادی کاهش داده و تثبیت شده است. مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند ذخایر چربی بدن را حدود 7-9.4 درصد کاهش دهد. مطالعه اخیر گروهی از گیاهخواران سبز نشان داد که وزن در مدت 3.5 سال از 10 به 12 کیلوگرم کاهش یافته است.

بعد:

کاهش وزن 8 کیلوگرمی نیز در طول هفت روز این رژیم مشاهده شد. این مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که بیشترین خام را به صورت روزانه مصرف می کنند ، شاخص توده بدنی پایین تری دارند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این رژیم بستگی به عوامل مختلفی از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و میزان متابولیسم بدن دارد.

انواع رژیم های خام برای کاهش سریع وزن

انواع رژیم های خام برای کاهش سریع وزن

این رژیم به معنای پیروی از عادات غذایی خاص برای یک دوره زمانی خاص است. رژیم های گیاهی خام به طور کلی به دوره های هفت روزه ، 15 روزه ، 21 روزه و چهل روزه تقسیم می شوند. در هر یک از این دوره ها ، مردم از غذاهای با منشاء حیوانی اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای پخته خودداری می کنند. معمولاً بین هر دوره از این رژیم ، وقفه ای وجود دارد.

اجتناب از پرخوری در حالت استراحت می تواند نتیجه نهایی را بهبود بخشد و کاهش وزن را تثبیت کند. معمولاً رژیم غذایی خام گیاهخواری باید زیر نظر پزشک متخصص رعایت شود ، زیرا کمبود مواد مغذی و ویتامین ها یکی از شایع ترین خطرات برای گیاه خواران است. تحت نظر متخصص تغذیه ، این کمبودها جبران می شود و عوارض جانبی رژیم غذایی برطرف می شود.

اگر به این رژیم علاقه دارید ، اما قبلاً غذای خام نخورده اید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصص شروع کنید و به تدریج دوره های رژیم را تمدید کنید.

40 روز رژیم خام

40 روز رژیم خام

راه های زیادی برای دسترسی به غذای خام و رعایت این رژیم به مدت چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی عبارتند از:

رژیم خام 40 روزه – 50٪ خام: پیروی از رژیم غذایی سبز برای بسیاری دشوار است. یک راه آسان برای شروع این رژیم این است که 50 درصد رژیم غذایی روزانه خود را به یک وعده غذایی خامه ای تبدیل کنید. با استفاده از این استراتژی ، می توانید تمام محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده و 50 درصد مواد اولیه غذایی روزانه خود را مصرف کنید.

برای تبدیل رژیم غذایی خود به 100 غذای گیاهی خام ، بهتر است مراحل کوچکتر را شروع کنید که به بدن شما کمک می کند تا برای جلوگیری از شوک یا مشکلات گوارشی به رژیم جدید عادت کند. روش 50-50 را می توان به دو طریق اجرا کرد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و آب نبات ارزش غذایی زیادی ندارند ، اما کالری زیادی به بدن شما می افزایند. این می تواند روند کاهش وزن را پیچیده کند. روش دوم 50 درصد گیاه خواری خام و 50 درصد مصرف غذای سالم پخته شده است. استراتژی دوم یک انتخاب سالم برای پیروی از این رژیم و تغییر تدریجی عادات غذایی است

بعد:

این رژیم 40 روزه – 80٪ غذای خام: این استراتژی می تواند گام دوم در تبدیل عادات غذایی به غذاهای خام باشد. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند فواید زیادی برای بدن داشته و سرعت کاهش وزن را افزایش دهد ، اما بهتر است در مورد 20 درصد دیگر این رژیم مراقب باشید.

انتخاب غذای سالم تهیه شده در این بخش مهم است زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری کند.

رژیم غذایی خام 40 روزه – 100٪ غذای خام: این روش تمام غذاهای آماده را از رژیم غذایی حذف می کند. اگر رعایت چنین رژیمی به مدت 40 روز برای شما مشکل است ، می توانید از دوره های رژیم کوتاهتر یا روشهای 50-50 و 20-20-80 استفاده کنید تا بدن خود را به نخوردن غذاهای پخته عادت دهید.

در زیر مروری بر منوی 100 روزه رژیم غذایی 100٪ سبز است:

روز 1 – صبحانه: کوکتل سبز ؛ ناهار: سالاد و یک فنجان سوپ سبز ؛ شام: همبرگر سبزیجات سبز رنگ که در سالاد پیچیده شده است. دسر: پودینگ سبز چیا

روز 2 – صبحانه: بلغور جو دوسر سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس و میوه ؛ شام: پاستا و سالاد سبز آلفردو ؛ دسر: یک چیز از کیک سبز

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ سبز و ساندویچ ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: کیک خام

روز 4 – صبحانه: کوکتل سبز ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو سبز ؛ شام: ماکارونی سبز با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: کوکتل میوه ای ؛ ناهار: سالاد بزرگ با سوپ سبز ؛ کتلت و سالاد سبزیجات خام ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر سبز ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ دسر: کیک خام

روز 7 – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ ناهار: کتلت سبزیجات سبز با سالاد ؛ شام: ماکارونی سبز با سس آلفردو ؛ دسر: پودینگ سبز چیا

روز 8 – صبحانه: کوکتل سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ شام: لازانیا سبز ؛ دسر: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک سبز ؛ ناهار: ماکارونی سبز با سس پستو ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت سبز ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای سبز ؛ دسر: یک چیز از کیک سبز
مواد خام خام و پاکسازی بدن

15 روز رژیم خام

15 روز رژیم خام

رژیم غذایی خام 15 روزه در مدت زمان کوتاه می تواند تاثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این رژیم غذایی می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند ، خواب را تنظیم کند ، سموم را از بدن خارج کرده و 3-6 کیلوگرم وزن کم کند. می توانید این رژیم را 50-50 ، 20-80 یا 100٪ سبز دنبال کنید.

رژیم خام 21 روزه

یکی از رایج ترین راهکارهای کاهش وزن و پاکسازی رژیم 21 روزه و 7 روز استراحت است. این دوره از این رژیم غذایی ، مانند نمونه هایی که تا کنون مورد بررسی قرار گرفته است ، می تواند در کوتاه مدت تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در یک دوره 21 روزه می توانید سموم را از بدن خود خارج کرده ، احساس سبکی و نشاط کنید و حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. همچنین می توانید این دوره خام خواری را طبق آنچه در فصل های قبل ذکر شد ، 100 or یا همراه با غذاهای پخته دنبال کنید.

خلاصه مقاله

این رژیم غذایی رژیم جدیدی نیست ، اما در سال های اخیر توجه زیادی به آن شده است. در طول این رژیم غذایی ، مردم از خوردن غذاهای با منشاء حیوانی و همچنین غذاهای پخته خودداری می کنند. این رژیم بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام است. این رژیم می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *