رابطه رژیم غذایی و خواب (غذا برای خواب راحت)

دسته‌بندی نشده


این مقاله را لیست کنید

تاثیر غذا بر خواب

غذایی که در طول روز می خورید تأثیر مستقیمی بر خواب شما دارد.
اگر بیش از حد از محصولات شیمیایی و مصنوعی استفاده می کنید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برخی محصولات طبیعی و سالم را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مصرف قند ، چربی و مواد نگهدارنده را کاهش داده و جایگزین مناسب تری را انتخاب کنید.

این به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید و همچنین وضعیت کلی بدن شما را بهبود می بخشد.

سعی کنید رژیم متعادل داشته باشید.

تاثیر خواب بر غذا
برای خوابیدن چه بخوریم؟

چی بخوریم؟

تا جایی که می توانید میوه ها و سبزیجات تازه بخورید ، از کربوهیدراتهای مرکب استفاده کنید و پروتئین غذاهایی را انتخاب کنید که چربی کمی دارند.
برای این منظور ، امروزه می توانید از بسیاری از جایگزین های موجود در بازار مانند توفو ، سویا و همبرگر سبزیجات استفاده کنید. برای اطمینان از سلامت کلی بدن خود ، باید ببینید به چه غذاهایی حساسیت دارید و پس از تشخیص ، سعی کنید آنها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و جایگزین مناسبی برای آنها پیدا کنید.


بیشتر بخوانید:

رژیم های خوب یا بد کربوهیدرات کم دارند!

حساسیت به میوه: علائم ، تشخیص و غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد


حساسیت به غذاهای خاص

اگر به غذا حساسیت دارید و علاوه بر مشکلات جسمی از آن استفاده می کنید ، سیستم روحی و روانی شما نیز ممکن است تحت فشار قرار گیرد.

این عامل می تواند بر خواب شما تأثیر منفی بگذارد و برخی از مشکلات خواب را ایجاد کند.

برخی از غذاهای حساسیت زا که تصور می شود باعث بی خوابی می شوند ذرت ، گندم و شکلات هستند.

ظرف سبک

آخرین باری که حداقل 4 ساعت قبل از خواب غذا می خورید. شام را سبک تر نگه دارید و غذای سالم و طبیعی بخورید. سعی کنید پرخوری نکنید زیرا احساس سنگینی و خواب آلودگی می کنید.

هنگام غروب

اگر هنگام غروب آفتاب و بعد از غذا چرت کوتاهی بزنید ، به سختی می توانید شب ها بخوابید و شب ها بخوابید.

بنابراین سعی کنید عصرها به اندازه کافی غذا بخورید تا بعداً احساس گرسنگی نکنید و بخواهید به دنبال غذاهایی باشید که سرشار از شیرینی و چربی هستند.

قبل از خواب احساس گرسنگی می کنید

با این حال ، اگر هنوز قبل از خواب احساس گرسنگی می کنید ، می توانید یک یا دو ساعت قبل از خواب یک میان وعده کوچک بخورید.

در این مرحله ، شما باید از خوردن غذاهای سرشار از پروتئین ، قند و چربی زیاد به شدت خودداری کنید. همچنین باید از غذاهای تند پرهیز کنید.

به عنوان مثال ، شما می توانید

از مخلوط غلات و شیر یا ظرفی با ماست کم چرب استفاده کنید. هدف شما هنگام خوردن شام این است که بدن خود را کمی تغذیه کنید تا به دلیل شدت گرسنگی باعث سوزش سر دل نشود. نه این که بتوانید هرچه می توانید بخورید و شکم خود را کاملاً پر کنید.

هدف شما باید از بین بردن احساس گرسنگی باشد. با این کار به بدن خود اجازه داده اید که آرامش و استراحت خوبی داشته باشد.

آب کافی در روز

اطمینان حاصل کنید که در طول روز آب کافی بنوشید.

مطالعات نشان می دهد که روزانه 8 لیوان آب یا 2 لیتر آب مصرف می شود. اگر در طول روز آب کافی بنوشید و بدن شما به اندازه کافی آب داشته باشد ، شب نمی توانید آب بنوشید.

ادرار قبل از خواب

سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از خواب آب ننوشید زیرا برای ادرار کردن باید شب ها از خواب بیدار شوید.

هرچه بیشتر غذای سالم بخورید ، از نظر جسمی و روحی بیشتر احساس تعادل خواهید کرد.

هدف این مقاله آموزش تکنیک هایی است که به شما کمک می کند بهتر بخوابید و بدون دلیل بیدار نشوید.


بیشتر بخوانید:

استقامت قلبی و ریوی و آشنایی با آن

همه چیز درباره کافئین در زندگی و ورزش!

علائم سیروز کبدی چیست و چگونه درمان می شود؟


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *