دکتر تغذیه دکتر رژیم انوشه مناسب افراد شاغل

دسته‌بندی نشده


بسیاری از افراد شاغل به رژیم غذایی خود در محل کار توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از ظروف از دست رفته یا در زمان غیر معمول خورده می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان های غیر معمول با همکاران خورده می شود یا ناهار مجاز نیست. پس از اتمام کار در دفتر و بازگشت به خانه ، او ناهار را عصر می خورد. پرخوری در طول یک وعده غذایی و همچنین ناهار غیر قابل خوردن و غیر قابل خوردن رخ می دهد. یک میان وعده عصرانه می تواند باعث پرخوری در عصر یا شب شود. عدم تحرک هنگام بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذای خورده شده باعث چاقی و عوارض دیگر می شود.

مطالعات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری برای ناهار دارند. اکثر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا زمان کافی برای خوردن آن ندارند. همه باید متناسب با کار خود و از همه مهمتر رژیم غذایی مناسب داشته باشند – به طور منظم غذا بخورند و از اختلالات خوردن اجتناب کنند. به طور طبیعی ، افراد کم تحرک و کسانی که پشت میز می نشینند زیرا کالری کمتری مصرف می کنند ، باید انرژی روزانه خود را کاهش دهند. آنها همچنین باید از غذاهای پر کالری ، چرب و شیرین که به طور گسترده در ادارات و مشاغل مصرف می شود ، اجتناب کنند. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید در حالی که به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، تحرک دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و یک شیوه زندگی بی تحرک جلوگیری می کند. همچنین برای کارکنان بسیار مهم است که روزانه آب کافی بنوشند و ورزش کنند.

کسانی که کار بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری دارند باید بر اساس کار خود کالری بیشتری دریافت کنند و بهتر است این میزان کالری دریافتی نیز از همه گروه های غذایی متعادل باشد تا انرژی کافی ، همه مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی را شامل شود. بدن را مجهز کنید. از نظر استحکام و سلامت استخوان ها مصرف محصولات لبنی و دریافت ویتامین D کافی بسیار مهم است.

برای کسانی که شب کار و شیفت شب کار می کنند ، ساعت بیولوژیکی تعادل تغذیه را بر هم می زند. اگر این افراد نمی توانند یک وعده غذایی معمولی سه وعده ای را حفظ کنند ، باید غذا را به زمانهای C ، B و A تقسیم کرده و بر این اساس نظم جدیدی ایجاد کنند.

به طور کلی کارگران باید از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند ، برای جلوگیری از سوء هاضمه و پرخوری به آرامی غذا بخورند و حداقل 30 دقیقه وقت بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *