دکتر تغذیه دکتر باورهای غلط انوشه در مورد اندازه و اندازه بدن

دسته‌بندی نشده


باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن

افراد بسیار دقیق و دقیق ، بدترین دشمن آنها هستند زیرا همیشه درباره خود حرف های منفی می زنند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و معتقدند تناسب اندام از ارزش و قیمت آنها نمی کاهد. چنین افرادی فکر می کنند ارزش آنها بستگی به ترازویی دارد که روی آن قدم می زنند یا به آینه ای که در آن نگاه می کنند بستگی دارد. در حالی که ارزش آنها چیزی است که برای آنها واقعی است یا آنچه انجام می دهند.

آنها از نظر اندازه و مقیاس بدن خود که برایشان ارزش دارد مشکل دارند و این بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن ارزش و تشویق می شود ، جای تعجب نیست که نارضایتی از فرم بدن در میان افراد دارای اضافه وزن یا چاق غالب است.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب با اندازه بدن ، ظاهر ظاهری و اجتناب از موقعیت ها و مکان های اجتماعی مشخص می شود.

ناراضی ترین قسمت های بدن معمولاً در ناحیه کمر ، شکم ، ران و باسن است. نارضایتی از اندازه و ابعاد بدن معمولاً با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه سوء تفاهم در مورد اندازه بدن برای اقلیتی از افراد مشکل ساز است و معمولاً افرادی را شامل می شود که بدنبال کاهش وزن زیاد یا داشتن اندامی متناسب و استاندارد هستند.

نارضایتی زیاد از شکل ، فرم و اندازه بدن یک عارضه بالینی به نام اختلال بدشکلی بدن (BDD) است که در تعداد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که به بدن خود نگاه منفی می کنند در برنامه های کاهش وزن موفق تر از افرادی هستند که به بدن خود مثبت نگاه می کنند. مطالعه ای که بر روی دو گروه از افرادی انجام شد که از فرم بدن خود ناراضی بودند و افرادی که از فرم بدن خود راضی بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی هستند ، توانستند BMI خود را دو واحد کاهش دهند. در حالی که این مقدار در گروه مقابل 63 درصد بود.

برنامه های کاهش وزن که بر بهبود ظاهر بدن تمرکز می کنند معمولاً پس از مدتی دنبال نمی شوند. در حالی که برنامه های کاهش وزن با تمرکز بر تغییر رژیم غذایی و پیامدهای سلامتی در حال انجام است ، افرادی که آنها را دنبال می کنند تغییرات رفتاری مثبت درازمدتی از خود نشان می دهند.

مشکلات اندازه و ابعاد بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش و حفظ وزن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی از بدن در پایان برنامه کاهش وزن (حتی اگر فرد برنامه موفقی داشته باشد) می تواند به دلیل اقدامات شدید و نادرست وزن خود را دوباره بدست آورد.

طرفداران سختگیر رژیم غذایی نسبت به افرادی که بیشتر به رژیم غذایی خود پایبند هستند از شکل و اندازه بدن خود ناراضی هستند.

افرادی که قبلاً از رژیم غذایی سخت پیروی می کردند ، علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن خود را دارند.

در مورد فرم بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و کاهش وزن بسیار مهمتر از کاری است که برای یک زندگی سالم انجام می دهند. این می تواند به یک چرخه نادرست و منفی تبدیل شود. تصویر نادرست از بدن منجر به تصور اشتباه از خود ، عزت نفس پایین و احساس عدم کفایت می شود. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

قطع این چرخه می تواند با اندازه واقعی بدن آغاز شود.

تفاوت زیادی بین عبارت “ظاهر ظاهری” (یعنی ظاهر یک فرد) و “درک فیزیکی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) وجود دارد.

معمولاً همه از برخی جنبه های بدن خود ناراضی هستند. اما اگر این نارضایتی فرد را از درک خود و ارزش و قیمت تعیین شده باز دارد و تعاملات اجتماعی او را مختل کند ، به درمان و مشاوره نیاز دارد.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد چگونگی جستجو یا توافق در مورد درمان آکنه وجود دارد ، مانند:

  • لیستی از ویژگیهای خوب یک فرد در زندگی تهیه کنید که می تواند به آنها افتخار کند. زیرا اینها ارزشهای واقعی هستند ، نه تصویری انسانی از بدن شما یا اعدادی که در ترازو نشان داده شده است.
  • یک لحظه تصور کنید که شما به دنیای تحت کنترل کارما در ارل منتقل شده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. کنترل روزانه بدن را متوقف کنید ، مانند نگه داشتن پاهای خود با انگشتان دست یا تنظیم دقیق ران ها ، باسن و شکم در مقابل آینه. (این منجر به درک نادرست و منفی بدن می شود).
  • از تمرکز روی یک نقطه تماس و زمین خوردن کل بدن خودداری کنید.
  • پهلوها و شکم را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این عمل دقیق نیست و باعث تصور غلط دیگری می شود.
  • سعی کنید بدن را نگاه نکنید و آن را جلوی آینه کج نکنید.
  • مثبت بیاندیش. اظهارنظرهای انتقادی در مورد ظاهر بدن شما ، مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و وحشتناک به نظر می رسم” ، فقط درک منفی شما را از بدن شما تشویق می کند. این مکالمات منفی را به مکالمات مثبت تبدیل کنید (این رفتار آگاهانه افکار مبتنی بر دانش ، آگاهی و واقعیت را بازیابی می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات در مورد بدن تهیه کنید و از زبان منفی اجتناب کنید. کلمات انتقادی اغلب گفته می شود. احتمال آنها بیشتر می شود و آثار آنها دائمی می شود. هنگام توصیف بدن خود ، از واژه های دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند چربی ، زشت و غیره استفاده کنید. به جای این که بگویید بدن من شبیه یک توده چرب است ، مثلاً بگویید که 90 کیلوگرم وزن دارم ، یا بگویید که همیشه لباس های تمیز و مرتب می پوشم و امیدوارم لباس های شیک و شیک تری بپوشم.
  • مانند یک دوست محترم با خود محترمانه رفتار کنید.
  • از بدن خود لذت ببرید و غیره. روابط اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس و تشویق ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید اهداف مهمی برای افرادی است که از فرم بدن خود ناراضی هستند. هدف گذاری آگاهانه به بدن شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید. به سایر جنبه های مثبت و مهم ظاهر خود مانند مدل مو ، آرایش جدید ، لباس های زیبا و موارد دیگر توجه کنید.
  • به فعالیتها و وظایفی که قبلاً از آنها لذت برده اید اما اکنون آنها را ترک کرده اید فکر کنید ، آنها را به تعویق بیندازید و دوباره آنها را تکمیل کنید.
  • مواردی را که می تواند به شما در لذت بهتر بدن کمک کند ، بنویسید ، مانند ورزش ، شرکت در کلاس های یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، حمام گرم ، استفاده از عطر و موارد دیگر. این به احساس داشتن اندام خوب کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *