دکتر تغذیه دکتر استرس و چاقی انوشه

دسته‌بندی نشده


استرس و موانع سریع زندگی برای رژیم لاغری
افراد فوری و شلوغ متخصصانی هستند که در چندین مورد و با مهارت کار می کنند. آنها یک عمر عجله دارند و مشغول هستند. این افراد دیر می رسند و می خواهند زودتر بروند وقتی برنامه ای برای کاهش وزن ندارند و حتی به آن فکر می کنند. آرامش برای آنها سخت است. آنها نیاز به حرکت آهسته تر و متعادل کردن زندگی خود را می دانند. با این حال ، آنها مطمئن نیستند که چگونه این کار را انجام دهند.
با وجود دستگاه های پیشرفته مدرن مانند رایانه ، تلفن های همراه و رسانه هایی که به ما در صرفه جویی بیشتر زمان کمک می کنند. با این حال ، ما احساس می کنیم که بیشتر مورد حمله و زندان هستیم. بسیاری از افراد بیشتر کار می کنند و کمتر می خوابند ، و این شتاب زندگی باعث ایجاد استرس بیشتر در ارتباط با خوردن ناسالم و کم تحرکی شده است.
این حالت “زمان خستگی” نامیده می شود ، زمانی که منابع انرژی بدن از برنامه ریزی گیج کننده خارج شده و احساس خستگی می کنید. در این حالت ، انسان به دنبال بدست آوردن انرژی کمکی از غذا است. عادات خواب نامناسب و نامنظم با افزایش وزن و چاقی ارتباط دارد. خواب کوتاه با افزایش وزن ، چاقی ، افزایش اشتها و خطر دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است.
بیایید دوباره به زندگی شما نگاه کنیم
برای تغییر رفتار ، ابتدا باید رفتارهای استرس زا و موقعیت های زندگی را که تعادل زندگی را بر هم می زنند درک کنیم. یکی از راه های تشخیص عدم تعادل در زندگی این است که هویت و شیوه زندگی خود را لیست کرده و تجزیه و تحلیل کنید. برای تعیین چگونگی ارزیابی این امر ، می توان آن را به چهار بعد زندگی تقسیم کرد ، مانند 1- اقوام ، روابط نزدیک و شخصی- 2 کار- 3- مشکلات روحی و جنبه های معنوی و معنوی زندگی- 4 مورد مربوط به زندگی شخصی به تعمیر و نگهداری تأیید شده است
بنابراین ممکن است س askال شود که چقدر زمان برای هریک از این جنبه ها صرف می شود؟ آیا او بیش از حد به کسی توجه کرده است؟ کدام یک از این ابعاد بیشترین استرس را ایجاد می کند؟ کدام یک به فرد در مدیریت استرس کمک می کند و به او نشاط و لذت می بخشد؟ او دوست دارد برای کدام بعد بیشتر ارزش قائل شود و به کدام یک کمتر توجه می کند؟ تمرکز بر این موارد به تغییر رفتار و تغییر شیوه زندگی ناسالم و عادات غذایی و همچنین برنامه های کاهش وزن کمک می کند.
مراقب وقت خود باشید
تفکر همچنان به یک زندگی هدفمند و متعادل کمک می کند. آگاهی و دقت ذهنی و درک آنچه در حال رخ دادن است باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس می شود. مدیتیشن ذهنی می تواند یک رفتار شناختی قوی باشد که واکنش افراد را نسبت به رویدادهای زندگی تغییر می دهد.
نتایج یک مطالعه با افرادی که در معرض یک یا چند بیماری قلبی بودند نشان داد که روش هایی مانند مدیتیشن آگاهی ، تمرینات آرامش بخش و مدیریت استرس ، برنامه کاهش وزن ، آموزش بهداشت ، افزایش فعالیت بدنی و در نتیجه کاهش خطر بیماری های قلبی کمک زیادی به آنها کرد
سعی کنید بیشتر تمرکز کنید و بیشتر مراقب باشید
آگاهی و توجه به شما کمک می کند تا بهتر با دیگران ارتباط برقرار کرده و احساس راحتی بیشتری داشته باشید. سعی کنید وقتی روی چیزی تمرکز می کنید و آرامش آن را یاد می گیرید ، یک نفس عمیق بکشید.
توجه کنید که چقدر به گذشته فکر می کنید و در گذشته زندگی می کنید. مانند رژیم غذایی ناموفق که در گذشته داشتید یا دوره های پرخوری که در گذشته داشتید یا چقدر به آینده فکر می کنید و آیا این بینش شما را از درک حال باز می داشت؟ آیا بر زمان حال تمرکز کرده اید؟
به عنوان مثال ، به جای گفتن اینکه چرا من همیشه نمی توانم وزن خود را کاهش دهم (در گذشته به دلیل شکست های گذشته) یا وزن خود را کاهش می دهم ، وزن من برمی گردد و من چاق هستم (من در آینده زندگی می کنم و ترس را تصور می کنم) ، بگذارید بگوییم چه چیزی کارهای کوچکی که می توانم انجام دهم برای کاهش وزن می توانم چه کار کنم؟ (ارسال).
به دنبال پشتیبانی باشید
افراد فوری و شلوغ عادت دارند بیشتر کارها را خودشان انجام دهند و از دیگران کمک نمی گیرند ، مانند اینکه نمی توانند زمان خود را با یک همکار یا دوست هماهنگ کنند تا با هم قدم بزنند.
یک مطالعه نشان داد که مردان در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به فشار خون بالا نسبت به افرادی که از حمایت اجتماعی در محل کار برخوردار نیستند و تحت فشار هستند ، قرار دارند.
کاهش حمایت اجتماعی از رژیم غذایی سالم و ورزش مانعی شناخته شده برای برنامه های کاهش وزن و نگهداری است.
با افرادی صحبت کنید که مثبت فکر می کنند و مطمئن هستند که به شما در رفتار سالم کمک می کنند (افراد منفی اجازه نمی دهند وزن خود را کاهش دهید).
با افرادی که دوستشان دارید وقت بگذرانید و از کسانی که انرژی شما را هدر می دهند دوری کنید.
آرام باشید و دوباره شارژ کنید
خواب و استراحت کافی به شارژ باتری افراد شلوغ کمک می کند. این به شما کمک می کند غذای بهتری انتخاب کنید و در طول روز بیشتر ورزش کنید (مانند پیاده روی به جای سوار شدن با تاکسی). انجام فعالیتهای ذهنی و جسمی مانند آداب و رسوم مذهبی ، یوگا ، تای چی ، تمرینات آرامش بخش پیشرفته ، مدیتیشن و حتی ماساژ به فرد کمک می کند تا آرامش پیدا کرده و از بی نظمی های زندگی روزمره خلاص شود.
برای افراد شلوغ ، ورزش منظم بهترین راه برای شارژ مجدد باتری و بهبود روحیه آنها است.
خواب کافی در شب بسیار مهم است. نیاز هر فرد به خواب متفاوت است. کیفیت خواب بسیار مهمتر از مدت زمان خواب است.
در ساعات قبل از خواب از نوشیدن و خوردن چیزهایی که باعث اختلال در خواب می شوند ، مانند مواد کافئین دار مانند قهوه ، چای ، شکلات خودداری کنید. افرادی که به کافئین حساس هستند باید قبل از این ساعت ها خوردن و نوشیدن غذاهای کافئین دار را متوقف کنند. ورزش را 3 ساعت قبل از خواب متوقف کنید. قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید. یک محیط خواب آرام ، تاریک و راحت داشته باشید تا انرژی لازم برای شروع روز بعد و ادامه برنامه کاهش وزن و ورزش خود را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *