دستور درست برای کاهش وزن

دسته‌بندی نشده


رژیم قلیایی برای کاهش وزن

رژیم قلیایی برای کاهش وزن یکی از محبوب ترین رژیم ها برای بازیگران هالیوود است. رژیم قلیایی یکی از بهترین و سالم ترین روش ها برای کاهش وزن و بهبودی است. رژیم غذایی قلیایی با مصرف مقدار زیادی غذاهای قلیایی و کاهش غذاهای اسیدی به کاهش وزن و تناسب اندام دلخواه کمک می کند.

رژیم غذایی قلیایی برای کاهش وزن نیز باعث سلامتی می شود. به این ترتیب ، هرچه اسیدیته بدن کمتر باشد ، بدن به سلامت نزدیکتر است و این یکی از مزایای اصلی رژیم قلیایی برای کاهش وزن است.

رژیم قلیایی چگونه کار می کند؟

رژیم قلیایی برای کاهش وزن PH خون را متعادل می کند. یکی از مهمترین عناصری که بدن همیشه در تعادل نگه می دارد ، میزان اسید و قلیایی است که با pH اندازه گیری می شود. pH خون به طور مستقیم بر فشار خون ، عروق خونی ، فرایندهای تنفسی و متابولیسم تأثیر می گذارد. بنابراین اگر غذای اسیدی زیادی در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد ، قطعاً برخی بیماری ها را برای شما به همراه خواهد داشت.

سطح مناسب pH خون باید بین 7 تا 14 باشد تا قلیایی شود ، اگر این عدد بین 0 تا 6 باشد ، اسیدی می شود. PH استاندارد خون 7.365 است که کمی از حالت خنثی به قلیایی تغییر می کند. اما اگر این عدد کمتر از 220 7 7 باشد ، ممکن است فرد به کما برود.

فواید pH قلیایی خون

وقتی pH خون قلیایی می شود ، خطر بیماری های مختلف مانند فشار خون بالا ، آرتریت ، کمبود ویتامین D و تراکم استخوانی پایین تا حد زیادی کاهش می یابد.

  • کاهش درد و التهاب

رژیم قلیایی میزان پتاسیم و منیزیم را که از مواد معدنی ضروری برای کاهش التهاب در بدن هستند ، افزایش می دهد. التهاب باعث اسپاسم پشت ، سر ، عضلات و درد مفاصل می شود.

  • پیشگیری از سرطان

باکتری ها و سلول های سرطانی در بدن اسیدی راحت تر رشد می کنند و نمی توانند در محیط قلیایی زنده بمانند. بنابراین رژیم قلیایی برای کاهش وزن می تواند شما را از انواع سرطان محافظت کند.

با تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند در برابر انواع بیماری ها و میکروب ها مقاومت کند. رژیم قلیایی به دلیل استفاده از میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان ، علاوه بر قلیایی شدن بدن ، به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کند.

  • تقویت سیستم گوارش

رژیم قلیایی از بازگشت معده و اسید مری و سوزش سر دل جلوگیری می کند ، بنابراین این رژیم برای سیستم گوارش بسیار مفید است. غذاهای قلیایی مانند سیب عملکرد گوارش را بهبود می بخشد و معده را آرام می کند.

  • به سلامت قلب کمک کنید

رژیم قلیایی شامل بسیاری از میوه ها و سبزیجات غنی از پلی فنول ها و مواد ضد التهابی است. التهاب یکی از علل اصلی فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی است.

کاهش التهاب خطر تشکیل پلاک و لخته شدن خون را که برای سلامت قلب ضروری است کاهش می دهد. پلی فنول ها همچنین از جذب کلسترول بد جلوگیری می کنند. کاهش کلسترول در رگ های خونی باعث کاهش فشار خون و کاهش خطر حمله قلبی می شود.

  • مواد مغذی بدن را تامین کنید

رژیم های قلیایی برای کاهش وزن فاقد مواد معدنی مورد نیاز بدن مانند کلسیم ، منیزیم و پتاسیم هستند. این چهار ماده معدنی به تعادل PH بدن کمک می کند و اکثر غذاهای قلیایی سرشار از این مواد معدنی هستند.

  • به کاهش وزن کمک کنید

رژیم قلیایی سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه است و مصرف این مواد به بهبود شاخص توده بدن کمک می کند. علاوه بر این ، رژیم قلیایی در سم زدایی نقش دارد و از تجمع سموم در بدن جلوگیری می کند. مواد زائد می تواند اندام ها را مسدود کرده و میزان متابولیسم را کاهش دهد که منجر به افزایش وزن می شود.

غذاهای قلیایی ، اسیدی و خنثی

غذاهای قلیایی غذاهایی هستند که حاوی کلسیم ، منیزیم و پتاسیم هستند.

میوه

میوه هایی مانند سیب ، موز ، آووکادو ، آناناس ، مرکبات ، هندوانه و انجیر اسیدیته بدن را متعادل کرده و با قلیایی کردن pH خون به کاهش وزن کمک می کند. به عنوان مثال: pH موزها 5 و آووکادوها pH 7 دارند.

سبزیجات: فلفل ، سیب زمینی شیرین ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، خیار ، کلم ، پونه کوهی ، سیر ، زنجبیل ، لوبیا سبز ، کاسنی ، کرفس ، چغندر قرمز و قارچ سبزیجاتی هستند که قلیائیت را افزایش می دهند.

مغز

بادام ، دانه های مختلف

لوبیا

لوبیا دریایی ، عدس و سایر حبوبات

آب قلیایی

آب قلیایی 6-11 ساعت زمان دارد و فقط آب مقطر را می توان نوشید. آب تصفیه شده با فیلتر اسمز معکوس کمی اسیدی است ، اما هنوز هم انتخاب بهتری نسبت به آب لوله کشی یا آب بطری خالص است. افزودن کمی لیمو ، آهک یا نوشابه به آب می تواند قلیائیت را افزایش دهد.

غذاهای ترش

غذاهای اسیدی حاوی پروتئین ، فسفات ، سدیم و گوگرد هستند که PH خون را اسیدی کرده و برای سلامتی بسیار مضر است.

گوشت ، مرغ ، ماهی ، غلات ، تخم مرغ ، نوشیدنی های کافئین دار ، نمک ، غذاهای فرآوری شده ، جو و محصولات گندم ، بادام زمینی ، گردو ، ماکارونی و الکل

شیرها

لبنیات سرشار از کلسیم هستند و از پوکی استخوان محافظت می کنند زیرا اسیدیته را در بدن ایجاد می کنند.

هنگامی که خون شما بیش از حد اسیدی می شود ، کلسیم (ماده قلیایی دیگر) را از استخوان ها برای تنظیم سطح pH می گیرد ، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از پوکی استخوان ، خوردن مقدار زیادی سبزیجات برگ سبز قلیایی است.

غذای خنثی

نشاسته طبیعی ، شکر و چربی

آخرین کلمه

یکی از خواص خوب رژیم قلیایی برای کاهش وزن استفاده از میوه ها و غذاهای سالم است که نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه برای سلامتی نیز مفید است.

برخی از عاداتی که باعث اسیدی شدن می شوند شامل مصرف الکل و مواد مخدر ، مصرف زیاد کافئین ، مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها ، استرس ، شیرین کننده های مصنوعی ، کمبود فیبر در رژیم غذایی ، عدم ورزش ، مصرف بیش از حد گوشت حیوانات ، استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی و بهداشتی ، اثرات شناخته شده است مواد شیمیایی ، رنگ مواد غذایی و نگهدارنده ها برای سلامتی مضر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *