در زمستان چه غذایی بخوریم؟

دسته‌بندی نشده


غذای مفید برای سرماخوردگی

هنگامی که فرد مبتلا به سرماخوردگی می شود ، داروهای بدون نسخه می تواند آبریزش بینی یا سردردهای مداوم را تسکین دهد ، اما عوارض آن موقتی است. هنوز هیچ درمان معجزه آسایی وجود ندارد که بتواند به طور کامل از سرماخوردگی جلوگیری یا آن را کوتاه کند.

آنتی بیوتیک ها کمک چندانی نمی کنند ، آنها فقط می توانند عفونت های باکتریایی را درمان کنند ، اما در درمان ویروس آنفولانزا یا سرماخوردگی بی تاثیر هستند و کمی مضر هستند. آنتی بیوتیک ها همه باکتری ها ، حتی باکتری های خوب را از بین می برند و در واقع می توانند بدن بیمار را از مبارزه با ویروس جلوگیری کنند.

اگرچه سرماخوردگی سریع درمانی ندارد ، اما توصیه های این مقاله می تواند به بیمار در کاهش علائم سرماخوردگی و حتی کوتاه شدن مدت زمان سرماخوردگی کمک کند.

چرا استفاده از آنتی بیوتیک ها برای درمان سرماخوردگی توصیه نمی شود

برای درمان عفونت های باکتریایی می توان از آنتی بیوتیک ها استفاده کرد. با این حال ، سرفه حاد ناشی از ویروس هایی است که نیازی به آنتی بیوتیک ندارند ، حتی اگر فرد مبتلا به عفونت باکتریایی باشد.

گاهی اوقات این بیماری بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها قابل درمان است. آنتی بیوتیک ها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. استفاده از آنتی بیوتیک ها همچنین می تواند برای افرادی که دارای بیماری های جدی دیگر هستند یا دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ، خطرناک باشد.

لیست محصولات مفید سرد

تب ، آبریزش بینی ، گلودرد و سرفه از علائم سرماخوردگی هستند. پس از سرماخوردگی ، بهتر است غذای سبک بخورید. به عنوان مثال ، یک کاسه آب مرغ با برنج ، سبزیجات و پیاز نیز می تواند غذای خوبی باشد.

هنگامی که فرد سرماخوردگی می خورد ، بدن نوع خاصی از سلول های ایمنی را تولید می کند که او را به مبارزه با عفونت های ویروسی تشویق می کند. بنابراین ، غذاهای سبک یک راه مفید برای درمان سرماخوردگی است. برای جلوگیری از تهوع یا ناراحتی ، بهتر است غذاهای سبک مانند سوپ و تخم مرغ خرد شده را به وعده های غذایی اضافه کنید.

تاثیر رژیم غذایی بر سرماخوردگی

با رعایت رژیم غذایی ، مکانیسم های داخلی بدن در اوج تولید قرار دارد و بسیاری از اقدامات رژیم غذایی سنتی می توانند هنگامی موثر باشند که بیمار بخواهد علائم سرماخوردگی را تسکین دهد.

غذاهای کمی دارای خواص تسکین دهنده در سوپ مرغ هستند. آخرین چیزی که بدن برای مقابله با عفونت به آن نیاز دارد غذای سنگین است که هضم آن دیرتر و سخت تر است.

اگر فردی در طول سرماخوردگی غذای سنگین بخورد ، بدن مواد مغذی مورد نیاز برای مبارزه با عفونت را نخواهد داشت ، بنابراین به جای مبارزه با عفونت ، سعی می کند غذا را بسوزاند ، در نتیجه دچار تب می شود. غذاهای زیادی وجود دارند که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و روند بهبودی بدن را تسریع کنند.

ویتامین ج

این یک آنتی هیستامین طبیعی است که می تواند علائم سرماخوردگی مانند گرفتگی بینی ، قفسه سینه ، آبریزش چشم را برطرف کند. ویتامین ج این یک آنتی اکسیدان قوی است که به بدن کمک می کند در صورت حمله ویروس یا باکتری به سیستم ایمنی از آسیب بیشتر به سلول ها جلوگیری کند.

ویتامین ج این ماده پروتئین اینترفرون را آزاد می کند که باعث افزایش مقاومت در برابر ویروس ها و تقویت گردش خون در بدن می شود.

روی

مطالعات نشان داده است که روی به کاهش مدت و شدت سرماخوردگی کمک می کند. با این حال ، برای استفاده از اثرات روی ، باید مکمل روی را به محض احساس سرماخوردگی ، حداقل یک روز پس از شروع علائم مصرف کنید. همیشه قبل از مصرف مکمل های غذایی با یک متخصص مشورت کنید.

خوردن غذاهای غنی از روی می تواند راهی م effectiveثر برای آماده سازی بدن برای دفاع باشد. پودر کاکائو و بادام زمینی ، مانند دیگر مغزها ، دانه ها و لوبیاها ، منابع خوبی از روی هستند. مطالعات نشان می دهد که روی با ویتامین ها سازگار است ج این می تواند علائم را سریعتر از بین ببرد.

سوپ مرغ

سوپ یک غذای خوشمزه و گرم است که یکی از غذاهای مفید برای سرماخوردگی است. این سوپ حاوی ماده ای به نام کارنوزین است که دارای اثرات ضد التهابی است و می تواند به کاهش علائم مانند احتقان بینی و گلودرد به ویژه در مراحل اولیه عفونت کمک کند. سوپ مرغ بخارپز و آرامش بخش دارویی مورد تایید است.

سوپ مرغ برای بیماری های تنفسی مناسب است ، زیرا سوپ مرغ م cleaningثرترین مایع داغ برای تمیز کردن مخاط بینی است. راههای مسدود شده بینی را تغذیه ، مرطوب و تبخیر می کند. هرچه مخاط سریعتر جریان یابد ، ترشح بینی بهتر به از بین بردن ویروس ها کمک می کند.

سوپ مرغ دارای خواص ضد التهابی است که می تواند گرفتگی را نیز کاهش دهد. مواد اضافی سوپ علاوه بر مرغ می تواند مفید باشد. به عنوان مثال ، سبزیجات دارای ترکیبات دارویی بالقوه زیادی مانند ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند.

غذاهای تند

بهتر است در غذاهایی که برای سرماخوردگی آماده هستند از ادویه جات تند استفاده کنید. از آنجا که آنها سینوس ها را موقتاً باز می کنند ، جریان مخاط را تسهیل و تسهیل می کنند و در نتیجه احتقان را کاهش می دهند.

غلات

دانه هایی مانند تخمه کدو و کنجد یک میان وعده سالم هستند که به دلیل داشتن روی ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. مطالعات نشان داده است که روی می تواند مدت زمان سرماخوردگی را در 24 ساعت پس از شروع علائم کاهش دهد. صدف ، مرغ ، لوبیا ، آجیل ، کلم و سبزیجات نیز سرشار از روی هستند که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

لیمو و عسل

مایعات گرم مانند عسل لیمو می تواند گرفتگی بینی را کاهش داده و بدن را مرطوب کند. محققان می گویند عسل گلو را تسکین می دهد و دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است. عسل می تواند علائم سرفه حاد ناشی از عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی را به طور موثری کاهش دهد.

لیمو همچنین دارای اثر ضد عفونی کننده است و می تواند برای گلودرد استفاده شود. لیموترش سرشار از ویتامین است ج این سیستم ایمنی را تقویت می کند. برای درمان سرماخوردگی ، مصرف منظم آب لیمو با عسل در یک لیوان آب گرم بسیار مفید است.

شلغم

شلغم یک سبزی مفید و غنی است. به عنوان آنتی بیوتیک برای سرماخوردگی استفاده می شود و به عنوان یکی از غذاهای مفید برای سرماخوردگی که سرفه را بهبود می بخشد ، شناخته می شود. بهترین روش تهیه شلغم بخارپز است ، زیرا این روش تمام ویتامین ها و خواص درمانی آن را حفظ می کند شلغم همچنین ضد سرطان است.

بیشتر بخوانید:

با تغذیه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *