در این زمان از وزنه برای وزن کردن خود استفاده نکنید! – دکتر رویا خادمیان

دسته‌بندی نشده


وزن خود را روی ترازو افزایش دهید - در این زمان از وزنه برای وزن کردن خود استفاده نکنید!

در این زمان از وزنه برای وزن کردن خود استفاده نکنید!

ترازو تنها ابزاری برای اندازه گیری موفقیت یا شکست ما در کاهش وزن نیست. وزن ما در طول زمان نوسان می کند و ما می توانیم از این نوسانات ناامید و بی انگیزه باشیم. توصیه می شود برای اطلاع از وزن دقیق خود 7 بار از ترازو استفاده نکنید:

روزهای ویژه هفته:

مطالعه محققان دانشگاه کرنل نشان داد که وزن افراد در روزهای خاصی از هفته ، به ویژه در تعطیلات آخر هفته ، بسیار نوسان می کند و ترازو افزایش وزن را نشان می دهد. به عنوان مثال ، وزن شرکت کنندگان در این مطالعه در روز دوشنبه بسیار بیشتر از روز جمعه بود. محققان توصیه می کنند روز خاصی را برای وزن کشی ترازو انتخاب کنید و از وزن گیری در روزهای مختلف هفته خودداری کنید.

عدم ارزیابی لباس هایی که می پوشیم وجود دارد:

به گفته محققان ، لباس مردان به طور متوسط ​​1.1 کیلوگرم به وزن واقعی آنها اضافه می کند. هنگام محاسبه لباس ، وزن زنان 0.9 گرم بیشتر از مقدار واقعی است.

بدون احتساب ماهیچه:

ماهیچه ها بیشتر از چربی وزن دارند ، اما چربی حجم بیشتری را در بدن نسبت به ماهیچه ها اشغال می کند. به همین دلیل است که افراد دارای چربی بیشتر ضخیم تر از افراد دارای ماهیچه هستند. با انجام تمرینات استقامتی ، شما عضله سازی می کنید و تعادل عددی را بیش از حد انتظار نشان می دهید. اگرچه این تعداد افزایش یافته است ، اما اندازه بدن در حال کاهش است و فرد با تناسب اندام فاصله چندانی ندارد.

نوشیدن مقدار زیادی آب:

نوشیدن 475 میلی لیتر آب در روز وزن شما را به نیم کیلوگرم می رساند ، بنابراین پس از نوشیدن آب هرگز خود را وزن نکنید.

تمرینات شدید انجام دهید:

افزایش وزن بعد از ورزش شدید همراه با تعریق نشان می دهد که ما کم وزن هستیم زیرا مایعات زیادی را از دست داده ایم. وزن واقعی در حال حاضر بین نیم تا یک کیلوگرم بیشتر از ترازو است.

مصرف زیاد کربوهیدرات یا نمک:

غذاهای شور باعث احتباس آب در بدن و افزایش موقت وزن می شوند. کربوهیدرات ها نیز همین ویژگی را دارند. مقدار اضافی در کبد به شکل گلیکوژن تجمع می یابد. گلیکوژن آب را جذب می کند. پس بعد از مصرف این دو گروه از مواد غذایی خود را وزن نکنید.

یبوست:

عدم اجابت مزاج به مدت دو یا سه روز ، حدود نیمی تا دو کیلوگرم وزن کاذب را افزایش می دهد. تخلیه وزن به حالت عادی برمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *