درمان های خانگی برای کاهش چربی شکم



کاهش چربی شکم برای سلامت طولانی مدت مفید است و خطر ابتلا به بیماری های جدی را کاهش می دهد.

به گزارش ایسنا. از سوی دیگر، چربی اضافی شکم می تواند منجر به بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا شود. با این حال، راه‌های ارزان‌قیمتی وجود دارد که می‌توانید حتی در خانه برای مشاهده از بین رفتن چربی شکم امتحان کنید:

به گزارش اداره کل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اصلاح سبک زندگی با رعایت اصول تغذیه مناسب بر اساس آنچه در زیر می خوانید، عامل موثری در کاهش چربی شکم است.

_ افزایش مصرف پروتئین: کاهش مصرف کربوهیدرات ها و افزایش مصرف پروتئین یکی از سریع ترین راه ها برای از بین بردن چربی های شکم است. پروتئین به تعادل قند خون و کاهش سطح انسولین کمک می کند. اگر نمی‌توانید کربوهیدرات‌ها را نادیده بگیرید، کربوهیدرات‌های ساده مانند نان سفید یا پاستا را کنار بگذارید و به جای آن کربوهیدرات‌های پیچیده مانند میوه‌های فصلی، سبزیجات ریشه‌دار و کاهو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

روغن نارگیل را اضافه کنید: این نوع روغن حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​است، مطالعات نشان می دهد که فواید زیادی شامل این نوع تری گلیسیرید می شود. روغن نارگیل به راحتی هضم می شود و متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

استرس خود را کاهش دهید: استرس مزمن یکی از عوامل افزایش چربی شکم است. سطوح بالای کورتیزول که در نتیجه استرس در بدن آزاد می شود، اشتها را افزایش می دهد و میل به افزایش متابولیسم بدن را کاهش می دهد. این عامل چاقی شکمی است. مراقبه کنید و تکنیک های تنفس عمیق را برای کاهش استرس بیاموزید. این مراحل ساده به شما کمک می کند تا یک اینچ از چربی شکم را در ۷ دقیقه از بین ببرید.

_هر روز چای سبز بنوشید: این نوع چای سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و به چربی سوزی کبد کمک می کند. چای سبز را جایگزین قهوه کنید، زیرا تحقیقات نشان داده است که ۴ تا ۵ فنجان چای سبز می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند.

بیشتر بخوابید: یکی دیگر از راه های شگفت انگیز برای از بین بردن چربی شکم، خواب کافی است. تحقیقات نشان می دهد که ۶ تا ۸ ساعت خواب در شب به حفظ سطح انسولین و کاهش هورمون های استرس کمک می کند. علاوه بر این، خواب کافی انرژی لازم برای سوزاندن کالری در طول روز را به شما می دهد.

ادویه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید: ادویه هایی مانند زردچوبه به دلیل وجود کورکومین در بدن، التهاب را در بدن کاهش می دهد. مطالعات همچنین نشان داده اند که کورکومین سرعت متابولیسم را افزایش می دهد.

آب کافی بنوشید: نوشیدن ۸ لیوان آب در روز نه تنها هضم غذا را افزایش می دهد، بلکه باعث کاهش التهاب و افزایش متابولیسم می شود.

در انتهای پیام