خوردن یا نخوردن گوشت – دکتر رضا اطمینانانی

دسته‌بندی نشده


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، پاسخ این س reviewال را مرور کرده و تأثیرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن بررسی می کنیم. ما همچنین تأثیرات خوردن یا نخوردن گوشت را مرور خواهیم کرد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم. این بدان معناست که گوشت شامل طیف گسترده ای از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر اندام های داخلی ، مرغ ، طیور و دیگر طیور و انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار ، مصرف گوشت است. بسیاری از مردم در خوردن گوشت بسیار محکم و قوی هستند ، در حالی که دیگران مراقب و شکاک هستند. برخی نیز گیج شده و در تصمیم گیری در مورد خوردن یا نخوردن گوشت به دلیل شنیدن اخبار ضد و نقیض در مورد آن دچار مشکل شده بودند.

دقیقاً جواب چیست؟

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. آیا باید دقیقاً منظورمان از نوع گوشت مشخص شود؟

زیرا ممکن است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت متفاوت باشد. اگرچه انواع گوشت با مواد مغذی زیادی مشخص می شود. با این حال ، انواع خاصی از خواص وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد. و حتی برای برخی از انواع ، باعث آسیب می شود ، در حالی که در برخی دیگر مفید و اثرات مثبت آن بر سلامت انسان است.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

به ویژه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت مورد مطالعه قرار گیرد و مشخص شود که آیا این گروه غذایی دارای خواص انسانی است یا ارزش غذایی کافی ندارد. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آن پروتئین حیوانی است ، به خوبی هضم و جذب می شود. همچنین برای بدن انسان بسیار مفید است ، به این معنی که پروتئین زیادی در سلول وجود دارد. به این به این دلیل است که هر گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن تولید نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند ، بنابراین باید با غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند. آنها برای رشد ، بازسازی سلول های بازسازی شده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (مسئول محافظت از بدن در برابر میکروب ها) و ترشحات داخلی موثر هستند. اندام ها در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای ذکر شده در بالا به خوبی انجام نمی شود. این امر علاوه بر نقش ساختاری پروتئین ها در سلول ها ، خطری جدی برای سلامت انسان به همراه دارد. بعد از آب ، بیشتر مصالح ساختمانی سلول ها پروتئین هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین تغذیه ای با کیفیت بالا است. ما می بینیم که گوشت دارای کیفیت پروتئین خوبی است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی سرشار از پروتئین است.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود. آنها می توانند بخش مهمی از نیاز فرد به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و عملکرد سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات اصلی جمعیت شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی ناشی از صنایع و اختلالات روانی است. بنابراین ، هر رژیمی که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش برای افراد کمک کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه افراد باشد.
ویتامین B نیز برای سلامت پوست مثر است. برخی از این ویتامین ها (سرشار از گوشت) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در مقادیر زیاد و در گوشت با کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن عمدتا در فرآیندهای خونساز استفاده می شود و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی ایفا می کند. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت بهتر از منابع گیاهی آهن جذب می شود و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

همچنین مطالعات نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه خود را کاهش می دهند که به نوبه خود منجر به افت تحصیلی می شود.در درمان کم خونی ، این اختلال از بین می رود.
گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری ها بسیار مثر است.

ماهی

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه ماهی دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است. علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، سرشار از ید برای سلامتی انسان و جلوگیری از علائم کشش است. این بسیار م effectiveثر است.
علاوه بر این ، روغن ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی تأثیر مهمی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

متخصص تغذیه اصفهان گوشت بخورید یا نخورید

پس از بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی از مردم فکر نمی کنند که استفاده از آن مجاز است. گوشت قرمز و همچنین مرغ که حاوی چربی یا پوست است ، حاوی چربی های حیوانی است که میزان چربی های ناخواسته در خون (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و LDL) را در خون افزایش می دهد. مطمئناً این س forال برای خوانندگان محترم مجله ایجاد می شود که ما در چندین سطر در بالا بیان کردیم که چربی های گوشت حاوی اسیدهای چرب مفیدی هستند که در کاهش چربی های ناخواسته خون موثر هستند ، اما عکس آن در اینجا بیان شده است.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ سرشار از چربی یا پوست هستند ، از یک طرف ، دارای اسیدهای چرب اشباع زیادی هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر ، دارای اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی محافظت می کنند.

لازم به ذکر است که فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز حاوی مقداری چربی است که ما نمی توانیم آن را با چشم غیر مسلح ببینیم ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید گوشت ، شما همچنین اجازه آسیب اسیدهای چرب اشباع را نمی دهید. به منظور جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و سایر آسیب های این نوع اسیدهای چرب ، لازم است همه چربی های گوشت قرمز قابل مشاهده ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، با دقت جدا شوند ، پوست مرغ مصرف نشود و چربی های گوشت مرغ جدا شود. و استفاده نکنید

با این حال ، برخی از مطالعات هیچ ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. با این حال ، مطالعات دیگر این ارتباط را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است!

ادامه دارد…

بقیه این مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را می توانید در پست دیگری بخوانید. شما عزیزان می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی رژیم غذایی و میزان و روش غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان رضا آتمینانی کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

آسیب قندها را بررسی کنید

غذاهای دودی پرخطر

اهمیت غذای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *