خطرات ناگفته شربت ذرت با فروکتوز بالا

شاید آگهی تبلیغاتی را دیده باشید. دو نفر در پارک هستند. یکی نوشابه را رد می کند و می گوید که شربت ذرت با فروکتوز بالا را نمی خواهد. دیگری او را سرزنش می کند که از ذرت می آید، بنابراین طبیعی است و در حد اعتدال بخشی از یک رژیم غذایی سالم است.

یکی از این بچه ها اشتباه می کند!

حقیقت این است که شربت ذرت با فروکتوز بالا طبیعی نیست. برای افزایش شیرینی آن از نظر شیمیایی تغییر یافته است. و مطمئناً بخشی از یک رژیم غذایی سالم نیست. تحقیقات نشان می‌دهد که شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) می‌تواند به اندام‌های شما آسیب برساند، باعث افزایش وزن و افزایش مقاومت به انسولین منجر به دیابت شود.

حقیقت مرگبار در پشت این شیرین کننده محبوب

تولید کنندگان مواد غذایی شربت ذرت با فروکتوز بالا را دوست دارند زیرا ارزان است، فوق العاده شیرین است و ماندگاری طولانی دارد.

متأسفانه، هنگامی که در بدن شما قرار می گیرد، چیز خوبی برای گفتن در مورد آن وجود ندارد. متابولیسم شما را مختل می کند و از بسیاری جهات شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار می دهد.

روزی روزگاری پزشکان فروکتوز را به افراد مبتلا به دیابت توصیه می کردند زیرا بدن شما آن را کندتر جذب می کند. همچنین باعث افزایش قند خون مانند گلوکز نمی شود. به نظر می رسد که این “مزایا” در واقع بخشی از دلایل خطرات HFCS است.

بدن شما فروکتوز را آهسته تر جذب می کند زیرا برخلاف گلوکز که می تواند توسط هر سلول بدن شما جذب و استفاده شود، باید توسط کبد متابولیزه شود. از آنجایی که فروکتوز فقط در کبد متابولیزه می شود، باعث تولید انسولین در پانکراس نمی شود. بنابراین، فروکتوز به جای استفاده توسط سلول ها، معمولاً به عنوان چربی ذخیره می شود.

شربت ذرت با فروکتوز بالا آنقدر برای کبد شما سخت است که در واقع می تواند باعث بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) شود. یکی از عوارض NAFLD مقاومت به انسولین است.

به منظور استفاده از فروکتوز، بدن شما باید تعدادی مواد معدنی مانند منیزیم، مس و کروم را به همراه داشته باشد. کاهش این مواد معدنی، به ویژه کروم، در تولید و استفاده از انسولین اختلال ایجاد می کند… و این اولین قدم به سوی دیابت است. HFCS همچنین عملکرد گیرنده های انسولین روی سلول های شما را مختل می کند. این منجر به مقاومت به انسولین و دوباره خطر ابتلا به دیابت می شود.

در نهایت، وقتی HFCS می خورید، احساس سیری در شما ایجاد نمی کند. افرادی که مقدار زیادی غذاهای حاوی HFCS مصرف می کنند، احتمالا کالری بیشتری مصرف می کنند و اضافه وزن یا چاق می شوند. چاقی یکی دیگر از عوامل خطر ابتلا به دیابت است.

چگونه فوراً سلامت خود را تقویت کرده و به شدت خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهید

همانطور که می بینید، شربت ذرت با فروکتوز بالا به طرق مختلف به دیابت کمک می کند. مواد معدنی را که برای تولید مناسب انسولین حیاتی هستند، از بین می برد. به کبد شما آسیب می رساند. منجر به افزایش وزن می شود. به طور مستقیم به مقاومت به انسولین کمک می کند.

متوسط ​​​​آمریکایی ها ۲۵ درصد کالری خود را از شکر دریافت می کنند. بیشتر آن از HFCS می آید. این یک دستور برای فاجعه است.

اما لازم نیست منتظر فاجعه باشید. اکنون می توانید سه تغییر ساده ایجاد کنید که مصرف HFCS شما را به طور چشمگیری کاهش می دهد. در نتیجه، احتمالاً وزن کم می‌کنید، کبدتان سالم‌تر می‌شود و بدنتان بهتر می‌تواند با سایر قندهایی که می‌خورید مقابله کند.

ابتدا نوشابه ها و آب میوه های شیرین را از رژیم غذایی خود حذف کنید. به جای آن آب، چای یا قهوه بنوشید.

دوم، شروع به خواندن برچسب روی هر غذای بسته بندی یا فرآوری شده ای که خریداری می کنید، کنید. اگر محصولی حاوی HFCS است، به دنبال یک جایگزین باشید.

سوم، شروع به خوردن غذاهای غنی از فیبر بیشتر کنید. فیبر جذب فروکتوز را کند می کند و اثرات منفی را کاهش می دهد. به همین دلیل است که میوه حاوی فروکتوز و فیبر هنوز یک انتخاب سالم است.

شربت ذرت با فروکتوز بالا برای شما خوب نیست. شما را در معرض خطر اضافه وزن، ابتلا به بیماری کبدی و دیابت قرار می دهد. اگر می خواهید سالم و پر انرژی باشید، قطع HFCS شروع خوبی است.

سریعترین رژیم لاغری