حقایق تغذیه و مزایای سلامتی Cassanda

دسته‌بندی نشده


انتخاب و ذخیره سازی

زمینه شیدایی کاساوا و تارو
مزارع شیدایی
عکس با احترام: treeftf.
تاروت و یوکا ، دو گیاه رایج غنی از نشاسته گرمسیری.
ارائه عکس: Caffe Vita.

ریشه های شیدایی را می توان در تمام طول سال به راحتی در بازارها خریداری کرد. یک غده استوانه ای خوش فرم و محکم بخرید که از نظر اندازه سنگین است. یوکای خالص و بازیافت شده ، وارد شده از آمریکای مرکزی ، در بازارهای ایالات متحده موجود است. مومی است ، باعث می شود روشن و براق به نظر برسد.

از سهام قدیمی خودداری کنید زیرا آنها بی مزه و اشتها آور هستند. اگر غده ها دارای بریدگی ، شکستگی در پوست هستند ، خرید نکنید. همچنین از مواردی که دارای کپک ، لکه های نرم و لکه ها هستند خودداری کنید.

ریشه های تازه را می توان حدود 5-7 روز در دمای اتاق نگهداری کرد. با این حال ، قسمت های پوست کنده و بریده شده باید در آب سرد قرار داده شوند و حداکثر سه روز در یخچال نگهداری شوند.

روش تهیه و سرو

کاساوا هرگز نباید سبز مصرف شود ، زیرا ریشه حاوی مقادیر کمی گلیکوزیدهای سیانوژنیک است ، به ویژه هیدروکسی سایانیک اسیدبه ترکیبات سیانید با مهار آنزیم سیتوکروم اکسیداز در بدن انسان ، متابولیسم سلولی را مختل می کند. لایه برداری و پخت با حذف این ترکیبات ایمنی آنها را در مصرف تضمین می کند.

ریشه های Manioc را می توان در سوپر مارکت های ایالات متحده خریداری کرد تا عمر مفید آنها افزایش یابد. برای تهیه ، کافی است کل ریشه را با آب سرد بشویید ، با یک پارچه خشک کنید و انتهای آن را ببرید. طول آن را به دو چهارم به طول 2-3 سانت برش دهید. با استفاده از چاقو ، پوست بیرونی را جدا کنید تا گوشت سفید داخل آن پیدا شود. پوست کنده سبزیجات کار نمی کند زیرا پوست آن بسیار سفت است. رشته هایی را که روی هسته داخلی عمل می کنند برش دهید. قسمت های بریده شده یوکا ، مانند سیب زمینی ها ، در معرض هوا می توانند قهوه ای شوند ، بنابراین آنها را بلافاصله در یک کاسه آب سرد قرار دهید.

مانیجاوا یکی از رایج ترین سبزیجات است که با انواع غذاهای سنتی روزمره در بسیاری از کشورهای کارائیب ، آفریقا و آسیا مشخص می شود. در کنار سایر ریشه های گرمسیری مانند یام ، تارو ، چنار ، سیب زمینی و غیره ، همچنین بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی این مناطق است.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

برای اینکه یوکا برای مصرف انسان بی خطر باشد ، قطعات بریده شده را در آب نمک بپزید تا نرم شوند ، حدود 10-15 دقیقه. آب را قبل از استفاده از آب پز آب پز در دستور العمل های مختلف آشپزی تخلیه و دور بریزید.

ریشه و ماهی سرخ کرده کاساوا
مکعب های یوکا سرخ شده با ماهی ، یک غذای لذیذ برزیلی. عکس با احترام: خورخه آندره.
تراشه های کاساوا
تراشه های شیدایی
عکس با احترام: ماریتا


  • غده های کاساوا در همه مناطق گرمسیری برای سیب زمینی ، خورش ، سوپ و غذاهای خوش طعم شناخته شده اند.

  • به طور کلی ، برش های مانی در روغن سرخ می شوند تا قهوه ای و ترد شوند و با ادویه جات نمک و فلفل در بسیاری از جزایر کارائیب به عنوان میان وعده سرو می شود.

  • تفاله یوکوس (مانیوک) با نشاسته بالا الک می شود تا مرواریدهای سفید (نشاسته تاپیوکا) تولید شود. سابودانا هند ، پاکستان و سریلانکا. از مهره ها در پودینگ شیرین ، شیرینی های خوش طعم ، sabudana-khichri ، papad و دیگران استفاده می شود.

  • از آرد شیدایی برای تهیه نان ، کیک ، بیسکویت و موارد دیگر نیز استفاده می شود. در چندین جزیره کارائیب.

  • در نیجریه و غنا ، از آرد کاساوا برای تهیه مربا برای تهیه فوفو (پولنتا) استفاده می شود ، که سپس با خورش چاشنی می شود.

  • چیپس و دانه های کاساوا نیز به طور گسترده به عنوان میان وعده مصرف می شوند.

مشخصات ایمنی

ریشه مانیک حاوی ترکیبات سمی طبیعی گلیکوزید سیانوژنیک است لینامارین و متیل لینامارینبه هنگامی که غده ها آسیب می بینند ، آنزیم لیناماراز از سلول های پاره شده آزاد می شود و سپس لینامارین را به اسید سیانیک هیدروژن سمی (HCN) تبدیل می کند. بنابراین ، استفاده از ریشه مانیوک درمان نشده باعث مسمومیت با سیانید با علائم استفراغ ، تهوع ، سرگیجه ، درد معده ، سردرد و مرگ می شود. به طور کلی ، محتوای سیانید در قسمت بیرونی و پوست بسیار بیشتر است. در حالی که لایه برداری میزان سیانید را کاهش می دهد ، خشک شدن در زیر نور آفتاب و خیساندن و به دنبال آن جوشاندن در نمک و آب سرکه ، این ترکیب را تبخیر کرده و برای مصرف انسان ایمن می سازد.

استفاده طولانی مدت از رژیم غذایی مانیوک یکنواخت می تواند منجر به بیماری های مزمن مانند شود نوروپاتی آتاکسی گرمسیری (TAN) و دیابت ، به ویژه در میان مردم روستایی و قبیله ای که فقط در پردازش و مصرف محصولات شیدایی مشغول هستند. (امتناع پزشکی).

-برگشت به سبزیجات از جانب کاساوابه برای مشاهده لیستی چشمگیر از سبزیجات با تمام توضیحات حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی به اینجا مراجعه کنید.

-برگشت به صفحه اصلی.

سایر منابع:

  1. کاساوا – راهنمای تولید پایدار – فائو. (پیوند در پنجره جدیدی باز می شود).

  2. پایگاه ملی تغذیه USDA.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *