حقایق تغذیه شلغم و مزایای سلامتی آن

دسته‌بندی نشده


انتخاب و ذخیره سازی

شلغم تازه را می توان در تمام طول سال خریداری کرد. اما ریشه های تازه تر و شیرین تر از ماه اکتبر تا مارس در فروشگاه ها وجود دارد. غده های کاملاً رشد شده حدود دو یا سه اینچ قطر دارند و وزن آنها بین 60 تا 250 گرم است.

غده های تازه معمولاً به صورت دسته ای با سبزیجات یا تاپ فروخته می شوند. در بازار به دنبال غده های متوسط ​​، سفت و گرد باشید که طعم شیرین ظریفی به آنها می دهد.

از ریشه های بزرگتر و بیش از حد رسیده اجتناب کنید زیرا آنها سخت ، چوبی و فیبری هستند و آنها را ناخوشایند می کند.

وقتی در خانه هستید ، سبزیجات بالایی را از ریشه جدا کنید زیرا سبزیجات مواد مغذی را از غده ها می گیرند.

ریشه ها را می توان در سردخانه (32-35 درجه فارنهایت) به مدت چند هفته و در رطوبت نسبی زیاد (95 or یا بیشتر) ذخیره کرد. از سبزیجات برتر در اسرع وقت استفاده کنید زیرا مواد مغذی را به سرعت از دست می دهند.

روش تهیه و سرو

برای پخت می توان از ریشه و سبزی بالا استفاده کرد. ریشه ها را با آب سرد سرد بشویید تا ماسه ، خاک و باقی مانده قارچ کش ها را از بین ببرید. انتهای بالا و پایین را قطع کنید. اگر ریشه ها جوان باشند ، ممکن است لایه برداری لازم نباشد. با این حال ، شلغم های بزرگ پوست سختی دارند و باید پوست کند.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

  • شلغم های جوان به دلیل طعم شیرین یکی از غذاهای مورد علاقه سالاد سبز هستند ، کلم ، هویج و چغندر به آنها اضافه می شود.

  • هنگام تهیه خورش های مختلف ، مکعب های آن می توانند با سبزیجات دیگر مانند کلم ، سیب زمینی ، هویج خوب مخلوط شوند.

  • شلغم خرد شده را می توان به مرغ ، بره و گوشت خوک اضافه کرد.

  • برای تهیه یک میان وعده خوشمزه ، برش های شلغم سبز را با زیتون و گوجه فرنگی گیلاسی اضافه کنید.

  • مکعب های شلغم را می توان مانند سبزیجات دیگر مانند تربچه ، فلفل چیلی ، هویج در بسیاری از مناطق شمال هند ، ایران و پاکستان ترشی کرد.
  • سبزیجات برتر با سبزیجات و سبزیجات دیگر در سوپ ، کاری و خورشت استفاده می شود.

مشخصات ایمنی

خوردن شلغم و سبزیجات از جمله زنان باردار بسیار بی خطر است.

با این حال ، ریشه ها و سبزیجات حاوی مقدار کمی اسید اگزالیک (0.21 گرم در هر 100 گرم) -ماده طبیعی موجود در برخی از سبزیجات متعلق به خانواده براسیکا است که می تواند به عنوان سنگ اگزالات در کلیه ها و مجاری ادراری متبلور شود. در برخی افراد بنابراین ، کسانی که سنگ اگزالات مجاری ادراری را می شناسند ، ممکن است بخواهند از آنها در غذا اجتناب کنند.

برای کاهش خطر تشکیل سنگ ، به مردم توصیه می شود آب کافی برای حفظ خروجی طبیعی ادرار بنوشند. (امتناع پزشکی).

بازگشت به سبزیجات از جانب شلغمبه برای مشاهده لیستی چشمگیر از سبزیجات با تمام توضیحات حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی به اینجا مراجعه کنید.

≺≺ بخوانید روتاباگا ارزش غذایی.

بازگشت به صفحه اصلی.

ادبیات تکمیلی:

  1. صفحه اطلاعات سرطان دانشکده پزشکی استانفورد – تغذیه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان.

  2. پایگاه ملی تغذیه USDA.

  3. مراقب رشد باغ خود باشید – توسعه دانشگاه کشاورزی.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *