حقایق تغذیه ای و مزایای لوبیا بالدار برای سلامتی

دسته‌بندی نشده


انتخاب و ذخیره سازی

لوبیا های بالدار تقریباً در تمام طول سال در بازارهای گرمسیری موجود است. لوبیاها معمولاً با نامهای محلی خود مانند “kacang botol” در مالزی و “kecipir” در اندونزی شناسایی می شوند. لوبیا بال نیز با استفاده از نام های جایگزین مانند مارچوبه-لوبیا به دلیل طعم ظریف غلاف جوان و نارس مارچوبه. نامهای دیگری که این لبه های راه راه در سراسر جهان در نظر گرفته شده بودند به شرح زیر است نخود مارچوبه ، نخود فرنگی شاهزاده خانم ، لوبیای چهارگانه ، لوبیای گوا ،و غیره اگرچه این حبوبات به عنوان یک راه حل جامع تغذیه ای برای کاهش سوء تغذیه از پتانسیل بالایی برخوردار است ، اما هنوز فقط در مزارع کوچک و فقط در باغچه های خانگی پرورش داده می شود.

علاوه بر غلاف های جوان ، که نیاز به توجه بیشتر مصرف کنندگان دارند ، تقریباً همه قسمتهای گیاه لوبیا از جمله برگهای شکننده ، شاخه های ظریف ، گلهای گل و همچنین غده های زیرزمینی در آشپزخانه های مختلف استفاده می شود.

در بازارها غلاف های نرم و نارس با سطح سبز براق و نخود جویدن سبز روشن را انتخاب کنید. از مصرف لوبیا که رنگ آن تمام نشده است خودداری کنید زیرا گوشت نرم و دانه های خشک دارد.

در خانه ، لوبیا باید تازه مصرف شود تا طعم طبیعی دلپذیری داشته باشد. در غیر این صورت ، آنها را در یخچال ، مانند لوبیا فرنگی ، در کیسه پلاستیکی تا 4 روز نگهداری کنید.

روش تهیه و سرو

حبوبات را کاملاً با آب سرد بشویید و آب اضافی را با یک حوله کاغذی خشک کنید. نوک پیرایش به پایان می رسد. با استفاده از چاقو ، لوبیا را به صورت مورب به قطعات کوچک برش دهید. از دانه های خشک شده لوبیا بالدار مانند سایر نخودها و لوبیاهای خشک استفاده می شود. ساقه و گل به خورشت و سیب زمینی سرخ کرده اضافه می شود. غده لوبیا بالدار به دلیل داشتن پروتئین زیاد طعم آجیلی دارد. می توان از آن برای پخت سیب زمینی و خورشت استفاده کرد.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

غلاف های ملایم بالدار ملایم تقریباً در هر خانواده ای در دو طرف منطقه استوایی جنوب و جنوب شرقی آسیا یک غذای لذیذ هستند. طعم شیرین ، جویدنی و خاکی آنها یادآور مارچوبه است.

  • لوبیا یکی از رایج ترین مواد مورد استفاده در غذاهای اندونزی ، مالزی ، ویتنامی و کامبوج است.

  • لوبیای ریز خرد شده به سالاد ، سیب زمینی و سمبل اضافه می شود.

  • همه غلاف های نارس را می توان کباب کرده و با روغن ، نمک و فلفل مزه دار کرد.

  • دانه های لوبیا بالدار را می توان بو داده یا به خورشت ها اضافه کرد. می توانید آنها را به صورت دم کرده یا بخارپز به عنوان چاشنی ماهی ، غذاهای دریایی و طیور سرو کنید.

  • سبزیجات و برگهای ملایم و پخته شده در خورش و سیب زمینی سرخ کرده.

مشخصات ایمنی

همه افراد سالم بدون هیچ گونه قید و شرط می توانند لوبیا و قسمت هایی از گیاهان را با خیال راحت مصرف کنند. با این حال ، افرادی که دارای حساسیت ایمنی شناخته شده به حبوبات و بیماری کمبود آنزیم G6PD هستند باید از آنها اجتناب کنند.

لوبیای بالدار حاوی اسید اگزالیک است ، یک ماده طبیعی موجود در برخی از سبزیجات ، که در برخی افراد می تواند به صورت سنگ اگزالات در مجاری ادراری متبلور شود. بنابراین ، به افرادی که دارای سنگ اگزالات شناخته شده در مجاری ادراری هستند توصیه می شود از خوردن سبزیجات متعلق به خانواده Brassica و Fabaceae اجتناب کنند. بنابراین توصیه می شود آب کافی بنوشید تا خروجی ادرار طبیعی در این افراد حفظ شود تا خطر ابتلا به سنگ کاهش یابد. (امتناع پزشکی).

≺≺ بخوانید باقلا حقایق تغذیه و مزایای سلامتی

بازگشت به سبزیجات از جانب لوبیا بالداربه برای مشاهده لیستی چشمگیر از سبزیجات با تمام توضیحات حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی به اینجا مراجعه کنید.

بازگشت به صفحه اصلی.

ادبیات تکمیلی:

  1. Psophocarpus tetragonolobus-گیاهان برای آینده.

  2. پایگاه ملی تغذیه USDA.

  3. ctahr-University of Hawaii- PDF.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *