حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی 11 بهترین کوماتسونا (اسفناج خردل ژاپنی)

دسته‌بندی نشده


انتخاب و ذخیره سازی

کوماتسونا را می توان در هر مرحله ، از ریز سبزها گرفته تا گلهای گلدار ، چید. در حالی که جوان است ، برگهای آن طعم ملایمی دارند و تقریباً مانند اسفناج آماده می شوند. با رشد گیاه ، ساقه ها سفت می شوند و طعم آن تشدید می شود و گرم می شود ، بنابراین به زمان پخت طولانی تری نیاز دارند.

در بازار به دنبال سبزیجات تازه با برگهای ترد و سبز تیره باشید. از برگهای خشک ، لکه دار یا تغییر یافته خودداری کنید.

در خانه ، برگها را بلافاصله پس از خرید در یخچال نگهداری کنید ، زیرا اگر در دمای اتاق نگهداری شوند ، سریع خشک می شوند.

اگرچه می توان آنها را تا 3 روز در یخچال نگهداری کرد ، اما از سبزیجات تازه کوماتسونا باید در اسرع وقت استفاده کرد تا از مزایای آن استفاده کرد.

روش تهیه و سرو

کوماتسونا یک سبزی برگ سبز محبوب در رژیم ژاپنی است. از برگهای تازه ، جوانه های گل و ساقه در انواع غذاها در سراسر شرق آسیا استفاده می شود.

قبل از پخت ، برگها را کاملاً با آب جاری تمیز بشویید تا شن و ماسه / خاک از بین برود ، سپس حدود 30 دقیقه با آب نمک بشویید تا بقایای حشره کش ها از بین بروند. ساقه ها و ساقه های ضخیم را برش دهید.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

برنج سرخ شده با کوماتسونا
برنج سرخ شده با تخم مرغ و کوماتسونا. با احترام: Kakei.R
  • سبزیجات تازه خردل و اسفناج ژاپنی خام به صورت سالاد یا به همراه آب میوه میل می شوند.

  • برنج سرخ شده ساده را با تخم مرغ و اسفناج خردل ژاپنی آماده کنید.

  • در ژاپن ، برگهای بالغ کوماتسونا بخارپز شده یا با سبزیجات دیگر مانند اسفناج مخلوط می شوند اوهیتاشیبه سبزیجات پخته شده با چاشنی خشک بونیتو ، دانه کنجد و آب سس سویا به عنوان سس برای طعم دادن و رام کردن طعم تند و فلفلی.

  • از داشی در سوپ استفاده کنید ، با مرغ ، قارچ و پیاز سبز خرد شده مخلوط کنید.

  • کوماتسونا را می توان با کلم ناپا (چینی) جایگزین کرد تا یک نوع کیمچی خوش طعم تر شود.

مشخصات ایمنی

  • گرم شدن باقیمانده اسفناج ژاپنی می تواند باعث تبدیل نیترات به نیتریت و نیتروزامین توسط باکتری های خاصی شود که در غذاهای آماده حاوی نیترات مانند کوماتسونا ، اسفناج و بسیاری از سبزیجات خام دیگر رشد می کنند. این ترکیبات سمی می توانند برای سلامتی مضر باشند.

  • فیتات ها و فیبرهای غذایی موجود در کوماتسو می توانند در فراهمی زیستی آهن ، کلسیم و منیزیم اختلال ایجاد کنند.

  • کوماتسونا ، سبزی از خانواده Brassica ، حاوی اسید اگزالیک است ، یک ماده طبیعی موجود در برخی از سبزیجات که می تواند به عنوان سنگ اگزالات در مجاری ادراری متبلور شود. به افرادی که دارای سنگ اگزالات شناخته شده در مجاری ادراری هستند توصیه می شود از خوردن سبزیجات متعلق به خانواده Brassica اجتناب کنند. بنابراین ، نوشیدن آب کافی برای حفظ دفع طبیعی ادرار ضروری است.

  • کوماتسونا همچنین ممکن است حاوی گواتروژن باشد که می تواند در تولید هورمون های تیروئید اختلال ایجاد کند و باعث کمبود هورمون تیروکسین در افراد مبتلا به اختلال عملکرد تیروئید شود.

(امتناع پزشکی: اطلاعات و راهنماهای اطلاعات ارائه شده در این سایت فقط برای اطلاعات عمومی خوانندگان است. نباید از آن برای تشخیص یا درمان مشکلات سلامتی استفاده کرد. این جایگزینی برای مراقبت های پزشکی ارائه شده توسط یک متخصص مراقبت بهداشتی مجاز و واجد شرایط نیست. برای مشاوره در مورد دارو با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.)

همچنین ممکن است از خواندن لذت ببرید

  1. ≺≺ میزونا ارزش غذایی.

  2. ≺≺ کلم بروکلی فواید سلامتی.

  3. ≺≺ کلم بروکلی چینی (Gai lan) مزایای سلامتی.

  4. ≺≺ کوماتسو فواید سلامتی.

  5. ≺≺ خردل-سبز فواید سلامتی.

بازگشت به سبزیجات از جانب کوماتسوبه برای مشاهده لیستی چشمگیر از سبزیجات با تمام توضیحات حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی به اینجا مراجعه کنید.

بازگشت به صفحه اصلی.

ادبیات تکمیلی:

  1. دیدن صفحه اطلاعات سرطان دانشکده پزشکی استنفورد – تغذیه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان (پیوند در پنجره جدید باز می شود).

  2. پایگاه ملی تغذیه USDA.

  3. شرکت بذر Kitazawa (پیوند در پنجره جدید باز می شود).

  4. محصولات ویژه (پیوند در یک پنجره جدید باز می شود).



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *