جشنواره ملی کنجد فرصتی غنی برای برندسازی اردکان



ایسنا/ یزد مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به برگزاری دومین رویداد ملی فرآورده کنجدی در اردکان، آن را در برندسازی این شهرستان خواند.

«احمد آخوندی» در گفتوگو با بیان اینکه جشنواره کنجدی ظرفیتی برای جذب گردشگران برای معرفی اردکان و استان یزد است، گفت: یکی از مهمترین ویژگی های این جشنواره اهتمام بخش خصوصی در برگزاری این رویداد ملی است که نشان دهنده نقش ویژه ای است. در توسعه گردشگری و اقتصاد استان یزد است.

وی با بیان این که فرآورده ها و محصولات کنجدی اردکان زبانزد خاص و عام است، تصریح کرد: محصولات اردکان با کیفیت بسیار بالا به دو صورت صنعتی و سنتی تولید و تولید می شوند.

آخوندی فرآیند تولید فرآورده های کنجدی را مهم این جشنواره دانست و اعلام کرد: این جشنواره جنبه فرهنگی و نقش کنجد و محصولات کنجدی را در زندگی مردم اردکان به عنوان یکی از بخش های اقتصادی مهم اردکان توجه قرار داده است.

این مسئول با بیان این که سبقهی برگزاری این جشنواره را به سال قبل برمی گرداند، گفت: دومین دوره این جشنواره ملی از تاریخ دهم لغایت سیزدهم اسفند ۱۴۰۰ در اردکان برگزار می شود.

در پایان نیز با بیان این رویدادهایی که باید در تقویم رویدادهای میراث فرهنگی ثبت شود و هر سال برگزار شود، تاکید کرد: چنین رویدادهایی ممکن است در برندسازی و بازار محصولات کنجدی مکانیزم باشد و در عین حال می تواند جاذبه های دیگر اردکان را نیز معرفی کند. .

انتهای پیام