جاده های خراسان جنوبی و کندی توسعه زیرساخت ها


ایسنا/ خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: موضوع راه و جاده خراسان جنوبی مدت ها به تعویق افتاده است که باید در سطح ملی به آن نگاه کرد.

به گزارش ایسنا، عوامل متعددی می تواند باعث تصادف و تصادف شود که گفته می شود خودروها و جاده های ناایمن دو نکته مهم در این بحث است. سالانه تعداد زیادی از شهروندان در حوادث رانندگی مجروح می شوند که اگر سالانه ۵ درصد از آن افراد معلول شوند، ۱۵ تا ۲۰ هزار معلول به جمعیت معلولان اضافه می شود.

به گفته پلیس راهنمایی و رانندگی، برای کاهش تصادفات باید به رانندگان استراحت داده شود، برای کنترل سرعت غیرمجاز باید دستگاه های مدرن کنترلی ساخته شود که مهمترین آنها پلاک خوان هستند. از سوی دیگر تجهیزات و علائم راه در کنار ایمنی خودرو و جاده تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات دارد.

۵۸۰ کیلومتر باند دوم در حال ساخت است

وحید دایی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در گفت و گو با ایسنا، گفت: در سال آینده ساخت ۱۱۷ کیلومتر باند دوم هدف گذاری شده است که ۴۵ درصد پیشرفت دارد.

وی همچنین یکی از اهداف اداره کل راه و شهرسازی را احداث باند دوم جاده برای کاهش تصادفات فوتی ۸۰۰ نفر عنوان کرد. کیلومتر از آن جاده ها به لاین دوم تبدیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۸۰ کیلومتر باند دوم ۶ میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: ساخت ۳۶۳ کیلومتر باقی مانده از باند دوم در منطقه به پایان می رسد. یک برنامه سه ساله تا ۱۴۰۵ نیز پیش بینی می شود.

داعی یادآور شد: تکمیل و راه اندازی ۱۰۰ کیلومتر پروژه بزرگراه ۱۴۰۱ هدف گذاری شده که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جاده های خراسان جنوبی و کندی توسعه زیرساخت ها

افزایش مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای و شهری

سرهنگ علیرضا رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نیز در مرکز کنترل تصادفات منطقه گفت: متاسفانه در محورهای خراسان جنوبی با افزایش فوتی ها در تصادفات مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۱ نفر بر اثر حوادث رانندگی در این منطقه جان خود را از دست داده اند، افزود: تعداد فوتی های تصادفات داخلی منطقه در این مدت ۴۳ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۹۲ نفر از جان باختگان تصادفات منطقه در محور مشهد – زاهدان جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: متاسفانه ۴۱ درصد فوتی های جاده ای در بیمارستان ها، ۵۹ درصد در صحنه تصادف جان خود را از دست می دهند، بنابراین بحث جراحات بیمارستانی است. منطقه به خصوص بیرجند باید فعال باشد.

رضایی با اشاره به اینکه امسال ۵۲ درصد از تصادفات رخ داده در خراسان جنوبی به دلیل واژگونی و خروج از جاده رخ داده است، گفت: تصادفات واژگونی در کشور ۳۸ درصد و در خراسان جنوبی ۱۴ درصد بیشتر است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: امسال ۵۸ درصد تصادفات خراسان جنوبی در بزرگراه ها و ۳۷ درصد در جاده های روستایی و نه جلو اتفاق افتاده است. ، و عبور غیرمجاز از عوامل اصلی تصادفات جاده ای در این منطقه است.

اجرای طرح کنترل و نظارت حمل و نقل عمومی

محمد حاجی صفری سرپرست معاونت حمل و نقل خراسان جنوبی و اداره کل حمل و نقل جاده ای نیز به ایسنا گفت: طرح کنترل و نظارت بر حمل و نقل عمومی در تمامی شهرستان های استان خراسان در خراسان جنوبی انجام شد و کشور از سراسر. .

وی با بیان تدابیر لازم برای گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان سوانح رانندگی گفت: در این راستا ۳۶ نفر از نیروهای گشت راهداری برای کنترل و نظارت بر حمل و نقل عمومی در سطح محورهای مواصلاتی منطقه برنامه ریزی کرده و در حال مشارکت هستند. بزرگراه و ادارات و واحدهای حمل و نقل جاده ای تحت فرماندهی پلیس کشور وظایف خود را انجام داده است.

حاجی صفری گفت: کاهش تصادفات رانندگی نیازمند تعهد و همکاری ملی است که امیدواریم دستگاه های ذیربط در کنار رسانه ها و تمامی اقشار مختلف جامعه که در توسعه ایمنی نقش دارند به نحو احسن و موثر انجام شود. فرهنگ. کاهش قربانیان حوادث رانندگی طبق دستور مقام معظم رهبری حداقل تا حد امکان.

بیشترین قربانیان تصادفات در کشور بین ۲۰ تا ۶۰ سال سن دارند

سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه کشور در سفر به خراسان جنوبی و مرکز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۸ درصد تصادفات ناشی از تصادفات کامیون است، گفت: از دی ماه امسال کامیون ها بدون تردد معمولی وارد می شوند. محافظت خواهند شد. با توجه به خدمات معاینه فنی، پلاک های تعویضی ارائه نمی شود.

وی بیان کرد: معضلات اجتماعی ناشی از تصادفات به ویژه در بین جوانان قابل محاسبه نیست، بنابراین باید همه مراکز و نیروها در کنار هم قرار گیرند تا تصادفات کاهش یابد.

رئیس پلیس راه فراجا متأسفانه بیش از ۶۰ درصد جان باختگان تصادفات در کشور را بین ۲۰ تا ۶۰ سال (کارگر) دانست و گفت: میانگین سرعت رانندگی در جنوب خراسان ۸۹ کیلومتر است. سرعت کشور ۷۹ کیلومتر در ساعت است که ۱۰ کیلومتر بالاتر از میانگین کشور را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه این افزایش سرعت در خراسان جنوبی باعث تصادفات شدید شد، تصریح کرد: میانگین کشوری فوت در محل وقوع آن ۵۲ درصد و خراسان جنوبی ۵۹ درصد است که به دلیل شدت تصادفات است.

مومنی با بیان اینکه در هفت ماهه امسال مرگ و میر تصادفات در خراسان جنوبی ۲۶.۵ درصد افزایش داشته است، افزود: با توجه به حجم بالای تصادفات فوتی در خراسان جنوبی، این منطقه یکی از اهداف و اولویت های برنامه های پلیس راه است. برای کاهش تصادفات

وی وقتی از آمار بالای تصادفات رانندگی در خراسان جنوبی گفت: ۳۸ درصد تصادفات خودرو در کشور و ۵۳ درصد سرعت بالا در خراسان جنوبی که جزء ایمنی رانندگان است. .

رئیس پلیس راهور در ادامه گفت: تعامل و همکاری بسیار خوبی بین پلیس راه و راهداری در منطقه وجود دارد اما باید منابع منطقه در کنار رصد ملی بسیج شود.

مومنی با اشاره به نصب دوربین های ثابت و سیار در جاده ها با کمک منابع منطقه ای، گفت: فعال شدن زیرساخت دوربین های ترافیکی می تواند از افزایش سرعت ۱۰ کیلومتری در منطقه بکاهد. همچنین برخی از جاده های خراسان جنوبی ایمن نیست و باید شیب کوه اصلاح شود.

وی با بیان اینکه برای مدیریت ترافیک به فناوری جدیدی نیاز است چرا که روش های سنتی جواب نمی دهد و متاسفانه شرایط استفاده از دوربین های ترافیکی در خراسان جنوبی مناسب نیست، تصریح کرد: از دو سال پیش تاکنون ۶ دوربین در منطقه نصب شده است. اما زیرساخت های برق در دسترس نیست.

جاده های خراسان جنوبی و کندی توسعه زیرساخت ها

لزوم استفاده از نیروی معدن برای ایمنی جاده ها

فرمانده پلیس راه فراجا با تاکید بر اینکه باید از پتانسیل مین های منطقه برای ایمن سازی معابر استفاده شود، گفت: همچنین تمامی کامیون های بالای پنج سال از گارد استفاده کنند تا سقوط نکنند. ” تصادفات شدید

وی برخورد شتر را از دیگر مشکلات جاده های استان عنوان کرد و گفت: این موضوع باید در خراسان جنوبی ساماندهی شود تا افراد صاحب شتر مسئولیت تصادفات را بر عهده بگیرند.

مومنی با بیان لزوم احداث استراحتگاه های موقت در مناطق کویری مانند خراسان جنوبی، گفت: همچنین به دلیل نبود بالابرهای سنگین در خراسان جنوبی، گاهی شاهد انسداد طولانی مدت برای حوادث خطرناک به ویژه تانکرهای سوخت هستیم. مواد.

در انتهای پیام