تکامل در پروبیوتیک ها – سوابق زمین غذا


بدن انسان و طبیعت خود هرگز دست از شگفتی من بر نمی دارند. برای من شگفت‌انگیز است که بسیاری از مواقع وقتی ما انسان‌ها در مورد چیزی که مربوط به سلامت انسان است یاد می‌گیریم، در نهایت فکر می‌کنیم که بیشتر از آنچه قبلاً می‌دانیم می‌دانیم. دانش ما از میکروبیوم روده (که قبلاً فلور روده نامیده می شد)، تعداد میکروب هایی است که در روده ما زندگی می کنند. انجمن اروپایی گوارش و حرکت اروپا گزارش داد که حاوی ده‌ها تریلیون میکروارگانیسم، از جمله حداقل ۱۰۰۰ گونه مختلف باکتری است که بیش از ۳ میلیون ژن دارند (۱۵۰ برابر بیشتر از انسان‌ها که کمتر از ۲۰۰۰۰ ژن دارند). تعداد انبوه میکروب ها و ژن ها کافی است تا ما را به این باور برساند که تازه شروع به درک میکروبیوم خود کرده ایم.

یک داستان جالب اخیر از مطالعه‌ای که در اسرائیل انجام شد و در ۶ سپتامبر ۲۰۱۸ در Cell منتشر شد توجه من را جلب کرد. محققان در تلاش بوده اند تا دریابند که آیا مصرف پروبیوتیک ها پس از درمان با آنتی بیوتیک ها موثر است یا خیر. آنها به طور تصادفی ۲۱ بزرگسال سالم را پس از یک هفته مصرف آنتی بیوتیک به سه گروه تقسیم کردند. سه گروهی که به آنها اختصاص داده شده است عبارتند از:

  • آنها هیچ درمان دیگری دریافت نخواهند کرد (گروه کنترل)
  • گروه دوم تحت پیوند مدفوع قرار گرفتند که از میکروبیوم آنها قبل از مصرف آنتی بیوتیک ساخته شد.
  • گروه سوم به مدت چهار هفته یک پروبیوتیک مصرف کردند. پروبیوتیک ها حاوی یازده باکتری پرمصرف در بازار پروبیوتیک بودند.

حالا نتیجه جالب اینجاست:

  • میکروبیوم گروه کنترل پس از چهار هفته به ترکیب اولیه خود بازگشت.
  • کیت کشت مدفوع تنها یک روز پس از پیوند با فرمول اصلی خود تفاوتی نداشت.
  • پروبیوتیک ها به حالت عادی بر نمی گردند. آنها دارای ویژگی‌های میکروبیومی بودند که نشان‌دهنده وضعیت‌های بیماری بود، مانند تنوع کم باکتریایی و عدم تعادل میکروبیوم پایدار. اران الیناو، استاد ایمونولوژی در انستیتوی علوم ویزمن که این تحقیق در آنجا انجام شد، گفت.

در نگاه اول ممکن است بگویید؛ واضح است که پیوند مدفوع بهترین گزینه است. اما این کاری نیست که پس از بهبودی از عفونت و آنتی بیوتیک هایی که درمان کرده اید، در خانه انجام دهید. جالب‌تر این واقعیت است که محققان به مدت شش ماه پس از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها به آزمایش گروه پروبیوتیک‌ها ادامه دادند و میکروبیوم آن گروه هرگز به حالت عادی بازنگشت. اگرچه محققان نمی دانند این تغییرات چه معنایی برای سلامتی دارد، اما بعید است که آن را بهبود بخشد. خبرنامه تغذیه به نقل از الیناو می گوید؛ برخلاف عقیده فعلی که می گوید پروبیوتیک ها بی ضرر هستند و برای همه مفید هستند، نتایج ما نشان می دهد که مصرف پروبیوتیک ها بعد از آنتی بیوتیک می تواند ترمیم میکروبیوم فرد را به تأخیر بیندازد. اگر هدف ما بازگرداندن میکروبیوم به حالت اولیه آن باشد، واضح است. که پروبیوتیک ها ابزار ارجح برای دستیابی به این هدف نیستند. ما به مطالعات با کیفیت بالا برای ارزیابی بیشتر این اثر نامطلوب بالقوه هشدار دهنده پروبیوتیک ها پس از مصرف آنتی بیوتیک نیاز داریم.

من مشتاقانه منتظر نتایج تحقیقات بیشتر با نمونه های بزرگتر و متنوع تر از این کار هستم. برخی از سوالاتی که در ذهن من مطرح شد عبارتند از:

  • در مورد جمعیتی که پروبیوتیک ها را به عنوان غذای اصلی می خورند چطور؟ مطمئناً، بسیاری از آنها مدت ها قبل از کشف آنتی بیوتیک غذا می خوردند. اگر همه اینها بررسی شود، به نظر می رسد که یک قوطی بزرگ از کرم ها باز می شود که باید درمان شوند.
  • یک سوال مرتبط این است: در مورد کسانی که قبل از آنتی بیوتیک از غذاهای حاوی پروبیوتیک استفاده می کردند، چطور؟
  • اگر از یک رژیم غذایی رایج آمریکایی استفاده می کنیم، آیا باید پس از یک دور مصرف آنتی بیوتیک از ماست و پنیر زنده کشت شده پرهیز کنیم؟

برخی از غذاهای حاوی پروبیوتیک عبارتند از:

  • ماست با کشت‌های فعال یا زنده (همه ماست‌ها با کشت‌های زنده شروع می‌شوند، اما گاهی اوقات باکتری‌ها در فرآیند پخت از بین می‌روند. توجه: برخی از ماست‌ها با مقادیر زیادی شکر اضافه شده‌اند.
  • کفیر یک نوشیدنی شیر پروبیوتیک تخمیر شده است
  • کلم ترش کلم تخمیر شده است – مغذی، اما سرشار از نمک. کلم ترش پاستوریزه باکتری های زنده و فعال را از بین می برد
  • تمپه سویای تخمیر شده است
  • کیمچی یک کلم کره ای تند تخمیر شده است
  • میسو یک خمیر تخمیر شده سویا و چاشنی ژاپنی است
  • کامبوجا یک چای سیاه یا سبز تخمیر شده است
  • ترشی ها (که در ماریناد تخمیر می شوند) حاوی سرکه نیستند زیرا سرکه باکتری ها را از بین می برد.
  • دوغ تخمیر شده (معمول در هند، نپال و پاکستان) دوغ آمریکایی کشت شده هیچ فواید پروبیوتیکی ندارد.
  • ناتو یکی دیگر از محصولات تخمیر شده سویا است که در غذاهای ژاپنی محبوبیت دارد
  • برخی از انواع پنیر از جمله چدار، موزارلا و گودا

اگرچه نتایج این مطالعه سوالات زیادی را به وجود می آورد، اما تحقیق انجام شده بر روی نمونه کوچکی با برنامه ریزی و برنامه ریزی مناسب انجام شده است. اگر این نتایج با نمونه‌های بزرگ‌تر ثابت ماند، ارزش آن بیشتر از دانستن نتایج است، بنابراین دفعه بعد که پزشک شما گفت که پس از یک دور آنتی‌بیوتیک، پروبیوتیک‌ها را بارگیری کنید، می‌دانید که آیا او با این مطالعه آشنایی دارد یا خیر. .

سریعترین رژیم لاغری