توصیه های عملی در مورد جلوگیری از اضافه وزن کودکان – دکتر. رویا خادمیان

دسته‌بندی نشده


1421786032390 - نکات کاربردی برای جلوگیری از اضافه وزن کودکان

نکات کاربردی برای جلوگیری از اضافه وزن کودکان

مانند همه اعضای خانواده ، شما نیز از انتخاب شیوه زندگی سالم بهره مند می شوید و با رسیدن به این هدف ، کودکان می توانند با کمک والدین و خانواده خود به وزن سالم برسند و رشد کنند. خوردن غذاهای سالم ، پرهیز از غذاهای آماده و افزایش فعالیت بدنی از جمله مواردی است که می تواند در رسیدن به این هدف مفید باشد.

چاقی و اضافه وزن کودکان اغلب در دوران ابتدایی شروع می شود. این یک نگرانی عمده است زیرا بسیاری از کودکان دارای اضافه وزن مشابه بزرگسالان عمل می کنند. والدین تأثیر زیادی بر رژیم غذایی و شیوه زندگی کودکان دبستانی دارند. البته لوازم خانگی ساده نیز بی تاثیر نیستند. این مقاله را از دست ندهید و نحوه کنترل چاقی و کنترل وزن دوران کودکی را بیاموزید.

عادات غذایی کل خانواده را تغییر دهید

انتخاب غذای سالم و فعالیتهای بیشتر برای کل خانواده مفید است ، بنابراین سعی کنید علاوه بر فرزندان ، سایر اعضای خانواده را نیز درگیر کنید. در این صورت ، اگر سایر اعضای خانواده اضافه وزن یا چاقی داشته باشند ، می توانند به راحتی به وزن مطلوب سالم دست یابند.

در این راستا ، تنقلات سالم تهیه کنید ؛ تنقلات بخش مهمی از عادات غذایی کودک است و نباید از آن غافل شد. میان وعده های کم کالری مطلوب است. به عنوان مثال ، می توان از میوه ها و سبزیجات استفاده کرد.

از نوشیدنی های ناسالم خودداری کنید و از نوشیدنی های گازدار و نوشیدنی های شیرین خودداری کنید. سعی کنید برای کودکان آب و شیر کم چرب بنوشید.

تمرینات و فعالیتها با کودک

پیاده روی کنید ، بازی کنید ، دوچرخه سواری کنید ، با کودک خود ورزش کنید. کودکان در سن مدرسه حداقل 60 دقیقه فعالیت در روز نیاز دارند. تماشای تلویزیون و بازی های رایانه ای را به کمتر از دو ساعت در روز برای کودکان سنین مدرسه و به کمتر از یک ساعت در روز برای کودکان پیش دبستانی و کودکان خردسال کاهش دهید.

البته رعایت نکات تغذیه ای کودکان در سن مدرسه ضروری است (در صورت حضور در مدرسه):

در مورد شیوه زندگی سالم که در مدرسه ارائه می شود از معلم یا مدیر فرزند خود بپرسید.

تنقلات چرب (مانند سیب زمینی سرخ کرده) را در غذای کودک قرار ندهید.

کودک خود را به نوشیدن آب به عنوان نوشیدنی اصلی در مدرسه تشویق کنید.

هنگام غذا خوردن در مدرسه به فرزند خود در مورد انتخاب های سالمتر آموزش دهید.

یاد آوردن:

والدین نقش مهمی در کمک به کودکان در ایجاد عادات غذایی سالم دارند. مدت زمانی را که کودکان برای تماشای تلویزیون یا بازی های رایانه ای صرف می کنند محدود کنید و آنها را تشویق به فعالیت بدنی کنید.

اگر تمام اعضای خانواده اضافه وزن یا چاقی داشته باشند ، اگر همه آنها از یک شیوه زندگی سالم پیروی کنند ، می توانند به راحتی به وزن سالم برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *