تهیه غذای سالم آسان + آویشن ماهی قزل آلا با سیب زمینی شیرین بو داده و فلفل


آیا از افرادی که هر هفته صبحانه، ناهار و شام درست می کنند، کاملاً دلهره یا گیج شده اید؟

من قبلا اون آدم بودم من متوجه نشدم که چرا کسی بخواهد بخشی از آخر هفته خود را صرف پختن دسته ای غذا و سپس تقسیم آن به ظرف های جداگانه کند. افرادی که غذا می خوردند همیشه بسیار منظم و مهمتر از همه به نظر می رسیدند. ویژگی هایی که من لزوماً در مورد خودم اعمال نمی کنم.

وقتی واقعا سعی کردم غذا را برای خودم آماده کنم، نظرم کاملاً تغییر کرد. آنقدر که کتابی به نام او تقدیم کردم کتاب آشپزی رژیم مدیترانه ای! شما همچنین فواید تهیه غذای آسان و سالم را پس از امتحان خواهید دید.

جلد آبی کتاب آشپزی غذای مدیترانه ای رژیم غذایی

باز کردن در یخچال و درست کردن غذای سالم و خانگی که از قبل آماده شده و آماده خوردن است، احساس بسیار خوبی دارد! اگر هر هفته منو عوض کنید، ذائقه شما خسته نمی شود، قول می دهم! همچنین انتخاب دستور العمل هایی که از روش های مختلف پخت و پز استفاده می کنند مفید است. شما نمی خواهید که همه دستور العمل های شما از فر استفاده کنند، زیرا برای همه چیز در فر جا نخواهید داشت. هنگامی که غذاهایی را که می خواهید تهیه کنید مرتب کردید و لیست مواد غذایی خود را نوشتید، در کمترین زمان در راه تهیه یک غذای خوشمزه خواهید بود!

فواید تهیه غذا چیست؟

  • کنترل سهم آسان برای تمام وعده های غذایی شما
  • صرفه جویی در زمان در آشپزخانه که در آن مجبور نیستید هر روز هفته آشپزی کنید (واقعیت جالب: زمان آماده سازی را در نظر نگیرید، آمریکایی ها به طور متوسط ​​هر روز ۵۱ دقیقه را صرف پختن وعده های غذایی می کنند.)
  • شما در پول خود صرفه جویی خواهید کرد زیرا به اندازه کافی در رستوران غذا نخواهید خورد
  • ضایعات مواد غذایی را کاهش دهید
  • به طور کلی زمان بیشتری را برای گذراندن وقت با خانواده یا شرکت در فعالیت های سرگرم کننده اختصاص دهید
  • وعده های غذایی سالم با بودجه
  • استرس ناشی از تصمیم گیری در مورد اینکه وقتی از سر کار به خانه می آیید چه بخورید را از بین می برد

3 شیشه ناهماهنگ با جو گیلاس، وانیل و بادام

آیا باید در تهیه غذا در روز یکشنبه شرکت کنم؟

عدد! شما می توانید هر روزی را که مناسب شماست انتخاب کنید. فکر می‌کنم یک روز قبل از تصمیم‌گیری برای آماده شدن، رفتن به خرید مواد غذایی مفید است. بعضی روزها همه چیز را در ۲ تا ۳ ساعت تنظیم می کنم. زمان‌های دیگر، همان روزی که برای خرید مواد غذایی خرید می‌کنم، همه سبزیجات را قطع می‌کنم و روز بعد دستور پخت را تمام می‌کنم.

از چه نوع ظروف آماده سازی غذا استفاده کنم؟

  • من ظروف شیشه ای را ترجیح می دهم. قابل شستشو در مایکروویو و ماشین ظرفشویی است و مانند بسته بندی پلاستیکی بو ندارد.
  • مطمئن شوید که ضد نشتی و هواگیر است!
  • ظروف آماده سازی غذا را در اندازه های مختلف از جمله فنجان اسموتی و فنجان سس/سس بخرید
  • کیسه های کیسه ای را برای تنقلاتی مانند تریل میکس و پاپ کورن فراموش نکنید

ماندگاری غذای آماده در یخچال چقدر است؟

کاملاً به نوع واقعی غذا بستگی دارد، اما بیشتر اقلام بین ۳-۵ روز ماندگاری دارند.

تفاوت بین تهیه غذا و برنامه ریزی غذا چیست؟

برنامه ریزی غذا کمی متفاوت از آماده سازی غذا است، اما این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. در حالی که آماده سازی غذا شامل تقسیم وعده های غذایی آماده به ظروف یک وعده قبل از زمان است، برنامه ریزی وعده غذایی فقط به این است که بفهمید می خواهید در هفته چه چیزی بپزید.

چند نکته در مورد کارهایی که نباید هنگام خوردن غذا انجام داد آماده شدن

  • دستور العمل های سخت با هزاران ماده را انتخاب نکنید
  • برای شروع آماده شدن تا اواخر یکشنبه شب منتظر نمانید
  • تصور نکنید غذایی که درست می کنید برای همیشه در یخچال می ماند
  • قبل از بررسی وضعیت ظرف، پخت و پز را شروع نکنید

حالا بیایید با یکی از دستور العمل های آماده سازی غذای سالم مورد علاقه من شروع کنیم، که اتفاقاً یک غذای چینی است، ماهی قزل آلا آویشن با سیب زمینی شیرین و فلفل سرخ شده.

برای بعد نصب کنید!

کاسه آماده سازی غذای شیشه ای با ماهی قزل آلا بو داده آویشن، سیب زمینی شیرین برشته و فلفل قرمز

دستگاه چاپ

آویشن سالمون با سیب زمینی شیرین بو داده و فلفل

کاسه آماده سازی غذای شیشه ای با ماهی قزل آلا بو داده آویشن، سیب زمینی شیرین برشته و فلفل قرمز

آویشن یک ترکیب ادویه خوشمزه است که در کشورهایی مانند لبنان، مراکش، تونس و ترکیه رایج است. سماق یک ادویه لیمویی و شرابی است که در بخش ادویه سوپرمارکت های بزرگ یافت می شود. اگر سعی می کنید نمک را کم کنید، سماق چاشنی عالی است که طعم زیادی به آن می بخشد. دستور العمل های دیگری مانند این را در کتاب آشپزی غذاهای رژیم غذایی مدیترانه ای بررسی کنید!

  • نویسنده: Nutrition TastyBalance
  • زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه
  • زمان پخت و پز: ۲۵ دقیقه
  • زمان کل: ۳۵ دقیقه
  • میوه: ۴ سهمیه ها ۱ایکس

برای سبزیجات

۲ فلفل دلمه ای قرمز بزرگ، خرد شده ½نوارهای اینچی

۱ سیب زمینی شیرین را پوست کنده، پوست کنده و برش دهید ۱برش اینچ

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

¼ ۱ قاشق چایخوری نمک کوشر

برای ماهی قزل آلا

۲¾ قاشق چایخوری دانه های کنجد

۲¾ قاشق چایخوری برگ های آویشن خشک

۲¾ قاشق های کوچک سماق

۱ ۱ پوند فیله ماهی آزاد بدون پوست و بدون استخوان، تقسیم به ۴ بریدن

نصف قاشق چایخوری نمک کوشر

۱ قاشق چایخوری روغن زیتون

۲ قاشق چایخوری آب لیمو

برای تهیه سبزیجات

  1. فر را با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید.
  2. یک مات پخت سیلیکونی یا کاغذ روغنی را روی دو سینی کاغذ قرار دهید.
  3. در ماهیتابه اول فلفل و سیب زمینی شیرین را بریزید. ۱ قاشق غذاخوری روغن و ½ قاشق چایخوری نمک روی هر دو بریزید و هم بزنید تا مخلوط شوند. همه چیز را در یک لایه یکنواخت پخش کنید. سینی را در فر قرار دهید و تایمر را برای ۱۰ دقیقه تنظیم کنید.

برای درست کردن ماهی قزل آلا

  1. کنجد، آویشن و سماق را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید.
  2. فیله های ماهی قزل آلا را روی ورقه پخت دوم قرار دهید. ½ قاشق چای خوری روغن زیتون را روی هر تکه ماهی سالمون بمالید، سپس ½ قاشق چای خوری آب لیمو را روی هر تکه قرار دهید.
  3. دو قاشق چایخوری از مخلوط ادویه آویشن را روی هر تکه ماهی سالمون قرار دهید.
  4. وقتی تایمر سبزیجات خاموش است، ماهی قزل آلا را در فر قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه برای ماهی قزل آلا به ضخامت نیم اینچ و حدود ۱۵ دقیقه برای قطعات به ضخامت یک اینچ بپزید. وقتی ماهی قزل آلا تمام شد، سبزیجات باید پخته شوند.
  5. مرحله آماده سازی غذا: نصف مقدار فلفل، سیب زمینی شیرین و ۱ عدد ماهی قزل آلا را در ۴ کاسه جداگانه بریزید.

یادداشت

نحوه نگهداری: ظروف سرپوشیده را تا ۴ روز در یخچال نگهداری کنید.

کلید واژه ها: تهیه غذا ماهی سالمون، آویشن، مریم گلی، بدون لبنیات، بدون آجیل، بدون گلوتن، سیب زمینی شیرین، فلفل قرمز، رژیم مدیترانه ای