تغذیه کودک رژیم غذایی کودک بهترین برنامه غذایی کودکان

دسته‌بندی نشده


چاقی و لاغری در افراد از همان ابتدای زندگی مشاهده می شود. گاهی مادران نگران کمبود وزن فرزندان خود هستند و گاهی نیز در صورت داشتن استرس در کودکان دارای اضافه وزن به متخصص تغذیه مراجعه می کنند.

رژیم غذایی کودکان و بزرگسالان کاملاً متفاوت است. متخصص تغذیه و تغذیه می تواند به والدین کمک کند.تغذیه کودک

پس از دو سال ، کودکان می توانند انواع غذاها را بخورند. آنها می توانند با سایر اعضای خانواده غذا بخورند ، اگرچه برخی از غذاها باید تغییر کنند تا از خفگی جلوگیری شود. با این حال ، اگرچه آنها ممکن است غذای بزرگسالان بخورند ، اما کودکان خردسال ، به استثنای اعضای بزرگسال خانواده ، نیازهای تغذیه ای خاصی دارند. برای والدین ، ​​این نیازهای ویژه ممکن است کاملاً واضح نباشد ، اما کودکان بزرگسالان کوچکی نیستند ، بنابراین عادات غذایی بزرگسالان ممکن است همیشه نیازهای آنها را برآورده نکند. تفاوت اصلی بین نیازهای کودکان و بزرگسالان این است که بدن کودکان هنوز در حال رشد است ، بنابراین رعایت رژیم غذایی مغذی برای آنها بسیار مهم است. بافتهای جدید باید از هیچ ساخته شوند: رژیم غذایی آنها باید خام باشد.

به عنوان مثال ، پروتئین ها برای ایجاد سلول های جدید و نقش حیاتی در بدن استفاده می شوند. کودکان به کلسیم بیشتری احتیاج دارند زیرا مواد معدنی برای استخوان سازی مورد نیاز است. سایر ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای کودکان بسیار مهمتر از بزرگسالان هستند ، زیرا کمبود آنها می تواند در فرایند مهم رشد اختلال ایجاد کرده و باعث آسیب طولانی مدت شود. خوشبختانه در دو سال اول ، نوزادان نسبت به این مشکلات حساسیت کمتری دارند زیرا رشد سریع دوران نوزادی به مرحله کندتری کاهش یافته است. با این حال ، رژیم غذایی غنی از مواد مغذی در نهایت به تضمین سلامت افراد بزرگسال کمک می کند. تفاوت دیگر این است که کودکان نسبت به بزرگسالان به غذای کمتری نیاز دارند و گاهی حتی کمتر از آنچه والدین فکر می کنند. همانطور که در قسمت قبل ذکر شد ، رژیم غذایی کودکان و خردسالان این فرصت را دارد که بدانند چه زمانی گرسنه هستند و چقدر باید بخورند. والدین اغلب متفاوت فکر می کنند و هر ترفندی را امتحان می کنند تا فرزندان خود را مجبور به خوردن بیشتر کنند ، با این باور که آنها به اندازه کافی غذا نمی خورند. کودکانی که می توانند هنگام گرسنگی غذا بخورند و هیچ محدودیت غذایی ندارند تقریباً همیشه کالری کافی برای رشد دارند. والدین باید به توانایی بدن برای تنظیم مصرف خود اعتماد کنند و کودکان را تشویق کنند که وقتی سیر می شوند غذا را کنار بگذارند. والدین همچنین می توانند نگران عادات غذایی فرزندان خود باشند. در یک مطالعه جدید در فنلاند ، عادات غذایی کودکان پنج ساله که والدین آنها را ناکافی می دانستند با عادات غذایی گروه موسوم به گروه کنترل مقایسه شد. محققان دریافتند غذاهای کم کالری کالری کمتری نسبت به غذاهای گرم و کالری بیشتری از میان وعده ها دریافت می کنند. اما در نهایت ، تفاوت واقعی در رژیم غذایی بین دو گروه وجود نداشت. اگرچه کودکان در طول یک وعده غذایی کمتر غذا می خورند ، اما ممکن است نیاز به خوردن بیشتر داشته باشند ، معمولاً سه وعده غذایی کوچک با چند میان وعده در روز. از آنجا که میان وعده ها بخش بزرگی از برنامه روزانه کودک هستند ، می توان آنها را “وعده های غذایی کوچک” در نظر گرفت و سزاوار همان توجه تغذیه ای است که شما برای وعده های اصلی می پردازید. به عبارت دیگر ، یک میان وعده چیزی بیشتر از چیزی است که قبل از شام کودک شما را سیر می کند. این فرصتی برای افزودن برخی میوه ها ، سبزیجات ، منابع پروتئین و سایر اجزای رژیم متعادل است.

گونه هایش شکوفا می شوند ، صدای خنده در خانه می پیچد و لباس هایش زودتر از آنچه انتظار می رود کوچک می شود. اگر به رژیم غذایی فرزند خود توجه کنید ، جایی برای غذاهای ارگانیک در رژیم غذایی او بگذارید و انواع غذاهای ضروری را در رژیم غذایی او بگنجانید ، نه تنها از رشد صحیح فرزند خود اطمینان خواهید داشت ، بلکه می توانید سلامت روانی و هوش خود را نیز ارتقا دهید. به برای سال آینده دانشمندان و متخصصان شکی ندارند که تغذیه کودکان از همان روزهای اولیه بر سلامت جسمی و روحی آنها در سالهای آینده تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین مراقب جزئیات یک رژیم غذایی سالم در 10 سال اول زندگی باشید.

اصول تغذیه کودک در سالهای اول زندگی

برای انتخاب میز ناهارخوری رنگارنگ و امتحان دستور العمل های مختلف زود است. در اولین سال زندگی ، غذای اصلی نوزاد شیر مادر یا مخلوطی است. در طول 12 ماه اول ، نوزاد بیشتر کالری خود را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند.

در طول چهار ماه اول ، می توانید علائم اولیه حساسیت نوزاد خود را با واکنش های بدن وی نسبت به شیردهی تشخیص دهید.

در این مدت ، ممکن است متوجه شوید که کودک شما به پروتئین گاو حساسیت دارد ، یا ممکن است احساس کنید بدن او به ترکیبات خاصی در شیر مادر واکنش نشان می دهد.

توجه مناسب به این مشکل نه تنها خطر ابتلا به عوارض حاد در فرزند شما را کاهش می دهد ، بلکه مشکلات گوارشی فرزند شما را نیز کاهش داده و گریه و بی قراری را کاهش می دهد.

آنچه در دوران شیردهی به نوزاد تا شش ماهگی باید بدانید؟

در طول چهار ماه اول ، کودک شما حتی آب را در رژیم غذایی روزانه خود قرار نمی دهد ، و به مدت چهار تا شش ماه ، فقط مواد ساده ای مانند لعاب برنج را به شیر مصرفی خود در طول روز ، فقط با پزشک اضافه می کند. به نصیحت

پس از شش ماه ، او طعم های مختلف را به آرامی مزه می کند ، و شما باید به خوبی آگاه باشید که افزودن تدریجی غذاهای مختلف به رژیم غذایی کودک ، راه را برای آشنایی او با طعم ها در چند ماه باز می کند. در این مرحله ، عجله را کنار بگذارید و به بدن کودک خود فرصت دهید تا به غذای تازه پاسخ دهد. صبوری شما در گنجاندن غذا در رژیم غذایی روزانه فرزندتان به شما این امکان را می دهد تا حساسیت غذایی کودک خود را بهتر شناسایی کرده و کنترل کنید.
در مورد تغذیه کودک از شش ماهگی تا یکسالگی چه باید بدانید؟

از شش ماهگی تا یک سالگی ، کودک شما برای غذای اضافی آماده می شود و هنگامی که توانست انواع غذاها را به مرور بلعیده و هضم کند ، می توانید او را با غذای انگشتی آشنا کنید. اکثر مادران در این دوران نگران سوء تغذیه فرزند خود هستند. اگر بدانید کودک شما به چه مقدار غذا در روز احتیاج دارد و چه غذاهایی برای رشد کودک شما مناسب است ، با پرخوری او ، محروم کردن مواد مغذی مورد نیاز وی و جلوگیری از او ، سلامت او را به خطر نمی اندازید. از رشد مناسب

اصول تغذیه برای کودکان از یک تا دو سال

با افزایش سن ، رژیم غذایی روزانه او افزایش می یابد و این امر باعث تغییر رژیم غذایی کودک دو ساله می شود. نقش شیر مادر یا شیر خشک در رژیم غذایی او در حال کاهش است و جایی برای شیر غنی شده وجود دارد.

چربی های سالم بر سلامت نوزاد شما در این دوره از زندگی تأثیر می گذارد و با افزودن کربوهیدرات و پروتئین کافی به سبد غذایی کودک ، می توانید به سلامت بدن و رشد بهتر مغز کمک کنید. در حالی که گنجاندن انواع غذاها در رژیم غذایی کودک بسیار مهم است ، گاهی اوقات چیزی جز استفاده از مکمل های نوزاد برای شما باقی نمی ماند.

در این دوره ، باید با غذاهای مضر برای کودکان بیشتر آشنا شوید تا بتوانید رژیم غذایی سالمی برای فرزند خود ایجاد کنید. تغذیه کودک یک ساله دارای برچسب خاص خود است. شما می توانید از غذای آماده کودک بیشتر از قبل کمک بگیرید و برای اطمینان از رشد کودک باید از میوه ها و سبزیجات لازم استفاده کنید. اگر اصول تغذیه نوزاد را در سال اول رعایت کنید ، نگران قد و وزن یک کودک دو ساله نخواهید بود.

سوء تغذیه در دوران کودکی یکی از مشکلات تغذیه ناسالم است. قد کوتاه کودکان. کوتاهی قد در کشورهای در حال توسعه به دلیل کمبودهای تغذیه ای بیشتر از سایر کشورها شایع است. عوامل مختلفی از جمله قد ، نژاد و سلامت کلی جامعه بر ارتفاع تأثیر می گذارد. در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، سوء تغذیه و کوتاهی قد نسبت به سالهای اول انقلاب به میزان قابل توجهی بهبود یافته بود ، اما هنوز در وضعیت خوبی قرار نداشت. همه والدین باید بدانند که فرزندشان از نظر تغذیه ، سلامت و رشد چگونه است. به والدین توصیه می شود از فرزند خود در مورد منحنی رشد در مراکز بهداشتی بپرسند. متأسفانه باید توجه داشت که این مراکز قد و وزن کودکان را مانند قبل دقیق و دقیق نمی سنجند و نقش وزارت بهداشت در نظارت بر کار چنین مراکزی باید برجسته تر باشد. مراکز بهداشتی همچنین باید به مادران آموزش دهند که چه ترفندهای تغذیه ای و سلامتی را برای دستیابی به قد و وزن مناسب کودک اجرا کنند. تعادل تغذیه کودک بسیار مهم است و از این طریق می توان کمبودهای تغذیه ای کودک را تشخیص داد. اقدامات اضافی برای بهبود رژیم غذایی او

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *