تغذیه سالم کودکان در روزهای زمستان – دکتر رویا خادمیان

دسته‌بندی نشده


ba4635 - تغذیه سالم برای کودکان در روزهای زمستان

تغذیه سالم برای کودکان در روزهای زمستان

در زمستان ، کودکان مانند بزرگسالان ، زمان بیشتری را در خانه می گذرانند ، به ویژه در روزهایی که به دلیل اختلالات کرونا نمی توانند به مدرسه بروند و مجبورند ساعت های زیادی را در رایانه ، لپ تاپ یا تلفن همراه بگذرانند. در چنین شرایطی ، رژیم غذایی سالم بسیار مهم است ، به ویژه با بزرگ شدن کودکان و نوجوانان. کاهش نور خورشید و کاهش درجه حرارت نیز احتمال افسردگی را در کودکان افزایش می دهد و رژیم غذایی سالم و مفید نقش مهمی در حفظ نشاط و سلامت کودکان ایفا می کند ، زیرا افسردگی با کاهش اشتها ، بی حوصلگی ، کاهش تمرکز و خواب ضعیف همراه است. بنابراین لازم است همه موارد ذکر شده را در نظر بگیریم. با ما بمان…

سبزیجات

شما احتمالاً همه سبزیجات را برای فرزند خود امتحان کرده اید و می دانید طعم آنها چگونه است و با کمی تزئین می توانید همه سبزیجات را از جمله گل کلم که دارای خواص ضد سرطانی و ضد سرطانی است به رژیم غذایی او اضافه کنید. التهاب ، طعم خوبی دارد و می تواند در بسیاری از غذاها و سالادها استفاده شود. گل کلم سرشار از ویتامین های مختلف مانند A ، C ، K و B است و منبع پروتئین ، منیزیم ، پتاسیم و منگنز هستند که به رشد نوزاد کمک می کنند.

اسکواش

کدو تنبل سرشار از ویتامین های مختلف است که به حفظ سلامت قلب و پوست و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. کدو تنبل حاوی ویتامین A و کاروتنوئیدها است که تعادل بین قند خون را حفظ می کند ، بنابراین باید آن را در رژیم غذایی کودک خود برای یک هفته قرار دهید.

قارچ

قارچ سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین ها از جمله پانتوتنیک اسید ، ویتامین B5 ، ریبوفلاوین ، نیاسین ، پتاسیم ، فسفر ، مس و سلنیوم است. برخی از بچه ها طعم قارچ را دوست ندارند ، اما می توانید آنها را در غذاها پیدا کنید. در سوپ ، سالاد و ماکارونی.

ماهی سالمون

تریپتوفان موجود در ماهی قزل آلا و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در این ماهی می تواند به جلوگیری از افسردگی کمک کند. برخی از بچه ها عاشق ماهی آزاد آب پز یا سرخ شده هستند.

میوه های زمستانی

برخی از میوه ها سرشار از ویتامین C و فیبر هستند و حاوی کلسیم ، منیزیم ، فسفر و پتاسیم هستند که برای تقویت استخوان و عملکرد خوب ماهیچه ها مفید است. بچه ها عاشق خوردن این میوه ها هستند ، مخصوصاً نارنگی که پوست آن به راحتی کنده می شود. گریپ فروت برای کودکان و بزرگسالان مناسب است. این میوه حاوی ویتامین C ، تیامین ، B6 ، اسید فولیک ، ویتامین B5 ، منیزیم و پتاسیم است ، پوست آن را بگیرید و به کودک بدهید یا به سالاد او اضافه کنید.

برای استفاده از Dr. رژیم آنلاین رویا خادمیان ، روی این لینک کلیک کنید:

دریافت رژیم دکتر رویا خادمیان به صورت آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *