تعداد غذاهای مورد علاقه فرزندتان را افزایش دهید


آخرین به روز رسانی در

بسیاری از خانواده هایی که من با آنها کار می کنم فرزندانی دارند که غذاهای مورد علاقه بسیار کمی دارند. وقتی می گویم مورد علاقه، منظورم غذاهایی است که آنها به طور منظم بدون هیچ تردید، اضطراب یا ترسی مصرف می کنند. وادار کردن آنها به خوردن یک غذای جدید یا نامطلوب اغلب با پاسخ منفی مانند عصبانیت، سکوت، امتناع از غذا یا اضطراب/ترس همراه است.

بله، درست است، خوردن یک غذای جدید یا نامطلوب می تواند باعث ترس و اضطراب شود. این اضطراب اغلب باعث کاهش اشتها و تمایل آنها به غذا می شود. بسیاری از کارهای من با خانواده ها حول محور کاهش ترس و اضطراب در مورد غذا و خوردن است تا تمایل کودک به امتحان غذای جدید را افزایش دهد.

گاهی این اضطراب و ترس در والدین است. ترس از اینکه فرزندشان به خوبی رشد نمی کند، یا ترس از اینکه فرزندشان مواد مغذی مناسب را دریافت نمی کند، یا ترس از خوردن «بیش از حد» از یک چیز یا «ناکافی» خوردن چیز دیگری. این ترس اغلب توسط فرزندانشان احساس می شود و به عنوان نوعی استرس ظاهر می شود. تشویق به غذاهای جدیدی که فرزندانشان برای آن آماده نیستند یا تحت فشار قرار دادن آنها برای خوردن غذاهای خاص و محدود کردن برخی دیگر. دانستن اینکه فرزند شما به خوبی رشد می کند و دریافت مواد مغذی مناسب می تواند تسکین بزرگی برای والدین باشد و به آنها کمک کند تا استراتژی های جدیدی را اجرا کنند که لیست غذاهای مورد علاقه فرزندشان را گسترش می دهد.

تعداد غذاهای مورد علاقه فرزندتان را افزایش دهید

۵ کاری که امروز می توانید انجام دهید تا تعداد غذاهای مورد علاقه فرزندتان را افزایش دهید

#۱. وعده های غذایی و میان وعده ها را برنامه ریزی کنید

اگر برنامه غذایی ثابتی ندارید، آن را تنظیم کنید. کودکان به خصوص کودکان خردسال باید هر ۲ تا ۴ ساعت یکبار در طول روز غذا بخورند. طولانی شدن مدت زمان بین وعده های غذایی می تواند منجر به احساس گرسنگی بسیار (معرفی یک کج خلقی) و گرسنگی بسیار کوتاه شود. هر دو آماده شدن برای امتحان کردن غذاهای جدید را برای کودکان دشوار می کنند. سازگاری و قابل اعتماد بودن زمان غذا خوردن (یعنی دانستن اینکه بدون نیاز به درخواست غذا دریافت می کنند) می تواند به کودکان کمک کند احساس امنیت غذایی داشته باشند و اضطراب یا ترس از غذا و خوردن را کاهش دهند.

جدول نمونه:

صبحانه از ساعت ۷ تا ۸ صبح

میان وعده ۱۰-۱۰۳۰

ناهار ساعت ۱۲-۱۳

میان وعده از ساعت ۳ تا ۳۰ بعد از ظهر

شام ۵۳۰-۶۳۰

میان وعده قبل از خواب (اختیاری) ساعت ۸ شب

۲. نظر فرزندتان را دریافت کنید

دوست دارند چه غذاهایی را امتحان کنند؟ ابتدا از آنجا شروع کنید. من اغلب متوجه می‌شوم که تمرکز والدین این است که اولاً فرزندانشان میوه‌ها و سبزیجات بیشتری امتحان کنند، اما این غذاها سخت است که بچه‌ها را دوست داشته باشند. میوه ها و سبزیجات، به خصوص تازه، از نظر طعم یا بافت سازگار نیستند که پذیرش مداوم آنها را دشوار می کند. گاهی اوقات تلاش برای پذیرش غذاها در گروه دیگری از غذاها (حتی نوشیدنی ها یا غذاهای میان وعده) چیزی است که آنها برای کاهش اضطراب در مورد امتحان کردن غذاهای جدید به طور کلی نیاز دارند.

۳. تغییرات کوچک ایجاد کنید.

کودکی که غذای کمی می پذیرد، هر روز یا هفته، غذاهای جدید زیادی را نمی پذیرد. به آرامی شروع به انتخاب یک غذای جدید برای امتحان کنید، یا هر بار راهی برای ارائه غذا. برخی از بچه ها مارک خاصی دارند (مانند فقط یک نوع ناگت مرغ، چوب پنیر یا سس سیب). اگر این مورد برای فرزند شماست، سعی کنید روی انعطاف پذیری در غذا کار کنید. به عنوان مثال، نوع جدیدی از ناگت مرغ را امتحان کنید. با رفتن به خواربارفروشی و انتخاب یک برند دیگر، نظرات آنها را دریافت کنید. اجازه دادن به آنها برای انتخاب غذا همچنین به کاهش اضطراب آنها در زمان خوردن غذای جدید کمک می کند.

۴. غذاهای جدید نامطلوب یا قابل قبول (اما نه ترجیح داده شده) را در کنار غذاهای مورد علاقه خود معرفی کنید.

خوردن غذاهای قابل قبول و ترجیحی سر میز یا در بشقاب، اضطراب کودک را در طول غذا کاهش می دهد، زیرا می داند چیزی وجود دارد که می تواند بخورد و سیر کند. اگر قرار دادن غذای جدید در بشقاب آن‌ها اضطراب را افزایش می‌دهد، سعی کنید آن را در بشقاب سرو سرو کنید تا اگر می‌خواهند آن را امتحان کنند یا با آن تعامل داشته باشند، از آن سرو کنند. اگر در حال تغییر در یک غذای مورد علاقه هستید (مانند یک لقمه مرغ کاملاً جدید)، مطمئن شوید که غذای مورد علاقه دیگری در دسترس است در صورتی که ناگت مرغ جدید را نپذیرد.

۵. از حالت فشرده خارج کنید.

اشکال استرس شامل فشار برای خوردن یک لقمه غذا، تمجید از غذا برای خوردن آن، و مشاهده دقیق و پاسخ به خوردن/نخوردن است. این فشار می تواند اضطراب کودک سر سفره را افزایش دهد و اشتها و تمایل او به غذا خوردن را کاهش دهد. در عوض، با هم غذا بخورید و آنها را در معرض انواع غذاها قرار دهید، غذای موجود در بشقاب یا سبک خانوادگی را به آنها پیشنهاد دهید و بگذارید تصمیم بگیرند که بخورند یا نه یا با آن تعامل داشته باشند. اگر آنها غذا می خورند، هیجان را برای خود نگه دارید! شاید بعداً کمی بیشتر در اتاق شما برقصم

به کمک بیشتری برای بهبود میزان مصرف کودک و افزایش فهرست غذاهای مورد علاقه او نیاز دارید؟ من در حال حاضر یک مشتری مجازی جدید می پذیرم. شما می توانید مستقیماً در اینجا با من تماس بگیرید.