تاثیر مصرف غذاهای غنی از روی در کوتاه کردن مدت آنفولانزا



همزمان با شروع فصول سرد سال، از جمله بیماری هایی که همیشه سلامت انسان ها را تهدید می کند، بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و … است، بر این اساس لازم است بدانید که گزینه های غذایی که سرشار از فلز روی. روی) منجر به کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

به گزارش ایسناماده معدنی روی برای رشد و ترمیم سلول ها ضروری است و در بسیاری از غذاهایی که ما هر روز مصرف می کنیم یافت می شود.

بر اساس اعلام دفتر توسعه آموزش و سلامت وزارت بهداشت، مصرف مواد غذایی زیر می تواند علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

_گوشت گاو: ۱۰۰ گرم گوشت گاو حاوی ۸.۶ روی است. بنابراین می توان گفت که گوشت گاو منبع طبیعی روی است. به طور کلی با یک رژیم غذایی سالم و متعادل، هیچ مشکلی برای جذب نیاز روزانه به این ماده معدنی وجود ندارد.

_ ماست: در حالی که لبنیات سرشار از کلسیم هستند، غنی از روی نیز هستند. بنابراین یک فنجان شیر کم چرب یا بدون چربی حاوی یک میلی گرم روی است که ۱۷ درصد از نیاز روزانه به این ماده معدنی را تامین می کند. از سوی دیگر، یک فنجان ماست کم چرب یا بدون چربی حاوی ۲.۲ میلی گرم روی است و ۲۰ درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی را تامین می کند.

_ لوبیا: نصف فنجان لوبیا سیاه حاوی ۰.۹ میلی گرم روی است و ۶ درصد از مقدار توصیه شده این ماده معدنی را تامین می کند. لوبیا همچنین سرشار از آنتی اکسیدان و آهن است.

یک صبحانه غنی: به طور کلی، یک وعده از آنها ۳.۸ میلی گرم روی دارد و ۲۵ درصد از نیاز روزانه به روی را تامین می کند. برچسب پشت محصول را بررسی کنید تا متوجه شوید چه مقدار مواد مغذی در غلات صبحانه مورد علاقه شما وجود دارد. برای بهترین نتیجه، غلات صبحانه ای را انتخاب کنید که حاوی حداقل پنج گرم فیبر باشد.

_ بلغور جو دو سر: نصف فنجان بلغور جو دوسر حاوی ۱.۶ میلی گرم روی است و منبع خوبی از فیبر، ویتامین ها و سایر مواد معدنی است.

_ شکلات تلخ: هر چه شکلات تلخ تر باشد، روی آن بیشتر است. حدود ۶۰ تا ۶۹ درصد کاکائو حاوی ۰.۹ میلی گرم روی است. شکلات تلخ می تواند محبوب ترین منبع روی برای شما باشد، اما باید به خاطر داشته باشید که فقط شکلات تلخ نمی تواند نیاز بدن را تامین کند، علاوه بر این باید میزان قند و کالری و فقط یک عدد در روز را به درستی محاسبه کنید.

_ مرغ: گوشت مرغ نه تنها سرشار از پروتئین است، بلکه منبع مفیدی از روی است. از مرغ بدون پوست برای جذب بیشتر مواد مغذی استفاده کنید. فقط ۹۰ گرم مرغ سوخاری بدون پوست می تواند هر روز زینک را برای افراد تامین کند.

_ میوه ها و سبزیجات: میوه ها و سبزیجات یکی دیگر از منابع عالی روی هستند. به عنوان مثال، یک اونس دانه کدو تنبل ۱۵ درصد از نیاز روزانه شما به روی را تامین می کند. یک وعده دانه چیا نیز حاوی ۰.۵ میلی گرم روی است.

در انتهای پیام