بیماری آلزایمر و نقش تغذیه در شرکت داروسازی Pureateb

دسته‌بندی نشده


تصور می شود که زوال عقل و بیماری آلزایمر ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی ، محیطی و شیوه زندگی ، از جمله رژیم غذایی و تغذیه است. بیماری هایی مانند فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، دیابت و چاقی می توانند منجر به از دست دادن حافظه شوند ، که اغلب تحت تأثیر غذای مصرفی ما قرار می گیرد. تغذیه مناسب و تغذیه سالم می تواند خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر را در دوران سالمندی و کهنسالی کاهش دهد.

در اینجا برخی از غذاهایی که می توانند به مبارزه با آلزایمر کمک کنند ، آورده شده است:

سبزیجات برگ دار

کلم ، کاهو ، اسفناج و چغندر برگ سبزیجات برگ دار غنی از ویتامین B مانند اسید فولیک و B9 است که می تواند به کاهش افسردگی و بهبود حافظه کمک کند. این سبزیجات را نه تنها می توانید با سبزیجات برگ دار در سالاد مصرف کنید ، بلکه می توانید به سوپ ها و خورشت ها نیز اضافه کنید. می توانید آنها را خرد کرده و به سس ، چاشنی و هوموس اضافه کنید.

بریها

تمشک ، زغال اخته ، توت سیاه و گیلاس حاوی فلاونوئیدی به نام آنتوسیانین هستند که از تشکیل رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. این میوه ها و انواع دیگر توت ها سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلف هستند که به کاهش التهاب و حفظ سلامت مغز کمک می کنند.

مغز

گردو ، بادام ، بادام زمینی و بادام زمینی سرشار از چربی های سالم ، منیزیم ، ویتامین E و ویتامین B هستند که همه آنها حافظه را تقویت کرده و با علائم زوال عقل مبارزه می کنند. زنان بالای 70 سال که حداقل 5 وعده آجیل در هفته می خورند از سلامت مغز بهتری نسبت به زنانی که سن خود را نمی خورند برخوردارند. مطالعه دیگری نشان می دهد که مواد شیمیایی گیاهی ضد التهابی موجود در آجیل می تواند التهاب سلول های مغزی را کاهش داده و سلامت مغز را در دوران پیری حفظ کند.

امگا 3

روغن زیتون ، دانه کتان و ماهی های چرب مانند ماهی تن ، ماهی آزاد و قزل آلا نمونه هایی از غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 با DHA هستند که به سلامت مغز کمک می کند. اکثر مطالعات نشان داده اند که امگا 3 در مبارزه با زوال عقل و جلوگیری از زوال عقل مثر است ، بنابراین توصیه می کنند روزانه 200 میلی گرم DHA برای حفظ سلامت مغز مصرف کنید. با این حال ، دوز روزانه DHA در ایالات متحده تنها حدود 80 میلی گرم است. سعی کنید مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 مصرف کنید یا از پزشک خود بخواهید مکمل های م effectiveثر و ایمن DHA تجویز کند.

ملاقات: ژل نرم امگا فلکس سلامتی برست

سبزیجات خانواده کلم

کلم بروکلی ، گل کلم ، کلم بروکسل و دیگر سبزیجات خانواده کلم سرشار از ویتامین B و کاروتنوئیدها هستند که می توانند سطح هموسیستئین را کاهش دهند. هموسیستئین یک اسید آمینه است که با از دست دادن حافظه ، آتروفی مغز و زوال عقل مرتبط است. با این غذا می توانید کلم را با سیر و روغن زیتون سرخ کنید یا سوپ یا فصل بپزید.

ادویه ها

ادویه هایی مانند مریم گلی ، زیره و دارچین هنگام استفاده در غذاهای فصلی طعم خوبی به غذا می دهند و حاوی پلی فنول هستند. پلی فنول ها ترکیباتی هستند که فواید زیادی برای حافظه و سلامت مغز دارند. این ادویه ها می توانند آسیب مغزی را از بین ببرند ، التهاب را کاهش داده و از آسیب مغزی و بیماری آلزایمر جلوگیری کنند. یک فنجان مهمانی بزرگ پر کنید تا یک چیدمان گل معاصر به دست آورید.

غلات

تخمه آفتابگردان ، تخم کتان و کدو تنبل حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مانند ویتامین E ، روی ، امگا 3 و کولین است که از دست دادن حافظه را کاهش می دهد. از این دانه ها به عنوان میان وعده استفاده کنید یا روی سالاد بریزید یا در دسرهایی مانند پودینگ و نان برای حفظ سلامت مغز خود استفاده کنید.

بیماری آلزایمر

غذاهای مضر برای بیماری آلزایمر

بسیاری از غذاهای رژیم غذایی غربی به عنوان عوامل خطر زوال عقل و بیماری آلزایمر شناخته می شوند ، مانند گوشت قرمز فرآوری شده ، غلات سبوس دار ، شیرینی ها و دسرها. مصرف زیاد الکل ، اسیدهای چرب اشباع شده و غذاهای پرکالری از عوامل خطر بیماری آلزایمر هستند. اگر فکر می کنید شما یا عزیزانتان ممکن است در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر باشید ، با پزشک خود در مورد رژیم غذایی سالم و رژیم غذایی که می تواند این خطر را کاهش دهد مشورت کنید.

برگزار کننده: زهرا محبی
شغل: انجمن های بهداشت و درمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *