به قلب سالم نیاز دارید؟ غذاهای کاهش دهنده کلسترول بخورید!

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای کاهش کلسترول طبیعی، خوردن غذاهایی است که کلسترول پایینی دارند. حفظ سطح طبیعی کلسترول در بدن، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. اگر متوجه شدید که کلسترول خون شما از سطح طبیعی خود جهش کرده و به طور خطرناکی بالا است، هشدار دهید، اگر اقدامات احتیاطی برای تغییر فوری رژیم غذایی روزانه خود انجام ندهید، ممکن است در نهایت دچار حمله قلبی شوید.

پزشک می‌تواند فهرستی از غذاهایی را پیشنهاد کند که می‌توانند در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند که به کاهش و حفظ سطح کلسترول کمک می‌کند. دستور العمل های سلامت قلب را می توان اختراع کرد که شامل مواد کم کلسترول باشد که می تواند برای تهیه یک وعده غذایی خوشمزه سالم و متعادل استفاده شود. دلیل اینکه اکثر افراد کلسترول خون بالایی دارند این است که آنها عادات غذایی بدی دارند، که در آن مقادیر زیادی از غذاهای با کلسترول بالا و معمولاً به طور منظم مصرف می شود. متأسفانه دیگران این مشکل را به ارث می برند.

بدن ما مقداری کلسترول تولید می‌کند و بنابراین افرادی که در معرض خطر بالای مشکلات کلسترول خون هستند، تنها با داروهای تجویز شده توسط پزشک قابل درمان هستند. علاوه بر این، این افراد باید با حفظ یک رژیم غذایی متعادل سالم که شامل غذاهای کاهش دهنده کلسترول و ورزش منظم است، یک سبک زندگی سالم را دنبال کنند. دستور العمل های کاهش کلسترول نباید شامل موادی باشد که حاوی مقادیر زیادی کلسترول هستند. در واقع، چنین غذاهایی باید به طور کامل از رژیم غذایی روزانه شما حذف شود. با این حال، مقداری از کلسترول در بدن شما برای شما مفید است و از این رو غذاهایی که کلسترول بالایی دارند باید در مقادیر بسیار کم مصرف شوند.

فردی که کلسترول خون بالایی دارد باید غذاهایی بخورد که دارای فیبر محلول بالایی هستند، زیرا کلسترول را جذب کرده و آن را از طریق دستگاه گوارش استخراج می کند. فیبر محلول را می توان در غذاهایی مانند پرتقال، سیب، گریپ فروت، نخود فرنگی، کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین و لوبیا یافت. غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ برای به حداقل رساندن مشکلات قلبی عروقی در بدن شما مورد نیاز هستند. این غذاها عبارتند از: ماهی سالمون، ساردین، گردو و هر غذای دیگری که حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ است.

استرول ها را می توان در رژیم غذایی روزانه شما نیز گنجاند، آنها مواد مغذی هستند که در غشای سلول های گیاهی یافت می شوند. استرول ها را می توان در غذاهایی مانند تخمه آفتابگردان و جوانه گندم یافت. عملکرد اصلی آنها کاهش تولید کلسترول با ممانعت از دسترسی به روده کوچک و در نتیجه کاهش سطح کلسترول است. حفظ یک سبک زندگی سالم با خوردن یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم برای پایین نگه داشتن سطح کلسترول می تواند زندگی شما را نجات دهد.

سریعترین رژیم لاغری